Kako produžiti turističku sezonu? Arena Hospitalty Group je naprvila prvi korak. Sada je na potezu destinacija

Kako produžiti turističku sezonu? – pitanje je oko kojeg se vrtimo desetljećima, no nažalost i dalje bez prave akcije ili strateškog pristupa istom, čast malobrojnim pozitivnim primjerima. Moramo biti...

Kako produžiti turističku sezonu? – pitanje je oko kojeg se vrtimo desetljećima, no nažalost i dalje bez prave akcije ili strateškog pristupa istom, čast malobrojnim pozitivnim primjerima.

Moramo biti svjesni dvije činjenice: Prva je da je motiv dolaska destinacija, a ne smještaj, a druga da van sezone motiv dolaska nije sunce i more tj. kupanje jer kupanja nema ( osim onih malobrojnih hrabrih kupača).

Dakle, logičan slijed je postaviti si pitanje: Zašto da netko dođe u našu destinaciju van sezone, ako nema kupanja? Što će raditi? Da li je destinacija “živa” tj. da li su otvoreni svi objekti. Jer ako svi stavimo ključ u bravu 01.10. onda niti ne možemo razvijati turizam, zar ne? O ovoj temi malo kasnije.

Rješenje je sadržaj – kvalitetan, zanimljiv, raznolik i autentičan sadržaj. Motiv dolaska je sadržaj, jedan primarni i u kombinaciji s drugima dodatni sadržajima ili kombinacija više tematskih motiva kroz kulturu, sport, zabavu, umjetnost itd… Također, moramo znati i kome se obraćamo ( kojoj ciljnoj skupini tj. profilu turista ) a prema tome i slažemo sadržaj u destinaciji koji želimo razvijati ili imam preduvjete za razvoj.

Prije toga moram naglasiti i kako je iluzija da u svakoj destinaciji možemo imati turizam 365 dana u godini, moramo biti iskreni i svjesni kako ne možemo. Dok s druge strane, turizam već funkcionira cijelu godinu na kontinentu, jer su svi objekti otvoreni ( od hotela, restorana do muzeja itd… ), no naravno u puno manje obujmu. Recimo hoteli u Osijeku i Vinkovcima rade tijekom cijele godine. No, to je jedna druga tema.

Moramo biti svjesni kako svi u destinaciji moramo “gubiti” novac ili raditi na nuli barem par godina. I to uz strateški i ciljani pristup. Jer trenutno nemamo naviku da smo otvoreni van sezone, niti smo stvoriti preduvjete, niti imamo zaokružene turističke proizvode. Dakle, da bi proširili sezonu, destinacija mora biti “živa”, restorani moraju raditi, mora imati sadržaja, gosti moraju negdje prespavati, hotel/i moraju biti otvoreni kao i gost mora nešto raditi u destinaciji. Opet ključna je kao i uvijek sinergija svih u destinaciji i potpora grada. Kako za ciljane subvencije recimo restoranima da imaju manji najam jer su otvoreni tijekom cijele godine do drugih pogodonosti prema poduzetnicima… što više motiva i potpora time bolje, kako bi poduzetnici bili motivirani raditi i bili barem u malom plusu. Također, mora u dogovoru s TZ ciljano dodatno investirati novac u događanja, manifestacije, kongrese… jer destinacija su svi, a ne jedan poslovni subjekt, koliko god veliki ili odličan bio. Što želim reći, mora postojati konkretna strategija što, kada i kako će se ciljano raditi te zaokružiti cijelu priču. Od motiva dolaska, promocije, šire sadržaja, potope i komunikacije s poduzetnicima.

Upravo s ciljem razvoja cjelogodišnjeg turizma i prilagodbe novim tržišnim uvjetima, Arena Hospitality Group ( AHG ) odlučila je dva svoja kampa, jedan u Puli – kamp Arena Stoja, a drugi u Medulinu – nedavno obnovljen kamp Arena Grand Kažela, otvoriti tijekom cijele godine. 

Arena Grand Kažela / Foto: AHG

Želja Arena Hospitality Groupa je dugoročno razvijati cjelogodišnji turizam na jugu najvećeg hrvatskog poluotoka u suradnji s turističkim zajednicama Pule, Medulina i Istre. Početkom ove izazovne 2020. godine, a po izlasku iz razmjerima do tada neviđene karantene, svjedočili smo potražnji za odmorom u kampovima kao najtraženijem obliku smještaja. Vjerujemo da će se ovaj vid potražnje nastaviti i u narednom razdoblju.” ističu iz AHG-a na pitanje kako su se odlučili na ovaj potez.

Obilje sunčanih dana i blaga Mediteranska klima omogućavaju da Jug Istre postane cjelogodišnje odredište za kampiranje, a uz to, destinacija tijekom cijele godine gostima nudi čitav niz različitih sadržaja – od sportskih i rekreativnih aktivnosti u okruženju netaknute prirode, preko istraživanja bogate kulturno-povijesne baštine, do uživanja u tradicionalnim okusima Istre, ističu iz AHG-a te dodaju: “Gosti, posebno oni koji dolaze iz urbanih središta, sve češće izražavaju potrebu za bijegom iz gradova u prirodu gdje se na svježem zraku, u intimnom okruženju prirode mogu kvalitetno odmoriti od svakodnevnih obveza i stresa

U spomenutim kampovima tijekom jesenskog i zimskog perioda u AHG su prilagodili ponudu, a uz klasične usluge poput priključka struje na parcelama u kampu Arena Stoja te priključka struje i vode te odvodnju u kampu Arena Grand Kažela, gostima će na raspolaganju biti i grijani sanitarni čvorovi, recepcija te caffe bar i restoran u sklopu svakog kampa.

Kao što sam gore naveo, važno je gostima osigurati i sadržaj. Tako će u AHG-u gostima, kroz razne aktivnosti organizirane u suradnji s partnerima, ponuditi više od pukog odmora na njihovom zimskom kampiranju kroz razne aktivnosti unutar kampa, kao i u cijeloj destinaciji. Također, organizirali su i prijevoz do novog gradskog bazena u Puli i obližnjih trgovačkih centara, kao i razne animacijske aktivnosti unutar kampova. “Bez obzira na dan i mjesec, Istra nudi brojne povijesne i prirodne atrakcije koje će nadahnuti svakog znatiželjnog putnika. Dvije tisuće godina star rimski amfiteatar u Puli, zeleno-plavi arhipelag Nacionalnog parka Brijuni, mirnoća krajolika rta Kamenjak i njegove brojne pješačke i biciklističke staze te slikoviti povijesni gradići utvrđeni na istarskim brežuljcima samo su neka od mjesta koje vrijedi doživjeti bez uobičajene ljetne gužve” navode iz AHG dio ponude, koji može biti atraktivan gostima te naglašavaju kako najautentičnije od Istre može se doživjeti upravo u jesen i zimi.

Tao će gosti tijekom listopada moći pridružiti se berbi dragocjenog istarskog ploda – masline, a zatim u obližnjem Vodnjanu i kušati neka od najboljih djevičanskih maslinovih ulja na svijetu. Inače, upravo ovaj tjedan Istra je šestu godinu zaredom proglašena kao najbolja svjetska regija za ekstra djevičansko maslinovo ulje prema publikaciji Flos Olei 2021.

Arena Grand Kažela / Foto: AHG

U studenom, za vrijeme Martinja, na jednoj od mnogih lokalnih proslava moći će kušati još jedan vrhunski istarski proizvod – vino te uz pozdrav ljetu i dobrodošlicu zimi sudjelovati na krštenju mladoga vina. Inače, ove godine Istra ima 60 vina s oznakom Decantera. “Bez obzira na dan i mjesec, Istra nudi brojne povijesne i prirodne atrakcije koje će nadahnuti svakog znatiželjnog putnika. Dvije tisuće godina star rimski amfiteatar u Puli, zeleno-plavi arhipelag Nacionalnog parka Brijuni, mirnoća krajolika rta Kamenjak i njegove brojne pješačke i biciklističke staze te slikoviti povijesni gradići utvrđeni na istarskim brežuljcima samo su neka od mjesta koje vrijedi doživjeti bez uobičajene ljetne gužve.” zaključuju iz AHG.

Prednost u Istri je i što je sve blizu, praktički je sve na pola sata, pogotovo stranim gostima, te što je odavno dovoljno brendirana kroz vino, maslinovo ulje i gastronomiju, kao i razne manifestacije, od Dana terana do Dana tartufa itd… kao i mnogo manjih priča kao što je nova manifestacija “Jesen na pijatu u središnjoj Istri” koja će odvijati od 16. do 31. listopada 2020., u ugostiteljskim objektima na području središnje Istre. U navedenom razdoblju, ugostitelji će nuditi razna tradicionalna jela Istarske kuhinje spravljena od jesenskih namirnica tog podneblja, a sve u cilju jačanja gastronomske ponude središnje Istre te daljnjeg povezivanja OPG-ova i ugostitelja u razdoblju posezone.

No sada je vrijeme da se sve poveže kroz jednu ponudu Istre, te dodatno ubrzaju razvojni procesi. Arena Hospitality Group je napravila prvi korak.

Sada je na potezu destinacija i svi drugi partneri da pozdrave ovaj potez, te da se svi priključe kako bi svi zajedno sinergijski djelovali, kao destinacija. To je jedini pravi put, nitko ne može sam. Svi u tom lancu moraju biti na zadatku i s jasnim ciljem – želimo produžiti turističku sezonu! Pri tome svi moraju biti svjesni kako se radi o više godišnjem procesu, kako se mora gledati na kvalitetu, a ne kvantitetu itd… Dapače, treba raditi na tome da se stvori potreba na tražištu da se otvore i hoteli.

Bravo za proaktivan iskorak Arena Hospitalty Groupe, te se iskreno nadam kako će ih i drugi pratiti i kako destinacija neće propustiti ovu priliku.

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN