Kinesko turističko tržište – najnoviji pokazatelji i trendovi

Čitajući turističke pokazatelje na raznim svjetskim portalima koji obrađuju tu temu, svi odreda javljaju o rekordnim dolascima kineskih turista.  BBC u svojim vijestima javlja da ove sezone imaju navalu...

Čitajući turističke pokazatelje na raznim svjetskim portalima koji obrađuju tu temu, svi odreda javljaju o rekordnim dolascima kineskih turista. 

BBC u svojim vijestima javlja da ove sezone imaju navalu kineskih turista kao nikada do sada, te da je njihova potrošnja nevjerojatno porasla! Vjerojatno se to dogodilo i zbog pada vrijednosti funte u odnosu na dolar, ali Britanci su u svakom slučaju, vezano na turističku potražnju i potrošnju, na najbolji mogući način iskoristili Brexit.

Uz kineske turiste najviše su rasli dolasci Indijaca za 20%, Japanaca za 10% i Amerikanaca za 5%. To su zaista odlične vijesti za britanske hotelijere i ugostitelje. Odličan je ovo primjer kako jednu situaciju koja naizgled ima samo negativne konotacije, pametnim potezima pretvoriti u prednost i postići pozitivne ekonomske učinke.

Ova informacija nije se mogla zapaziti u domaćim medijima gdje redovno nailazimo na pesimistične jadikovke i kuknjave oko naše sezone koja je podbacila.  Ništa to nije čudno obzirom da se u najvećoj mjeri naš turizam događa sam od sebe. Ružno to zvuči, ali tako je.

Kada je početkom godine održana Prva regionalna konferencija o kineskom turističkom tržištu, tržište je uglavnom mlako primilo ovu informaciju. Stotinjak sudionika konferencije prisustvovalo je konferenciji više iz znatiželje, a manje kako bi ozbiljno razmislili ili poduzeli konkretne korake kako bi privukli kinesko turističko tržište. I tada je jedno od najčešćih pitanja prije same konferencije bilo „da li će na konferenciji biti prisutne kineske turističke agencije?“, a na negativan odgovor izostao je i interes za posjet konferenciji. 

Foto: ProConcept

Pojašnjenja i predočene statistike o navikama kineskih turista tu nisu puno pomogle. I dalje je našim hotelijerima činjenica da 80% kineskih turista putuje individualno, a ne u grupi, nejasna i nevjerojatna informacija, pa tako i nadalje ne vide kineske turiste osim ako nisu u grupi od 30-40 starijih Kineza koji jure s lokacije na lokaciju. Ali to zaista nije kineski izlazni turizam!!!

Kako bismo vas zainteresirali za ovu temu pokušajte s pažnjom pročitati slijedeće informacije i razmisliti o tome zašto i kako biste doveli u svoje odredište kineske turiste.

POTROŠNJA KINESKIH TURISTA

Kineski turisti su najveći potrošači na svijetu! U posljednih godinu dana povećali su svoju potrošnju za 40%, a kako se trend nastavlja statistike kažu da će u slijedećih godinu dana svoju potršnju, u odnosu na sadašnju povećati za 60%. Milenijalsi su predvodnici ovoga trenda, troše nevjerojatno na sve novo što vide, na lokalne atrakcije, na gastronomske užitke, a što je još bolje navode na potrošnju i svoje roditelje koje često vode sa sobom na putovanja.

Milenijalsi su drastično povećali svoju potrošnju, čak za 73% oni rođeni 90ih, a preko 50% oni rođeni 80ih. U 2018. njihova je dnevna potrošnja po osobi bila 310,00 eur Usporedimo li to sa zadnjim izvješćem TOMAS za 2017. godinu prosječan turist u Hrvatskoj dnevno je trošio 78,77 eur! Želimo li/trebamo li kineske turiste?

LJUBITELJI SVEGA LOKALNOG

Na što najviše troše? Kinezi žele doživjeti lokalno, lokalne okuse, tradiciju, doživljaje, živopisna iskustva. Prošla su vremena kada su isključivo zahtijevali svoja kineska jela. Danas njih čak 69% omiljenom zabavom smatraju isprobavanje lokalnih specijaliteta, 65% njih želi posjetiti lokalne znamenitosti, a 43% njih želi kupiti pravi autentični lokalni suvenir. 

Dobra vijest za hotele jest da će njih 92% ostati u hotelu i kušati domaće specijalitete, naravno ako ste ih ponudili, i da će trošiti novac u hotelskoj suvenirnici, u prosjeku oko 25,00 eur/dnevno… naravno, ukoliko je suvenirnica opskrbljena lokalnim suvenirima i predmetima. Potrošit će u hotelu i na ostale usluge i sadržaje ukoliko su ponuđeni, i to posebno na wellness & spa. Prosječna dnevna potrošnja u samom hotelu dosegla je u 2018. 165,00 eur/osobi. Tko ne bi poželio takve goste!?

NEMA KAMENA KOJI NEĆE OKRENUTI U POTRAZI ZA ZANIMLJIVOSTIMA

Putuju sve više, pa je tako u 2018. prosječan Kinez koji putuje u inozemstvo putovao 3,9 puta. Kinezi su povećali broj dana na putovanju na 8,5, a što je za 1,5 dan duže nego godinu dana prije toga. U prosjeku su na putovanju posjetili tri grada, jedan grad više nego godinu prije. Sve su popularnija kombinirana putovanja, prvi dio poslovni, a nakon toga turistički dio koji traje u prosjeku 4 dana. U SAD odlaze radi zabave, a Njemačka je odredište za povijesne atrakcije. Glavni motivator je uvijek razonoda i nešto novo za upoznati. Kada dođu na odredište doslovno će okrenuti svaki kamen kako bi pronašli nove informacije i doživjeli nešto novo.

Foto: ProConcept

NOVI KLINCI, NOVI ZAHTJEVI, PRAVILA NEMA

Kineski turisti istražuju i lokalna iskustva u izboru smještaja. Sve više njih žele isprobati smještaj u privatnom stanu, pa ih je tako u prošloj godini 68% boravilo u hotelu, a 48% u privatnim stanovima koji se iznajmljuju. Obzirom da na putovanjima posjećuju više gradova, mijenjaju i vrste smještaja.

Prilikom odabira smještaja više se oslanjanju na recenzije prethodnih turista, nego na službenu kategoriju i zvjezdice. Unatoč velikoj potrošnji, itekako vode brigu o vrijednosti za novac, pa je tako za 24% njih ta informacija ključna pri odabiru gdje odsjesti.

NOVE I NEISTRAŽENE DESTINACIJE SU IN

Sve novo i sve lokacije gdje nema puno Kineza jako su popularne. Žele otići tamo gdje neće sresti druge Kineze. To je jako dobra informacija za svaki kutak Lijepe naše.

Azija je u ovoj godini interesantna za samo 49% kineskih turista. 60% kineskih turista želi putovati na nove lokacije, u zemlje gdje još nisu bili. Na vrhu liste želja su Europa, Afrika i Bliski istok. Hrvatska je na kratkoj listi od 5 zemalja u Europi koje su najpoželjnije za posjetiti. 

Imajući sve ove informacije u vidu potrebno je postaviti se u fokus, postati jezično vidljiv, a to znači pružiti informacije o sebi na kineskom jeziku. „Što ne poznam neću kupiti.“ 

Jezična i kulturna prilagodba osnovni su preduvjeti za pristup najvećem turističkom tržištu na svijetu. Da li biste kupili nešto s web stranice koja je na jeziku koji ne razmijete? Ista je situacija i s potencijalnim turistima, rezervaciju će napraviti na web stranici globalnog hotelskog brenda i na web stranici čiji sadržaj razumiju pročitati, proučiti ponudu i odlučiti se za rezervaciju. Mnogi hoteli u našem okruženju imaju prevedene svoje web stranice na njemački, francuski, engleski, talijanski, i na mnoge druge europske jezike, u posljednje vrijeme i na slovenski, pa je zaista krajnje vrijeme da među te jezike uključe i kineski i druge azijske jezike, kao što su korejski, japanski, pa i indijski.

Ove i druge korisne informacije i znanja možete saznati na Drugoj regionalnoj konferenciji o kineskom turističkom tržištu koja će se održati početkom slijedeće godine.

Ukoliko ste spremni na slijedeći iskorak, tj. prezentirati svoj proizvod i kineskom jeziku, više informacija potražite OVDJE. Tu ćete pronaći prihvatljive cjenovne pakete s kojima možete započeti rad na projektu „kineskog tržišta“.

Pratite nas na www.proconcept.hr za više informacija.

Za usluge kreativnog prijevoda vaših promotivnih materijala na kineski jezik i promociju na kineskom turističkom tržištu, pošaljite upit na info@proconcept.hr ili nazovite telefonom na 01/20 10 122.

Tvrtka ProConcept je ekskluzivni zastupnik IPPWORLD-a za Hrvatsku i zemlje regije.

Agencija IPPWORLD vaš je partner koji na jednom mjestu nudi višejezične prijevode sadržaja i umrežavanje medija za sve vaše potrebe u globalnom brandiranju i promociji ponude za hotelijere i ugostitelje, lifestyle i maloprodaju. Više informacija na https://www.ippworld.com/hr/

Zajedno s vama možemo učiniti da vaš proizvod govori jezikom globalnih turista, a sve kako biste ostvarili prihode koje ste planirali.

Foto: ProConcept

Vijesti: