Covid-19 era traži moderne metode i nove tehnologije za zaštitu gostiju i prostora

Znak za uzbunu u svjetskom turizmu je dat.  ”Kriza turističkog sektora je prijetnja cijeloj Zemlji’‘, doslovce ustvrđuje posebni dokument Ujedinjenih nacija iz kolovoza 2020. pod naslovom: ”Covid-19 i turizam...

Znak za uzbunu u svjetskom turizmu je dat. 

Kriza turističkog sektora je prijetnja cijeloj Zemlji’‘, doslovce ustvrđuje posebni dokument Ujedinjenih nacija iz kolovoza 2020. pod naslovom: ”Covid-19 i turizam u tranziciji”.

Nezamislivo ogroman šok prijeti svjetskom turističkom gospodarstvu. U ovom trenutku se manjak od 850 milijuna do 1,1 milijarde gostiju očituje u gubitku od 910 milijardi do 1,2 bilijardi dolara turističkog prometa što direktno ugrožava od 100 do 120 milijuna radnih mjesta diljem svijeta.

Samo u prvih pet mjeseci ove godine izgubljeno je 320 milijardi dolara što je za tri puta više od ukupnog gubitka u 2009. poznatoj po gospodarskoj krizi. 

Procjenjuje se da će se ukupni pad turizma u 2020. biti od 58 do 78 posto u odnosu na 2019. 

Ključna stvar – vratiti povjerenje

Kako prebroditi ovo stanje i vratiti se na staro?

António Guterres, povijesno 9 . generalni tajnik Ujedinjenih nacija u povijesti ove svjetske institucije, posebno ističe da opstojnost milijuna obiteljskih domaćinstava u turizmu ovisi o činjenici da li ćemo u novonastalim okolnostima uspjeti izgraditi, citiram,’’ održiv i odgovoran turizam siguran za lokalnu zajednicu koja ugošćuje, same zaposlenike i goste.’’

Za hitan oporavak turizma Guterres ukazuje na pet prioritetnih područja:

prvi, ublažiti i amortizirati  koliko god je to više moguće posljedice socijalno-gospodarske posljedice krize;

drugi, razvijati otpornost u cijelom lancu vrijednosti turizma;

treći, maksimizirati upotrebu tehnologije u turističkom sektoru;

četvrti, promicati  razinu održivosti i zelenog rasta; 

i peti, poticati partnerstva kako bi se turizmu omogućila daljnja podrška sukladno ciljevima održivog razvoja.

Ključna stvar je izgraditi i održavati razinu POVJERENJA od strane gostiju primjenom novih i učinkovitih turističkih kompanijskih ZDRAVSTVENIH i SIGURNOSNIH PROTOKOLA. 

Dakle, sigurnost za sve i prije svega. Nova sigurnost u tzv. novoj normalnosti potrebuje niz novih aktivnosti i – nova ulaganja, koja treba i adekvatno iskomunicirati.

Gostima treba biti nedvojbeno jasno što, zašto i kako se za njih brinete  odnosno što za njihovu sigurnost konkretno poduzimate.

Miks tradicionalnog i novog 

Analize javnosti dostupnih protokola pokazuju da se značajnim dijelom temelje na tradicionalnim metodama odnosno dosad poznatim tehnologijama.

Kombinirajući sve dosad poznato čini mi se u ovom trenutku uputnim i optimalnim predložiti Anti VirusToolkit odnosno integralni programsko-upravljački alat od tri vrste mjera:

  1. VERTIKALNE  kao spoja međusobno povezane i uvjetovane funkcije edukacije i nadzora;
  2. HORIZONTALNE, koja se odnosi na osobnu higijenu i sveobuhvatnu kulturu osobne higijene svakog zaposlenika pojedinačno i  
  3. SPEKTRALNE,  koja obuhvaća postizavanje cjelovite i zaokružene dezinfekcije odnosno higijene unutarnjih prostora. 

Vertikalna obuhvaća zaokruženi niz mjera koje počinju od sustavne i trajne osobne edukacije svih u određenom turističkom receptivnom prostoru kako se ponašati i kojim intenzitetom provoditi relevantnu razinu higijene u unutarnjim prostorima, ali i kod kuće u osobnom životu budući da Covid-19 ne razlikuje službeno od privatnog.

Sama edukacija nije učinkovita bez adekvatnog nadzora. 

Prva iskustva pokazuju da nakon prvog pozitivnog šoka uvođenja, mjere zahvaljujući ljudskoj prirodi popuštaju odnosno relaksiraju što se ogleda u neredovitom nošenju maski, intenzitetu i dužini pranja ruku kao i dovoljnoj količini dezinficijensa.

Što se osobne higijene zaposlenika tiče, uz nošenje zaštitnih rukavica i maski, mjerenja temperature prije početka rada, za vrijeme rada i prije odlaska rada, držanje distance od 1 do 1,5 metra, koliko god to naravno priroda pružanja usluge i ljudskog kontakta dopušta, posebna pažnja se posvećuje ručnim dezinficijensima te kvaliteti i intenzitetu pranja ruku.

Ruke treba prati i ispirati najmanje 20 sekundi i to višekratno kao i koristiti dezinficijensa sa ne manje od 60 % alkohola.

Inovativna robot linija za cjelovitu dezinfekciju prostora

Što se higijene unutarnjih prostora tiče valja obratiti pažnju na tri segmenta:

prvom, redovitom održavanju i čišćenju sustava za ventilaciju i klimatizaciju;

drugom – redovitoj i učestaloj dezinfekciji kontaktnih površina poput kvaka i brava na vratima, naslona i ručki ili pak pultova 

te trećem, direktnoj i intenzivnoj eliminaciji  bakterija i virusa. 

Što se zajedničkih sustava za ventilaciju i klimatizaciju tiče postoje još neprovjerene da su tu mogu određeni proboji, posebice uslijed nedostatnog održavanja.

Kontaktnim površinama valja posvećivati posebnu pozornost kako njihovim pravilnim dezinficiranjem tako i smanjenjem broja direktnih kontakt površina putem za svakog gosta posebno pripremljenim i pakiranim kontakt služnim karticama.

Značajan dio spomenutih mjera, kad je o eliminaciji virusa, bakterija odnosno patogena riječ  zamjenjuju, nadograđuju i zaokružuju nove  tehnologije poput primjerice inovativne robot linije SpeedyCare UV.

Roboti i uređaji raznih tipova i kapaciteta ove linije, kojima se upravlja izvan prostorija koje se dezinficiraju pomoću smart telefona i tableta, emitiraju UV –C  svjetlost, obavljajući  dezinfekciju zraka i svih površina odnosno prostora (soba, recepcija, kongresnih dvorana, kuhinja, sanitarnih prostora) u cijelosti i to  gotovo sa 100 postotnim učinkom.

Ubijaju čak i one bakterije i viruse odnosno patogene koji su stvorili imunitet na uobičajena dezinfekcijska sredstva.

Ovisno o trajanju ove i mogućih drugih pandemija, za očekivati je radi postupnog usložnjavanja procesa protupatogene zaštite,  osnivanje specijaliziranih  hotelskih odnosno turističkih Anti Virus Timova (AVT) ili čak uslužnih kompanija, koji će voditi brigu u ovom segmentu bilo na razini zahtjevnijih receptivnih smještajnih objekata pojedinačno bilo na razini turističkih kompanija kao cjelina.

Ako se sjećate, nekad smo imali posebne djelatnike koji su se brinuli o sigurnosnom aspektu renomiranijih turističkih objekata i njihovih tadašnjih gostiju. Umjesto hotelskih detektiva možda danas i sutra dočekamo – bakteriološke. 

Kao što imamo prilike vidjeti, inozemni hoteli već objavljuju na svojim web stranicama razine anti Covid-19 zaštite koju provode. Čekanja nema. Svaki trenutak je trenutak za stvaranje pozitivne perceptivne i empatične razlike kod gostiju u trenutku kad odlučuju gdje krenuti i kamo se smjestiti.

Komplicirano? 

Ne, ako znate i ako se pripremite i ”osvijestite” sebe  i sve druge oko vas za moguća kaotična događanja i učinkovite mjere za nove nadolazeće izazove takovog tipa.

Jer, ne zaboravimo, svijet nije dovoljan, kako to nonšalantno izgovara Pierce Brosnan tumačeći legendarnog James Bonda u filmu istoimenog naziva.

Naslovan fotografija: Anna Shvets

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN