Ivana Jurić: Iskustvo pokazuje da gost još uvijek voli i papirna izdanja

Destinacijski časopis - Via Slavonija i Baranja.

Autor:  Goran Rihelj

18. siječnja 2025.

Ove godine Turistička zajednica Osječko - baranjske županije je postala jedna od rijetkih destinacija u Hrvatskoj koja je pokrenula destinacijski časopis - Via Slavonija i Baranja.

Novi destinacijski časopis lansiran je krajem svibnja ove godine te je namijenjen informiranju gostiju koji su došli u samu destinaciju i ne traže više uslugu smještaja, već aktivnosti koje se nude u destinaciji. 

„Ideja je nastala nakon obilaska jedne austrijske vinsko-dunavske destinacije, jer svako putovanje je prilika za upijanje dobrih praksi“, ističe Ivana Jurić direktorica TZ Osječko - baranjske županije i dodaje kako je prema primjerima iz drugih zemalja i regija, pripremljen lako čitljiv sezonski tiskani materijal koji se može naći u smještajnim objektima tako da se gost može informirati dok se odmora i priprema za obilazak destinacije. 

Iskustvo u sektoru pokazuje da gost još uvijek voli i papirna izdanja. Ono što je važno napomenuti jest da je časopis dio ukupne brand komunikacijske platforme Turističke zajednice Osječko-baranjske županije “HeadOnEast Croatia, Visit Slavonia Baranja”, koja je vizualno i komunikacijski integrirana od 2019./2020. godine, pa je “Via Slavonia Baranja” ujedno i naziv promotivne kampanje destinacije već dvije godine, koju prati krilatica “Hedonizam je na istoku”. Tekstovi koji prate kampanje s druge strane definiraju što je hedonizam u Slavoniji i Baranji, a to nasuprot svim stereotipima – nije samo iće i piće“, istaknula je Jurić.

Via slavonija baranja predstavljanje novog broja iii

Početkom prosinca izašao je i drugi broj časopisa koji obuhvaća sezonu od prosinca do svibnja 2025. g.

Osim što je časopis dostupan u tiskanom izdanju na hrvatskom i engleskom jeziku, dostupan je i u digitalnom izdanju. Časopis se distribuira prema smještajnim objektima i turističkim zajednicama na području županije te se koristi na sajamskim nastupima. 

/// Predstavljen drugi broj destinacijskog časopisa Osječko-baranjske županije

Ono što je ključno iz customer journey aspekta jest da destinacijski časopis cilja na goste koji su već došli u samu destinaciju i traže aktivnosti koje se nude. Tekstovi iz časopisa dio su promotivnih kampanja koji pozivaju na obilazak destinacije te se mogu naći i pojedinačno na web stranici visitslavoniabaranja.com.

Časopis je tu da bi inspirirao gosta pa se tu mogu naći tekstovi o top iskustvima koja nude Osijek, Đakovo, Našice, Baranja ili erdutski dunavski trio, ali i o tajnama pripreme dobrog fiš-paprikaša ili perkelta, nabavci najboljih rakija ili kulena i aktivnostima za obitelj za vrijeme sunčanih i kišnih ili hladnijih dana. Novi broj priča najviše o ljudima koji stvaraju posebna iskustva u destinaciji, a upravo komunikaciju s domaćim ljudima gosti Slavonije i Baranje ističu kao najbolje što destinacija nudi.

Element koji je zanimljiv je kako ova slavonska županijska turistička zajednica časopis radi samostalno u suradnji s lokalnim novinarima, turističkim vodičima, fotografima. Ovo je važno jer upravo mi kao destinacija nabolje poznajemo destinaciju i ciljanim tematskim sadržajem možemo kontrolirati narativ i ispunjavanje strateških promocijskih ciljeva koje smo si zadali. 

„Istina je da sami najbolje poznajemo destinaciju u kojoj (sretno!) živimo, imamo interne resurse - dio našeg ima iskustva u vođenju, dio iskustva u komunikaciji i promociji, a svi skupa poznajemo tržište kojem se obraćamo. Imamo i drugu perspektivu od neke vanjske agencije, ali i lokalnih novinara, jer se obraćamo gostu koji ne poznaje ili slabije poznaje destinaciju od lokalaca. Stoga naše vodstvo i rad tima sastavljenog od domaćih novinara i vodiča donosi drugačiji i autentičniji rezultat. Tu je nezaobilazni top dizajn kojeg potpisuje Marko Jovanovac, Studio Symbol. Urednica časopisa i naša stručna podrška je Ivana Rab-Guljaš, urednica gradske rubrike Glasa Slavonije“, naglašava Jurićeva.

Foto ivana 2

Uvijek treba naglasiti kako je turistički proizvod koji nudi kontinent i Osječko-baranjska županija kao njegov dio potpuno drugačiji od doživljaja koji nudi obala. Drugi su motivi dolaska, veći je fokus na sadržaju, veća je turistička potrošnja, ciljamo drugačije profile gostiju te što je ključno imamo četiri sezone odnosno cjelogodišnji turizam. 

„Ovdje je prostorni opseg puno veći, gost aktivno istražuje prostor i nije neobično da dnevno pređe i po 80 do 100 kilometara. Upoznavanje lokalnih običaja, ali i načina na koji lokalci žive, i to ne samo u ruralnom već i u urbanom prostoru, festivali, obilazak vinarija, zelenih tržnica, kulinarske radionice…Ukratko gost aktivno istražuje destinaciju. Nema pasivnog odmora, jer gost dolazi najčešće od rujna do lipnja kad se prakticiraju kratki, city-break odmori od 3-4 dana. Na tržištu nema puno “incoming agencija” ili organiziranih lokalnih tura za individualne goste, jer nema masovnih dolazaka, a destinacija živi cijele godine. Zato je vodič u vidu sezonskih časopisa dobar putokaz. Puno se priča o održivosti zadnjih nekoliko godina, a turizam se ovdje prirodno od početka razvija na tim premisama“ ističe direktorica TZ Osječko-baranjske županije.

Tu je i važan segment gostiju koji dolaze poslovno ili na konferenciju po prvi puta u destinaciju te časopis motiva iste da drugi put posijete destinaciju ciljano turistički.

Prošle godine u Osijeku je otvoren Gospodarski centar, modularan prostor za gospodarske manifestacije, sajmove i kongresna događanja, koji sa 2.500 četvornih metara zatvorenog i 8.000 četvornih metara otvorenog izložbenog prostora igra ključnu ulogu kao zamašnjak danjeg razvoja turizma.

“Osijek kao centar regije broji najviše poslovnih noćenja i naš cilj je vratiti takvog gosta u destinaciju u privatnom aranžmanu. Postoji puno stereotipa o Slavoniji koji su iskrivljeni i najčešće gost tijekom prve posjete ostaje ugodno iznenađen pa i zatečen kvalitetom ponude, vrijednošću za novac i ukupnom pažnjom koju dobiva. Nebrojeno puta smo čuli “Pa tu toliko toga ima za obići!”, a ljudi ostavljaju najjači dojam jer su prirodno gostoljubivi“, napominje Jurić.

U prvih 11 mjeseci rastao broj kreveta - sada raspolažemo s 7.366 kreveta

Screenshot 2025 01 18 at 16

Ova županija godinama bilježi rast dolazaka i noćenja, s druge strane, Osijek kao glavni grad se zadnjih četiri godina ubrzano razvija, ulaže se jako puno u novu kao i obnovu stare infrastrukture, posebno u modernizaciju prometnica i revitalizaciju kulturno-povijesnih znamenitosti.

Paralelno s infrastrukturnim ulaganjima, Osijek se pozicionira kao atraktivno odredište za turizam, poslovanje i život, potičući razvoj IT sektora, unapređenje obrazovnih i zdravstvenih kapaciteta te jačanje gastronomske i kulturne ponude.

Sve to pridonosi stvaranju slike Osijeka kao dinamičnog i modernog grada, spremnog odgovoriti na potrebe svojih građana, ali i privući nove posjetitelje i investitore.

„Rastemo iz godine u godinu – kako prema broju noćenja (3.5 % do 8%), tako i prema svim kapacitetima i doživljajima koje destinacije nudi. Zajednica prepoznaje taj rast i sudjeluje u njemu na različite načine. Broj kreveta raste pa smo tako prošle godine brojali 6123, a u prvih 11 mjeseci ove godine 7366 kreveta. Javna infrastruktura prati investicije privatnog sektora i obrnuto – tu je obnova osječke Tvrđe, Gospodarski centar, Interpretacijski centar Tikveš u PP Kopački rit, obnova dvorca Pejačević u Našicama, Hotel Materra i Poliklinika Priora Žito grupe, investicije Nexe grupe u vinski turizam, novi osječki stadion, a tijekom iduće dvije godine bit će završene i druge investicije u veće hotelske kapacitete na području Osijeka i okolice. Ulaže se puno u ciljanu promociju kako bi sve to bilo vidljivo na tržištu“ zaključuje naša sugovornica. 

Prvo i drugo izdanje destinacijskog časopisa može pročitati na “Via Slavonija i Baranja”

*Članak je objavljena izvorno u hrturizam novinama. Želite primati hrturizam novine? Postanite dio hrturizam obitelji. 

 

Autor:  Goran Rihelj

18. siječnja 2025.