Konzistencija kao formula uspjeha brendiranja Istre

Istru trebamo brendirati kao vinsku regiju – isticati prednosti različitih istarskih terroira, naglasiti autohtone sorte kao glavne istarske adute u brendiranju regije – zapisano je već davne 1994. godine...

Istru trebamo brendirati kao vinsku regiju – isticati prednosti različitih istarskih terroira, naglasiti autohtone sorte kao glavne istarske adute u brendiranju regije – zapisano je već davne 1994. godine kada se osnovala Udruga vinara i vinogradara Istre – Vinistra.

Danas je Istra prepoznata kao vinska regija, ne samo u Hrvatskoj, nego i na globalnoj sceni. Sastojak koji se odlično nadopunjuje kroz turizam, dapače, ključan sastojak kako produžiti turističku sezonu, podiči kvalitetu, povećati potrošnju i zaokružiti turističku priču, van bazičnog koncepta sunca i mora.

Nije se to dogodilo slučajno. Naravno, put od točke A do točke B nikada nije jednostavan, te je pun krivina, rupa i raznih prepreka. Koja je formula uspjeha? Nema je, barem ne jedinstvene. Kako je Saša Tenodi iz Surovih Strasti u emisiji Poduzetnički mindset, rekao: “Formula uspjeha je diferencijacija i konzistencija. Diferencijacija je zapravo sve, dok bi konzistencija značila da kada u nešto kreneš da samo nastaviš s tim obrascem do kraj života. Bitno je da postoji ta konzistencija. No opet, diferencijacija bez konzistencije ne znači ništa” ističe Tenodi.

Upravo konzistencija je jedna od formula uspjeha Istre. Evo još jedan dokaz toj tezi.

U Istri se 30. svibnja 2021. održava manifestacija Dani otvorenih vinskih podruma Istre ili WINE DAY.

WineDay / Foto: Julien Duval

Više od dvadeset godina posljednja svibanjska nedjelja u Istri tradicionalno je bila rezervirana za „Wine day – Dan otvorenih vinskih podruma“. Ponavljam posljednjih dvadeset godina…

21. izdanje Wine daya – Dana otvorenih vinskih podruma održat će se 30. svibnja 2021. od 10 do 19 sati na području cijele Istre, a svoja će vrata posjetiteljima širom otvoriti 57 vinarija iz šest istarskih klastera: Sjeverne Istre (s najvećim udjelom vinarija), Poreštine, Središnje Istre, Istočne Istre, Rovinjštine i Južne Istre.

Tijekom najavljenog hedonističkog doživljaja nudit će se mahom najpoznatije sorte vina, od Istarske malvazije, Terana, Muškata, Merlota, Cabernet Sauvignona do odličnih kupaža i brojnih drugih sorti, kao i pobjednička vina s posljednje 27. izložbe Vinistra – nedvojbeno za svakog po nešto. 

Istovremeno, prilika je to za zaviriti u atraktivne i autentične vinarije,  unikatne kušaonice i obiteljska imanja u kojima će goste dočekati ljubazni domaćini, uz ugodne vinske priče i degustacije, ali i mogućnosti kupnje vrhunskih butelja.

Projekt Dana vina je 1993. godine prvi put predstavljen u Italiji pod pokroviteljstvom udruge „Movimento per il turismo del vino“ iz Montalcina u Toskani. Inicijativa je pokrenuta jer nitko od odgovornih u vinskom turizmu nije prepoznao ogroman potencijal koji se nudio. Osim rijetkih izuzetaka, glavnina vinskih podruma u Italiji nije bila dostupna gostima. Od 1998. godine u projekt se uključuju također i Sonoma Valley u Kaliforniji, tvrtka Suntory s posjedima u Japanu, provincija Yamanashi (istočno od Tokija), Stellenbosch (JAR), Conarwarra (Australija), Mendoza (Argentina) te regije u Chileu i Urugvaju, poprimivši tako obilježja pravog globalnog pokreta.

Godine 1999. u projekt Wine Daya po prvi put se uključuju Goriška brda i Istra, a nakon vrlo uspješnog prvog izdanja (37 vinskih podruma i oko 800 posjetitelja), event je tijekom proteklih dvadeset godina postao nezaobilazan događaj te prepoznatljiv zaštitni znak Istre.  

Organizatori eventa, Udruga vinara i vinogradara Istre “Vinistra”, Turistička zajednica Istarske županije te Istarska županija. Letak s popisom vinarija i njihovom ponudom te uvjetima održavanja eventa mogu se preuzeti  na stranicama www.istra.hr.

Wine Day je samo jedan od primjera, a svakako možemo istaknuti Dani Terana, Dani Tartufa, Dani Malvazije, Dani Muškata, Dani istarskih šparoga, Dani otvorenih vrata agroturizma Istre, Istra Wine&Walk, Fužijada gastro show,  Smotre maslinovog ulja Istre... kao i razno razni drugi festivali, manifestacije, sportska događanja i tako dalje i tako dalje. Svima je isti nazivnik – konzistencija.

A priča se na odličnim temeljima samo širi i nadopunjuje iz godine u godinu te čini autentičnu diferencijaciju od drugih destinacija. Istra odavno nije sunce i more, i opet, to nije slučajno.

To se zove proces brendiranja i pozicioniranja na tržištu. Naglašavam, proces za koji je potrebno puno truda, vremena i energije. Kako pišu Al Ries & Jack Trout u knjizi :Positioning da bi bili uspješni na današnjem tržištu ključno je pozicioniranje i komunikacija.

Pozicioniranje počinje s proizvodom, no pozicioniranje se ne odnosi na to što činiti s proizvodom, nego na ono što određeni proizvod ili usluga stvara u umu potencijalnog kupca. Ili najjednostavnije pozicioniranje je način kako će te se diferencirati u umu potrošača.

Također, danas je gotovo nemoguće biti toliko kreativan da stvorite nešto što već ne postoji u umu potrošača. Osnovni princip pozicioniranja nije stvoriti nešto i drugačije, već upravljati nečim što postoji u umu potrošača odnosno da napravimo nove veze u umu potrošača prema našem proizvodu. Danas je preveliki šum u komunikaciji, previše brendova, oglašavanja te upravo je segmentacija na niše, jednostavnost poruke, ja bi dodao i autentičnost, formula uspjeha – a tu je ključno upravo pozicioniranje.

Kao što je danas svima jasno, Istra se jasno pozicionirala kao vinska regija, a konzistencija je kao što sam gore naveo ključan element te priče.

No, najvažnije je krenuti, imati hrabru viziju budućeg razvoja, polako slagati i povezivati priču, podizati kvalitetu iz godine u godinu, investirati u ambijent/infrastrukturu ili uređenje ( jako važan faktor koji mnogi gledaju kao trošak ), komunikaciju, dizajn, promociju i pozicioniranje.

I ne zaboravite jedno je želja, a nešto sasvim drugo je cilj. Postavite si ciljeve, strategiju i viziju razvoja te krenite. Sve počinje prvim hrabrim korakom naprijed.

Foto: WineDay / Julien Duval


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN