ETC: Izvješće o utjecaju promjena turističkog okruženja na europske turističke organizacije

Turizam je, zajedno s klimatskim promjenama i osiguravanjem održivosti, na globalnoj razini, a zbog posljedica pandemije COVID-19, u kritičnom tranzicijskom razdoblju. Europska putnička komisija (ETC) prepoznavši kako se turizam...

Turizam je, zajedno s klimatskim promjenama i osiguravanjem održivosti, na globalnoj razini, a zbog posljedica pandemije COVID-19, u kritičnom tranzicijskom razdoblju.

Europska putnička komisija (ETC) prepoznavši kako se turizam zbog posljedica pandemije koronavirusa našao u kritičnom tranzicijskom razdoblju, objavila je izvješće: “Promjena turističkog okruženja i njegov utjecaj na rad nacionalnih turističkih organizacija“.

Između ostaloga studija prikazuje, odnosno istražuje načine na koje su se europske nacionalne turističke organizacije razvijale tijekom proteklog desetljeća. No studija ne staje samo na istraživanju nego daje i preporuke za postizanje održivog razvoja turizma u budućnosti. Izvještaj također ima za cilj razumjeti utjecaj koji je COVID-19 imao na rad nevladinih organizacija i koje su lekcije naučene iz ove krize, kako bi se izgradila otpornost buduće turističke industrije.

Izvješće započinje s pregledom razvoja europskih nacionalnih turističkih organizacija, zajedno s promjenama u turističkom okruženju, tijekom razdoblja 2008.-2021. Na europskoj razini odabrane su pojedine zemlje, a zanimljivo je kako se među njima našla i Hrvatska. Izdvojeno je tako pet najznačajnijih promjena i načini na koje su utjecali na razvoj europskih turističkih organizacija.

Tijekom proteklih deset godina došlo je do značajnih razlika u obrascu promjena proračuna. Međutim, jedan od ključnih trendova je kako je velika većina nacionalnih turističkih organizacija, koje su zabilježile znatna povećanja proračuna, u Istočnoj Europi.

S druge pak strane gotovo sve turističke organizacije koje su zabilježile značajan pad, u Zapadnoj Europi. Sveukupno gledajući, financiranje uglavnom dolazi od vlada i drugih javnih izvora, a tako će se vjerojatno nastaviti i u godinama koje slijede.

U istom razdoblju brojne turističke organizacije su započele velike procese promjena, a velika većina je pokrenula program interne digitalne transformacije. Nacionalne turističke organizacije izjavile su kako će COVID-19 vjerojatno rezultirati promjenama njihovih strateških ciljeva, a najčešće se očekuje: veći naglasak na digitalnoj transformaciji, povećanje važnosti održivosti, jači fokus na interese lokalni stanovnici i više pažnje na domaćem i susjednom tržištu.

Izvješće također iznosi i viziju ETC-a za europske turističke organizacije, kao i skup strateških ciljeva. Svaki od ciljeva pridonosi ciljevima UN-ovog održivog razvoja. Kako bi se postigli ovi ciljevi, identificirana su tri prioriteta za djelovanje i sedam kritičnih čimbenika uspjeha.

Izvješće ETC-a u PDF obliku: Promjena turističkog okruženja i njegov utjecaj na rad nacionalnih turističkih organizacija

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN