Kako praćenjem online reputacije privući više turista

Domaći turistički djelatnici itekako su svjesni uloge interneta. Booking.com, TripAdvisor, Google kampanje, oglašavanje na društvenim mrežama, web stranice, suradnja s online agencijama… Gotovo svatko tko se bavi turizmom koristi...

Domaći turistički djelatnici itekako su svjesni uloge interneta. Booking.com, TripAdvisor, Google kampanje, oglašavanje na društvenim mrežama, web stranice, suradnja s online agencijama… Gotovo svatko tko se bavi turizmom koristi barem jedan, a često i sve mogućnosti online promocije. No, na internetu su vlastiti kanali samo jedan, a često i manji dio slike koju potencijalni gosti vide. Uz plaćene oglase, turisti prije konačne odluke itekako dobro promotre i iskustva o kojima pišu drugi gosti.

U prosjeku pogledaju 8 različitih online recenzija, a pet puta više vjeruju preporuci prijatelja nego turističkog agenta. Prije odluke aktivno istražuju samu destinaciju i aktivnosti koje postoje na destinaciji, a u ranoj fazi im je bitan video materijal. Čak i nakon što odluče, guglaju i na društvenim mrežama traže objave u potrazi za onim što će vidjeti i doživjeti.

Kako stvoriti ili pobošljati sliku o vama koju vide? Nekoliko je ključnih taktika:

  1. Osigurajte postojećim gostima zanimljiv sadržaj koji će dijeliti na društvenim mrežama i tako sami graditi vašu online priču.
  1. Dijelite sadržaj koji su stvorili vaši postojeći korisnici.
  2. Budite uvijek spremni odgovoriti na sva njihova pitanja – oni to očekuju.

Kako stvoriti online reputaciju koja će turiste motivirati da vas odaberu?

Mlađe dobne skupine, odnosno turisti od 18 do 35 godina, najčešće će dijeliti vaše objave. Oni se u visokom se postotku aktivno služe društvenim mrežama i vole svoja iskustva dijeliti s prijateljima. Istraživanja pokazuju da čak 73% mladih turista na Facebooku, Instagramu, Twitteru, YouTubeu ili Vimeu objavi barem jednu novu vijest dnevno s godišnjeg odmora

2222

1. Napravite nešto što će željeti podijeliti na društvenim mrežama

Znamenitosti poput zadarskih morskih orgulja, dubrovačkih zidina ili pulske Arene popularna su odredišta za fotografiranje (i veoma komentirana na drušvenim mrežama) – imate li vi nešto kraj čega će mladi turisti rado zastati, slikati i objaviti na društvenim mrežama? Koliko stvari u vašem hotelu, hostelu, restoranu, brodici ili klubu takvo da bi ga korisnici rado poslikali i podijelili na društvenim mrežama?Na primjer, turisti se rado slikaju kraj rimskih legionara – na što se neki restoran može nadovezati posluživanjem gostiju u togama i služenjem jelovnika iz rimskog doba. Ili osigurati posjetiteljima da i sami odjenu toge tijekom večere i objavljuju fotografije na internetu. Ideja čak ne mora biti komplicirana: u Americi turisti svakodnevno posjećuju najveće klupko vune na svijetu. Čak i najam gumenjaka možete pretvoriti u priču ako gostima date kartu potrage za skrivenim blagom: lokacija kraj kojih se moraju slikati, objaviti na društvenim mrežama uz vaš hashtag i onda od vas dobivaju simboličnu nagradu u vidu boce vina ili domaće rakije? Primjera je bezbroj – razmislite što možete učiniti.

2. Iskoristite pozitivna iskustva drugih gostiju za dodatnu promidžbu

Kada stvorite dovoljno zanimljivu priču, doći će i spominjanja na društvenim mrežama. U Mediatoolkitu radimo s klijentima koji naš alat koriste kako bi pronašli što su turisti napisali o njima i često ih iznenade poklonima ili popustima kao nagradu za vjernost. No idu i korak dalje: preko društvenih mreža pitaju goste dopuštenje za upotrebu njihovih materijala za promociju. Potom svjedočanstva, slike i video materijal oglašavaju preko vlastitih kanala. Ovakva taktika se pokazala iznimno učinkovitom jer, iako je riječ o sponzoriranom materijalu, jasno je da iza njega stoje ljudi.Turisti će pozitivno reagirati i na jednostavni video koji ste sami napravili: uzmite kameru u ruke, prošićete po svom kampu, klubu ili restoranu i pitajte postojeće čime najviše zadovoljni s uslugom.

Processed with VSCOcam with f2 preset

3. Izravno ponudite svoju uslugu turistima koji tek donose odluku

 Iznenadili biste se koliko turista po društvenim mrežama poput Twittera ili na blogovima pita druge gdje ljetovati ili što posjetiti na određenoj destinaciji. Koristeći danas dostupne alate za praćenje medija i društvenih mreža, možete izravno utjecati na dolazak gostiju: obratite im se i recite zašto da odaberu baš vas. Ovo su primjeri od samo nekoliko dana:

4. Redovito odgovarajte na kritike

Jeste li znali da će čak 42% turista nezadovoljstvo iskazati komentarom na internetu? Od 100 ispitanih, njih 8 barem je jednom bilo na putovanju kojim nisu bili zadovoljni. Gotovo polovica će to nezadovoljstvo i javno iskazati, više nego što će uložiti prigovor (40% će pokušati dobiti povrat novca, dok će službenu reklamaciju uložiti 35%). Najbolja i najefikasnija praksa u slučaju kritike je pristupiti osobi u najbržem mogućem roku i pristojno odgovoriti. Sam korisnik će cijeniti vrijeme koje mu se posvetilo kako bi se problem razriješio, a i potencijalni kupci će vidjeti odgovor na krizu. Ako postoji negativan komentar, ključno je objasniti i vlastitu stranu priče.

Uz samo malo truda, online prostranstvo vam pruža mogućnosti za značajne pomake u samo jednoj sezoni. Međutim bez puno uloženog truda u samog gosta i njegovo iskustvo, puno brže ćete osjetiti i negativni aspekt.

Autor: Marko Štefanek, Mediatoolkit 

 

Vijesti: