Hrabra, drugačija i odlična kampanja, koja je definitivno privukla pažnju, kako turista tako i globalnih medija

Do you know where Vilnius is? naziv je fenomenalne i hrabre kampanje Vilniusa, glavnog grada jedne države u Europi, a koji se želi pozicionirati i brendirati na europskom tržištu....

Do you know where Vilnius is? naziv je fenomenalne i hrabre kampanje Vilniusa, glavnog grada jedne države u Europi, a koji se želi pozicionirati i brendirati na europskom tržištu.

hrabra i odlična kampanja, koja je definitivno privukla pažnju

Vinilus je glavni grada koje države? Pogledajte video.

Inače, video traje 2 minute i 10 sekundi, toliko je zakupio i zadržao našu pažnju.

Danas je najlakše poslati poruku zahvaljujući društvenim mrežama, no dobiti pažnju, a kamoli zadržati je, i to više od dvije minute, je sveti gral u marketingu. Svi smo na mobitelima i samo skrolamo gore-dolje, imamo veliki šum u komunikaciji, sa svih strana nas “napadaju” reklame te nam je jako teško privući pažnju. Tu je najbolji alat drugačija komunikacija, van okvira, gerila te naravno storytelling ili umijeće pričanja priče.

Danas nemam 30 sekundi da nas netko prekida i umara, no imamo 30 minuta da nam netko ispriča odličnu priču.

Video je definitivno privukao pažnju te je zadržao do kraja, gdje na kraju videa pokaže vam web adresu https://www.whereisvilnius.com. Može, pažnja i interes je još tu. Putovanje se nastavlja. Klik.

Na spomenutoj web stranici, koja je rađena upravo kao dodatak cijeloj kampanji, nalazi se svojevrstan kviz tj. karta Europe gdje mišem / pointerom morate pogoditi / naći na karti gdje se nalazi Vilnius. Kada ga napokon nađete Vilinus, ispod karte se nalazi 30 članaka ili kratkih i jasnih činjenica i izjava o Vilinusu.

Pointer miša koji mijenja icone je odavno “passe” i koji ne reagira kada izađeš van okvira stranice malo frustrira, no to je tehnički detalj koji se lako ispravi. Ono najvažnije web stranica je moderna, interaktivna, jasna i vodi te kroz odličan customer journey ili putovanje i istraživanje koji te malo pomalo sve više uvlači u priču o Vilinusu.

Na kraju stranice, dočeka nas dva pitanja: Kako putovati do Viinusa – avionom, vlakom, busom, autom, ili trajektom, te želiš li saznati više? Nakon cijelog iskustva, počevši od odličnog videa, interaktivne karte, 30 činjenica o destinaciji, da, želim saznati više svakako…

Nastavak priče ili treći korak nas vodi na glavnu turističku web stranicu Vilnius-a gdje nam također na moderan i jednostavan način prezentiraju sve prednosti Vilinusa kao turističke destinacija. No i puno više, jer je stranica komunikacijski podijeljena na četiri dijela. Kroz turizam, poslovanje i privlačenje investitora, privlačenje stanovnika da se presele u glavni grada Litve te kroz kongrese i povezivanje s domaćim poslovnim i znanstvenim subjektima. Odličan mix i prezentacija.

I tek tu počinje istraživanje što sve nudi glavni grad Litve nudi turistički i što doživjeti. Moram spomenuti kako pointer miša koji mijenja ikone je odavno “passe” i koji ne reagira kada izađeš van okvira stranice malo frustrira, no to je tehnički detalj koji se lako ispravi.

Ono najvažnije web stranica je moderna, interaktivna, jednostavna s jasnim kratkim porukama i vodi te kroz odličan customer journey ili putovanje i istraživanje koji te malo pomalo sve više uvlači u priču o Vilinusu.

Kampanju su kreirali oglasna agencija Bechtle i Milzarajs

Inače, radi se o kampanji koja je pokrenuta u veljači 2020. godine na ciljanim turističkim tržištima za Vilnius – Ujedinjeno Kraljevstvo i Njemačka, te je logično odmah je privukla pozornost globalnih medija te je time dobila ogroman besplatni medijski prostor. Kampanja je osvojila i brojne nagrade za komunikaciju i promociju.

“Odabravši manje konvencionalna sredstva komunikacije i da se ne bojimo koristiti humor ili se podsmjehivati, se pokazalo kao pun pogodak”, rekla je Inga Romanovskienė, direktorica tvrtke Go Vilnius. “Zadovoljni smo što je komunikacija Vilniusu i dalje među najistaknutijima. To pomaže održavanju grada u središtu pozornosti tijekom stanke u turizmu, a sigurni smo da će olakšati revitalizaciju turizma nakon što se pandemija povuče.”

Ideja za kampanju ne nastala na temelju istraživanja u 2019. godini koju je proveo Go Vilnius, službena razvojna agencija grada koja je i inicirala kampanju, da samo 5% Britanaca, 3% Nijemaca i 6% Izraelaca zna više od imena i približnog mjesta gdje se Vilinus nalazi.

Osim web stranice, kampanja se sastojala od gore spomenutog videa i video isječka, digitalnim oglašavanjem, komunikacijom na društvenim mrežama kao i billboardima u Londonu, Liverpoolu i Berlinu koji su prikazivali Vilnius zamišljen u raznim izmišljenim svjetovima.

Prema direktorici tvrtke Go Vilnius, Ingi Romanovskienė, ideja je bila da se nedostatak vidljivosti i općenito malo znanja o poznatoj europskoj prijestolnici pretvore u zabavnu kampanju u kojoj se Vilnius smije svojoj nejasnoći.

Vilnius nastavlja tečaj predstavljanja sebe kao lagodan, a odvažan grad, ne bojeći se smijati se svojim manama i oslobađajući se određenih normi. Cilj nam je pokazati da bez obzira gdje ljudi misle da se nalazi Vilnius, to je izvrsno mjesto za posjetiti ”, rekla je gđa Romanovskienė.

U konačnici, cijela priča je nastavak prethodne odlične kampanje “Vilinus – The G-Spot of Europe” , ( da G točke Europe ) koja je također bila izuzetno uspješna u privlačenju pozornosti globalne publike, donoseći naslove u glavnim prodajnim mjestima širom svijeta te koje je također bila proglašena najboljom oglasnom kampanjom na dodjeli međunarodnih nagrada za putovanja i turizam od strane World Travel Market u Londonu.

Kada si “mali” i igraš igru s velikima, da bi se istaknuo moraš biti drugačiji, inovativan, kreativan ili biti Plava krava kako bi Seth Godin rekao.

U svijetu marketinga stvar je jednostavna: morate biti posebni, drugačiji, osobiti. Morate imati ono što drugi nemaju. Morate znati nadahnuti, a to ćete moći samo ukoliko ste i sami nadahnuti. Nešto što je osobito zaslužuje da se o tome govori, da bude zamijećeno. To je nešto izvanredno. Novo. Zanimljivo. To je plava krava. Dosadno je pak nevidljivo. Dosadno je smeđa krava“ napisao je Seth Godin, marketing guru i autor svjetskog bestsellera Plava Krava.

Za kraj, hrabra i odlična kampanja, koja je definitivno privukla pažnju, kako potencijalih turista tako i globalinh medija.

Istražite i upoznajte Vilinus – www.govilnius.lt , što nudi kao turistička destinacija i kako komunicira.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN