Kvarner Wines – novi brend TZ Kvarnera kao logičan nastavak priče oko brendiranje turističke regije

Potpisivanjem sporazuma o suradnji između Turističke zajednica Kvarnera i zadruge „Vina Kvarnera“, te dodjelom oznake kvalitete Vina Kvarnera / Kvarner Wines, stvoren je novi brend Kvarnera – Kvarner Wines....

Potpisivanjem sporazuma o suradnji između Turističke zajednica Kvarnera i zadruge „Vina Kvarnera“, te dodjelom oznake kvalitete Vina Kvarnera / Kvarner Wines, stvoren je novi brend Kvarnera – Kvarner Wines.

Rezultat je to suradnje TZ-a i zadruge sve s ciljem promocije kvarnerskih vina i Kvarnera kao turističke destinacije, kojoj je vinski i gastro-turizam od velikog značaja. Naime, Turistička zajednica Kvarnera u sklopu razvoja turističkih proizvoda na Kvarneru, promovira i brendira gastronomiju s oznakom kvalitete „Kvarner Gourmet“ i „Kvarner Food“, pa je „Kvarner Wines“ logičan nastavak razvoja, kako u smislu zajedničkih aktivnosti sa Zadrugom, tako i u smislu promocije Kvarnera kao bogate eno-gastro destinacije. 

Tako su vlasnicima 10 vinarija iz Vrbnika, Novog Vinodolskog, Selca, Kastva i Zvoneća (Matulji) uručene markacijske oznake – ploče Kvarner Wines, koje će označavati njihove vinarije i posjetiteljima ukazivati da se nalaze na mjestu na kojem mogu kušati autohtona kvarnerska vina.

Sporazumom su dogovoreni i danje zajedničkih aktivnosti u području razvoja proizvoda, promocije autohtonih kvarnerskih vina, edukacije, znanstvenih skupova, manifestacija  i drugih aktivnosti u cilju promocije regije Kvarnera. Također, prateći oznake „Kvarner Wines“ će poslužiti kao izvrsna osnova za kreiranje novih turističkih programa ili vinskih tura, kako za turističke agencije i grupe turista, tako i za turiste individualce.

Zadruga „Vina Kvarnera“ okuplja vinogradare i proizvođače vina iz vinogradarske podregije Kvarner i Hrvatsko primorje, na kojoj se godišnje proizvede više od 2 milijuna litara vina, više je od 200 hektara vinograda, a od toga oko 150 hektara zasađeno je žlahtinom.

S godišnjih preko 50.000 boca pjenušaca, Kvarner je treća hrvatska vinska regija po proizvodnji pjenušaca i to proizvedenih od autohtonih kvarnerskih sorti. Sve zajedno, zahvaljujući vrijednim proizvođačima – vinogradarima, obiteljima koje generacijama nisu napustile, pa i obnovile imanja, daje sliku zanimljive i uspješne destinacije vina. 

Naš novljanski poznati enolog, gospodin Ivan Sokolić, je davno rekao da vino treba biti u funkciji stvaranja brenda kraja u kojem se proizvodi. Drago mi je da su se danas ovdje, u Novom Vinodolskom, okupili svi naši kvarnerski vinari koji u posljednje vrijeme stvaraju vrhunske pjenušce i vina. Brendiranju turističke ponude našeg Kvarnera zasigurno pridonose i sva njihova sjajna autohtona vina. Upravo zato osmislili smo i predstavili novi brend „Vina Kvarnera“ kako bi podigli kvalitetu ali i prepoznatljivost destinacije Kvarner“, izjavio je župan Primorsko-goranske županije i predsjednik TZ Kvarnera, Zlatko Komadina.

Vinski turizam i gastronomija su za turističku ponudu Kvarnera oduvijek imali ogroman značaj, naglasila je direktorica TZ Kvarnera dr.sc. Irena Peršić Živadinov te dodala kako je Kvarnerska eno-gastronomska scena jedan je od njihovih zaštitnih znakova, temelj kojeg stvaraju te će i u budućnosti stvarati nove kvalitativne pomake. “Kao i do sada, na razvoju novog turističkog proizvoda surađivali smo s renomiranim kvarnerskim eno-stručnjacima te je nova oznaka kvalitete osmišljena u suradnji s našim vinarima okupljenima kroz zadrugu Vina Kvarnera. Na taj način nastavljamo povezivati struku s proizvođačima i nastavljamo zajednički raditi na razvoju i unapređenju turističke ponude Kvarnera. Nova oznaka kvalitete „Vina Kvarnera“ dio je već poznatog brenda Kvarner Gourmet i Kvarner Food, koji uključuje kvarnerske restorane i stručnjake s kojima provodimo unapređenje kvarnerske kulinarske scene. Oznaka „Vina Kvarnera“ dodjeljivat će se proizvođačima vina te vinarijama s kušaonicama na području Kvarnera kao važnim mjestima za goste koja istovremeno podižu kvalitetu ponude u destinaciji ali i promoviraju naše jedinstvene eno i gastro delicije

Zadruga vinara proizvođačka organizacija Vina Kvarnera okuplja vinogradare i proizvođače vina iz vinogradarske podregije Kvarner i Hrvatsko primorje koja obuhvaća vinogorja Opatija – Rijeka – Vinodol, Krk, Rab, Cres – Lošinj i Pag.

Cilj zadruge Vina Kvarnera je promocija vina autohtonih kvarnerskih sorti od kojih su najpoznatije Žlahtina, Belica (kupaža autohtonih sorti Verdić, Mejsko, Divjaka, Jarbola, Brajkovac), Jarbola, Gegić, Trojščina i Sansigot. Izuzev promocije, zadruga se bavi i edukacijom o kulturi stola, odnosno kušanju vina organizirajući okrugle stolove, predavanja i znanstvene skupove te promovira Kvarner, odnosno Primorsko-goransku županiju, u suradnji s partnerima Primorsko-goranskom županijom, Turističkom zajednicom Kvarnera, Centrom za poljoprivredu i ruralni razvoj Primorsko-goranske županije odnosno promocijskim centrom Kašetica primorsko-goranska, Gradom Rijekom i Turističkom zajednicom grada Rijeke kao eno-gastronomsku destinaciju u kojoj se proizvode vrhunska vina“, izjavio je dr.sc. Žarko Stilin, tajnik zadruge Vina Kvarnera.

Kvarner ima odlično razrađene brendove i pod brendove. Uz oznaku kvalitete za obiteljski smještaj – Kvarner Family ( pod brendovi: Pet Friendly, Bike Friendly, Hike Friendly ) razrađeni su i Kvarner Gourmet, Kvarner Food te sada Kvarner Wines.

Nažalost, izostaje moderna destinacijska web platforma, pošto je trenutnu Kvarner.hr odavno istekao rok trajanja. Također, sigurno kako loša web stranica, smanjuje i promocijske efekte. Zaključno, odlični temelji i primjer u kojem smjeru moramo razvijati destinacije tj. regije.

Zamislite samo da sve destinacije koriste istu platformu – Kvarner.hr, a ne desetke različitih web stranica koje nisu sinergijski niti ikako povezane. Tada bi efekt promocije i komunikacije bio znatno efikasniji, jer bi svi puhali istim jedrima te promovirali cijelu regiju kao turističku destinaciju. Naravno to ne znači da na istoj platformi, ne mogu biti izlistane pojedinačni gradovi i općine, no bili bi pod jednim krovnim brendom turističke regije – Kvarner.

Fokus nam mora biti na brendiranju turističkih regija. Benefiti su višestruki, no o tome nekom drugom prilikom.

Bravo za Kvarner i novi brend – Kvarner Wines.

Foto: Visit Kvarner / Ilustracija: HrTurizam.hr

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN