Dvorci Sjeverne Hrvatske napokon postaju jedinstveni turističko-kulturni proizvod

Tako logično i prirodno. Dvorci Sjeverne Hrvatske zahvaljujući projektnom udruživanju TZ Krapinsko-zagorske, TZ Međimurske i TZ Varaždinske županije postaju jedinstveni turističko-kulturni proizvod. Povjerenstvo za udruživanje turističkih zajednica Ministarstva turizma...

Tako logično i prirodno. Dvorci Sjeverne Hrvatske zahvaljujući projektnom udruživanju TZ Krapinsko-zagorske, TZ Međimurske i TZ Varaždinske županije postaju jedinstveni turističko-kulturni proizvod.

Povjerenstvo za udruživanje turističkih zajednica Ministarstva turizma i sporta na sjednici održanoj 15. prosinca prihvatilo je i posebno istaknulo kvalitetu predloženog projekta 100 dvoraca Sjeverne Hrvatske. Time je nakon višemjesečnih priprema završio prvi dio definiranja projektnih aktivnosti te je nakon potpisivanja predsjednika triju Turističkih zajednica: Krapinsko-zagorske, Međimurske i Varaždinske županije projekt formalno i započeo.

Kako turisti, osobito strani ne pridaju važnost političkim i teritorijalnim granicama koje razdvajaju naše županije povezivanje dvoraca, kurija i utvrda sjeverne Hrvatske u cjeloviti turistički proizvod prilika je za njihovu valorizaciju, turističko pozicioniranje, a u budućnosti i obnovu. Najgušća koncentracija povijesnih zdanja upravo je na prostoru triju najmanjih županija, međutim turistički ih je vrednovano svega nekoliko i to isključivo u muzejske svrhe poput: Trakošćana, Velikog Tabora, Gornje Stubice, varaždinskog i čakovečkog Starog grada. Oni pojedinačno privlače oko 200.000 posjetitelja godišnj, a nakon realizacije ovog projekta dvorci bi tek trebali dobiti na pravoj turističkoj valorizaciji.

100 dvoraca Sjeverne Hrvatske

Projektne aktivnosti razrađene su i definirane za slijedeće trogodišnje razdoblje, a uključuju: sistematizaciju dvoraca, kurija i utvrda sjeverne Hrvatske po nekoliko kriterija (atraktivnost za turizam, vlasništvo, postojeća infrastruktura, prezentacija, dostupnost, sadržaji, interpretiranje, spremnost za turiste, planovi za budućnost, potencijali razvoja…), selekciju turističko-tržišno najspremnijih dvoraca, kreiranje jedinstvenog, zajedničkog vizuala i slogana, izradu jedinstvenog interpretiranja pojedinih lokacija, izradu baze fotografija i kratkih videosnimaka, izradu web stranice, kreiranje tematskih ruta, tiskanje kataloga i ostalih promotivnih materijala, izradu tematskih suvenira, edukaciju turističkih vodiča, uključivanje rute u agencijsku ponudu, promociju na domaćem i inozemnom tržištu, edukaciju domicilnog stanovništva kroz znanstvene.

Također, dvorci su odlične kulise za popularne poslovne skupove, predavanja i tematska događanja, uz prisustvo projekta na tematskim događanjima oko dvoraca. U cilju je kroz tri godine i proširenje projekta na perivoje oko dvoraca, izradu zajedničke turističke signalizacije (putokazi) i interpretacija, povezivanje s drugim selektivnim oblicima turizma (planinarenje, pješačenje, bicikliranje, eno-gastro turizam), izradu specifičnih tematskih ruta (srednjevjekovne utvrde, pješačke ture po arheološkim lokalitetima…), mogućnost stvaranja sustava za upravljanje dvorcima na području sjeverne Hrvatske, izradu baze znanja o dvorcima (virtualna biblioteka sa digitaliziranom građom: radovima, fotografijama, tekstovima i ostalom građom), proširenje projekta na ostalu kulturnu materijalnu i nematerijalnu baštinu poput etno sela, etno sredina, običaja, tradicijskih, ali i suvremenih umjetničkih i ostalih izričaja i komercijalizacija projekta s ciljem samoodrživosti, zajedničkog upravljanja i promotivnih i ostalih aktivnosti. 

Koordinator projekta je TZ Varaždinske županije, a otvaranjem ovogodišnjeg adventskog kalendara na palači Varaždinske županije s 24 fotografije dvoraca, kurija i utvrda iz Varaždinske županije simbolično su započele i prve aktivnosti na projektu.

Ovim projektom kroz zajedničko brendiranje, vizualnu i prezentacijsku usuglašenost i zajednički nastup na tržištima stvorit će se mogućnosti za pozicioniranje sjeverne Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije kulturnog turizma.

Foto: Veliki tabor, Ivo Biočina / Dvorac Maruševec, Foto: Arhiva TZ Varaždinske županije / Stari grad Zrinski Čakovec, Foto: Arhiva TZ Međimurske županije

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN