Priča kako je TZ Zagrebačke županije brendirala tartuf

Ove godine jedno od otkrića mi je svakako kako u Zagrebačkoj županiji tj. Žumberačkim i Turopoljskim šumama postoji tartuf – crni i bijeli. I to ne samo da postoji...

Ove godine jedno od otkrića mi je svakako kako u Zagrebačkoj županiji tj. Žumberačkim i Turopoljskim šumama postoji tartuf – crni i bijeli. I to ne samo da postoji kroz par primjeraka, nego ga ima za komercijalizaciju kroz tržište tj. plasman prema restoranima. 

Zanimljivo, crnog i bijelog tartufa je oduvijek bilo u šumama oko zelenog zagrebačkog prstena, no to nitko nije znao, barem ne široka javnost. Do trenutka, kada je TZ Zagrebačke županije počela s pričanjem priče o tartufima u Zagrebačkoj županiji. 

Tako je u svibnju ove godine TZ Zagrebačke županije aktivno počela raditi na komunikaciji i gastro promociji Turopolja i Žumberka kroz tartuf ili kralja gljiva i premium gastro proizvoda. 

Upravo s lokalnim licenciranim tartufarima organiziran je prvi lov na crne tartufe za potrebe promocijskih aktivnosti sa novinarima, blogerima i influencerima. Pokrenuta je kampanja u medijima, društvenim mrežama, producirano je više video materijala te se u jako kratkom vremenu od samo par mjeseci, svakako možemo ustanoviti kako se priča primila i počelo se pričati o tartufima u Zagrebačkoj županiji.

Dobar primjer koliko ja promocija i komunikacija važna. Možeš imati najbolji proizvod na svijetu, no ako nitko ne zna za nas, od cijele priče nema koristi. Sve počinje od nas, mi moramo biti naratori priče i mi moramo vuči lokomotivu.

Tu moramo spomenuti i odličan projekt Around Zagreb, u zajedničkoj suradnji TZ Grada Zagreba i TZ Zagrebačke županije koje su pokrenule odličnu partnersku surađuju, promovirajući zajedničkim snagama glavni grad i zagrebački zeleni prsten kroz jedinstvenu destinacijsku kampanju pod sloganom „Blizu grada, blizu srca“ / „Around Zagreb“

Logična i prirodna suradnja, koja je win-win za obje destinacije. Više o tome u prilogu.

/ / / ZAGREB I ZAGREBAČKA ŽUPANIJA POKAZALI SU KAKO SE DANAS RAZVIJA TURIZAM. PRIČU OD KOJE DUBROVNIK MOŽE JAKO PUNO NAUČITI

TARTUF KAO NOVI GASTRO BREND TUROPOLJA I ŽUMBERKA

Foto: Josip Škof

Područja zagrebačke okolice, a posebno Turopolje, oduvijek su bogata šumom i hrastom. Malo po malo, otkriveno je čitavo bogatstvo – 16 vrsta tartufa, za koje se dotad nije znalo nigdje u svijetu, a danas su izloženi u Muzeju gljiva na središnjem zagrebačkom trgu. Nedavno se i Žumberak iskazao kao nalazište crnog tartufa, koji je već imao premijeru u nekim zagrebačkim restoranima.

U zadnjih dvije godine našli smo jako puno lokacija s tartufima, čak i jednu vrstu koja je jako rijetka u svijetu. Zadnje vrijeme nas je poduprla Zagrebačka županija i omogućila nam da ljudima možemo pokazati gdje su mjesta tartufa i da sačuvamo stanište” ističe tartufar Mario Kolić.

Ono što je ključno, osim medijske priče je da cijela priča bude tržišno održiva tj. posložena kao turistički proizvod. Upravo na tome se aktivno radi, a prvi koraci su već napravljeni.

Tako je ova ekskluzivne grana gljivarstva na inicijativu TZ Zagrebačke županije pronašla put do lokalnih jelovnika tj. potaknuli su ugostitelje sljubljivanju tartufa s tradicionalnim jelima. Tako su restorani turopoljskog kraja, Mon Ami i Bistro Babriga, kao i Chop Old House u Velikoj Gorici već uvrstili svoju ponudu na temu crnoga tartufa, što je veliki uspjeh u kratkom vremenu. Naravno, moramo biti svjesni kako se radi o premium proizvodu, pa tako gastro ponuda s tartufima svakako spada u višu cjenovnu kategoriju te ne pričamo o masi, nego o kvaliteti ugostiteljskih objekata.

Odlučili smo promovirati novu atrakciju – ‘lov’ na crnoga tartufa u Turopoljskom lugu. Želimo educirati lokalno stanovništvo o važnosti stvaranja dodatnih atrakcija na njihovu prostoru, a posjetiteljima Turopolja ponuditi, kao novi turistički proizvod, ‘lov’ na tartufe. Također, planiramo organizirat i degustacije jela s tartufima u restoranima Zagrebačke županije“, kaže Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije.

Kajgana s crnim tartufima, štrukle s tartufima, juha od buče s tartufima, pačja prsa s tartufima itd.. sve je to već postalo standardna jela u gastro ponudi gore spomenutih restorana koji su se u startu uključili u cijelu priču.

Foto: Josip Škof

U nedavnom razgovoru s Brunom Ceronja, vlasnikom restorana Mon Ami istaknuo je kako turopoljski crni tartuf svakako ima veliki potencijal za obogaćivanje gastro ponude, kao i za motiv dolaska u Turopolje. “Prije smo koristili istarski crni tartuf, a sada ćemo s ponosom koristiti naš crni tartuf turopoljskog luga.” ističe Ceronja. Što se tiče gastro ponude, Ceronja ističe kako će u svojem restoranu imati toplo i hladno predjelo, glavno jelo i desert od crnog tartufa.

Od hladnog predjela imat ćemo carpaccio od bifteka s naribanim crnim tartufom, a toplo predjelo će biti u kombinaciji širokih rezanaca s jajima, specifičnih za turopoljski kraj, s tartufima. Također, odlično se nadovezuje i juha od buče s tartufima. Za glavno jelo planiramo ponuditi svinjetinu u umaku od brusnice i tartufa kao i pačja prsa. Što se tiče deserta, ponudit ćemo sladoled kao i Musse od čokolade s tartufima, kako bi zaokružili cijeli gastro priču”

Danijel Jančić, vlasnik Bistra Babriga iz Velike Gorice ističe kako se radi o velikom potencijalu, te kako je prije korone već imao stalne goste iz Zagreba koji su dolazili u restoran isključvo radi tartufa.

Još uvijek su neki skeptični, jer neznaju da i u Turopolju ima tartufa, dok su drugi to već prepoznali tako da već imam neke stalne goste koji dolaze iz Zagreba kod nas isključivo zbog tartufa. Naravno situacija s koronavirusom je sve poremetila, no sigurno je kako postoji veliki interes. Svakako kako je brendiranje turopoljskog tartufa i povezivanje s gastronomijom veliki potencijal kako grada Velike Gorice tako i cijele Zagrebačke županije” ističe Jančić te zaključuje kako se definitivno vidi u budućnosti u priči s tartufima.

Naravno, kao i uvijek postoje dva izazova. Prvi je osvijestiti lokalno stanovništvo o tartufu iz turopoljskih šuma, kako zbog domaće potrošnje tako i da se sažive s tom pričom i postanu ambasadori iste. Drugi je brendiranje i promocija Zagrebačke županije prema Zagrebu, kako bi potaknuli dolazak, kako građana Zagreba, a isto tako i turista koji su primarno došli u Zagreb. Zato je već spomenuta odlična platforma Around Zagreb kao i sinergija s TZG Zagreba iznimno važna, jer tartufi su svakako vrhunski motiv dolaska.

No, mnogi konkretni koraci su već napravljeni. Tako je već organiziran prvi susret s istarskim tartufarima koji su prenijeli svoja znanja i iskustva lokalnim tartufarima u Turopolju i Žumberku, kako u kontekstu samog lova, tako i ono turističkom tj. kako od cijele priče zaokružiti priču i napraviti turistički proizvod.

U Zagrebu i Zagrebačkoj županiji definirani su već i prvi obrisi turističkih tura, a postoje i specijalizirane agencije koje rade izlete s turistima kao turistički proizvod tj. vođene ture lova na tartufe, koji spaja avanturu šumske potrage s užitkom kušanja ove ekskluzivne poslastice u odabranim gradskim restoranima. Dakle, vrlo konkretna i tržišta priča. Prvo odlazak u prirodu, edukacija o psima tragačima, tartufarima, sam lov na tartufe te kasnije i degustacija te odlazak u restorane koji već imaju u svojoj ponudi tradicionalna jela s tartufima iz Zagrebačke županije.

Foto: Josip Škof

Također iz TZ Zagrebačke županije ističu kako je su planu i kuharske radionice kako bi se educiralo ugostitelje Zagrebačke županije kako najbolje sljubiti tartuf u gastronomiji, kao i suradnja s putničkim agencijama s ciljem da počnu nuditi na tržištu gotove turističke proizvode.

Pred nama je još puno posla, tek smo krenuli s brendiranjem Zagrebačke županije kroz tartuf. Želimo potaknuti cijeli lanac da se uključe kako imali dodanu vrijednost i zaokružen turistički proizvod. Od uključivanje OPG kroz proizvodnju proizvoda s tartufima, restorana, vodiča, agencija, kuća za odmor itd… to je ključ, imati zaokruženu priču. Posebno su nam važne putničke agencije, da oni budu nositelji projekta. Priča i proizvod je tu, moramo ga dobro posložiti i zaokružiti te ponuditi tržištu. A tu su nam agencije izuzetno važne“ zaključuje Alilović.

Zaključno, radi se o odličnom kvalitetnom turističkom proizvodu, i to samo pola sata od centra Zagreba. Kao što sam naveo, do sada je napravljeno jako puno, iako je priče tek na početku. Prvo je potrebno razviti svijest lokalnog stanovništva i partnera, što je već postignuto i to je pravi uspjeh. Jer tartufari i restorani već osjete pozitivne financijske benefite, što je uvijek najvažniji korak, da cijela priča bude tržišno definirana i isplativa za sve u tom lancu.

Drugo je definirati turistički proizvod te isti ponuditi na tržištu, što je u procesu. Naravno svaki početak je težak i mukotrpan, te je potrebno vrijeme, no svakako je TZ Zagrebačka županija do sada napravila jako puno u realno jako kratkom vremenu, pozitivni benefiti već su vidljivo, priča se primila, te su na pravom putu da tartuf postane brend i motiv dolaska Zagrebačke županije.

Fotografije: Josip Škof

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN