Koji su glavni sastojci neke manifestacije, kao i procesa brendiranje destinacije? Priča iz Vrsara pokazuje nam put

Kako bi trebala izgledati svaka manifestacija? Onako po PS-u ili standardnom i bazičnom protokolu pokazuje nam drugo izdanje ‘Goložece di Orsera’. Glavni sastojci su autohtona ponuda jela i vina,...

Kako bi trebala izgledati svaka manifestacija? Onako po PS-u ili standardnom i bazičnom protokolu pokazuje nam drugo izdanje ‘Goložece di Orsera’.

Glavni sastojci su autohtona ponuda jela i vina, sezonski i lokalni proizvodi od lokalnih proizvođača (OPG ) sinergija u destinaciji i u konačnici kvalitetni sadržaj.

Krenimo redom, istinske hedoniste i gurmane te ljubitelje autohtonih istarskih delicija i dobre kapljice ovog će rujna putevi ponovno odvesti u Vrsar. Naime, od 05. do 12. rujna održat će se drugo izdanje gourmet eventa Goložece di Orsera u sklopu kojeg će u dvanaest vrsarskih restorana gosti moći uživati u vrhunskim lokalnim specijalitetima.

Sinergija svih na destinaciji. Naime, ova zanimljiva gourmet priča nastala je u organizaciji TZO Vrsar, Udruge ugostitelja Vrsar uz suradnju partnera, turističke kompanije Maistre, a ima za cilj predstaviti vrsarske i istarske specijalitete domaćim i stranim gostima te pružiti dodatan motiv turistima za dolazak. Restorani koji sudjeluju u ovom drugom izdanju su: Batana, Basilico, Bevanda, Dvi Palme, Fančita, Goran, Kod Luce, Rotonda, Srdela, Trošt, Vrsaranka, Villa Vrsar a posjetitelji će moći birati između ribljeg i mesnog menija po promotivnim cijenama, s naglaskom na sezonske i lokalne proizvode.

Na meniju će ( preveden na 4 jezika što je raritet, ali važan detalj ) se naći delicije od bakalara, sardona, hobotnice, orade i brancina na žaru, tartar i tagliata od jadranske tune, brodeta i šufiganih karamala dok će ljubitelje mesa razveseliti specijaliteti poput carpaccia s tartufima, odreska od boškarina sa skutom, juneće tagliate i mnogih drugih. U ponudi će se naći i neizostavna istarska jela poput fuži, raviola, maneštre te autohtonih slastica fritula, kroštula, kolača od skute i oraha, vrsaranskih amareta i drugih. Kako uz ukusne zalogaje ide i odlično vino, tako će gosti u sklopu menija po promotivnoj cijeni od 120 kuna imati prilike kušati i najbolja vina istarskih vinara.

Manifestacija želi potaknuti uključenje što većeg broja kvalitetnih ugostitelja te potaknuti njihovu orijentiranost lokalnim namirnicama i jelima kako bi se valorizirale autohtone namirnice, a istovremeno očuvalo tradicijsko nasljeđe kroz revalorizaciju istarskih recepta. Ili podizanje kvalitete ugostitelja tj. Cijele destinacije, što je ključno – imati kvalitetne partnere na destinaciji da isporučuju tu kvalitetu i opravdavaju brend priču Istre kao vrhunske gourmet destinacije. Isto tako upravo kvalitetni sadržaj kao što je ovaj, je formula za produljenje sezone ( iako ova izvanredna godina nije i ne može biti referenta ). Također, upravo podizanjem svijesti o autohtonoj ponudi Istre, kao genetskom kodu ukupne ponude, kao i fokusom na domaće i lokalne proizvode, prema ugostiteljima se u končanici valorizira baština jer ista postaje tržišna priča. Onda i lokalno stanovništvo počinje opet živjeti s tom tradicijom, a lokalni OPG-i imaju novo tržište i interes njegovati kulture svojih predaka. I ono što je važno za istaknuti, ne moraju se bazirati na kvantiteti, nego na kvaliteti s dodanom vrijednošću, koja ima veću cijenu. Kako se sve lijepo slaže, zar ne?

Osvijestiti lokalno stanovništvo je težak proces, a ovo je najbolji alat. Ili kako bi rekli: stari recepti ne umiru sa zadnjim nonama i odlaze u zaborava, nego dapače, imaju novi životni ciklus, dapače, obogaćeni modernom interpretacijom što je danas imperativ. Upravo naša autentičnost i raznolikost dajem na diferencijaciju spram konkurencije, kako domaće, tako i globalne. Jer motiv putovanja nije smještaj, nego destinacija tj. upoznavanje novog načina i kulture življenja, a tu je autentičnost glavni sastojak.

Nemamo se čega sramiti, dapače, moramo biti ponosni na našu povijest, identitet, način i kulturu življenja. To mora biti naš glavni turistički proizvod. I zato je ova manifestacija značajna i kroz jednostavan okvir dajem nam put ili glavne sastojke kako manifestacije moraju izgledati.

Kvalitetna produkcija foto i promo materijala, što je danas imperativ

Manifestacija Goložece di Orsera, samo je jedna od mnogih gourmet manifestacija koja obogaćuje ponudu cijele destinacije te jača poziciju Istre kao vrhunske gourmet destinacije. Ne radi se tu o jednoj manifestaciji, nego o sklopu razno raznih manifestacija, tematskih gourmet dana u destinacija , kao što su Dani šparoga, terana, tartufa… I tako već godinama, upravo taj kontinuitet ili konzistencija godinama uz podizanje kvalitete i širenja novih manifestacije čini proces brendiranja. I zato je danas Istra prepoznata kao vrhunska gourmet destinacija.

Nije to slučajno. Brend se gradi godinama. No važna je taj kontinuitet, ustrajnost i podizanje kvalitete iz godine u godinu. Uz već dobro brendirano na globalnoj razini istarsko vino i maslinovo ulje, ovakve manifestacije daju smisao i odličnu zaokruženu turističku, ali i gospodarsku priču.

Foto: TZ Vrsar

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN