Maja Pak, direktorica Slovenske turističke organizacije: Ako želimo transformirati turizam, moramo ponovno procijeniti i definirati nove metrike uspjeha

Budućnost putovanja u svjetlu dva nedavna razaranja – 7 smjernica na koje morate paziti – naslov je kolumne Maje Pak, direktorice Slovenske turističke organizacije ( STO ), a čije...

Budućnost putovanja u svjetlu dva nedavna razaranja – 7 smjernica na koje morate paziti – naslov je kolumne Maje Pak, direktorice Slovenske turističke organizacije ( STO ), a čije glasno razmišljanje prenosimo uz dopuštenje autorice.

MAJA PAK: Budućnost putovanja u svjetlu dva nedavna razaranja – 7 smjernica na koje morate paziti

U posljednjih 18 mjeseci svjedoci smo pandemije bez presedana i brutalnog utjecaja na putovanja i turizam. S jedne strane je istaknuo globalnu važnost putovanja i turizma u ekonomskom smislu, kao i njegovu ogromnu povezanost s drugim industrijama, a s druge strane vitalna važnost putovanja za slobodu i zdravlje ljudske prirode. Uz pandemiju, razorni vremenski ekstremi pogodili su regije diljem svijeta i razotkrili veličinu klimatske krize. Znanstvenici su dugo predviđali da će ekstremno vrijeme postati intenzivnije i učestalije kao posljedica industrijske aktivnosti, prljave energije, krčenja šuma i drugih ljudskih aktivnosti – no prizori od prošlog mjeseca čak su i njih šokirali.

U svjetlu ovih kataklizmi koje dodatno pojačavaju brojne druge ekonomske i društvene probleme hitno moramo preispitati svoje poslovne modele i strategije:

1. Ako želimo transformirati turizam i putovanja u ekološki i društveno održiviju, klimatski pametnu, otpornu i poštenu industriju, u cijelom lancu opskrbe, moramo ponovno procijeniti i definirati nove metrike uspjeha.

2. Covid-19 donio je značajnu promjenu u načinu života stotina milijuna ljudi širom svijeta, a prioriteti putovanja radikalno su se promijenili i za razonodu i za poslovne korisnike. Svi se moramo prilagoditi kako bismo iskoristili mogućnosti u ovom novom industrijskom okruženju i odgovoriti na očekivanja novih potrošača.

3. Ako u ovoj pandemiji postoji pozitivna nada (  silver lining ) , to je održivost koja će postati glavna pokretačka snaga oporavka, a posebno budućnosti turizma. Ljudi će postati sve zabrinutiji i svjesniji te će tražiti odgovornije putničke prakse. Putovanja će postati sve više uključiva ( inclusive ) , a manje zajednice imat će veću ulogu. Mi svi, kao industrija, morati ćemo ponuditi održivije mogućnosti.

4. Neka su poduzeća na pandemiju odgovorila restrukturiranjem radi veće učinkovitosti i smislila nove poslovne modele, neka tek prolaze, a mnoga se nisu uspjela održati na površini. Oporavak će biti neujednačen, s najdramatičnijim posljedicama po zračne prijevoznike i poslovna putovanja. Prilagodljivost i resetiranje industrije mogla bi biti najvažnija vještina u “novom normalnom”.

5. U iznimno promjenjivom i nestabilnom turističkom okruženju, poslovi DMO-a postali su najsloženiji i najvažniji turistički poslovi. Ne radi se samo o prijelazu s marketinga na upravljanje, već se ide i korak dalje: DMO je kao direktor orkestra sastavljen od složene i osjetljive mješavine dionika, od kojih svaki ima različite interese. Danas se radi o usklađivanju ovih često sukobljenih interesa, svatko od nas preuzima nove odgovornosti i upravljanje destinacijom – danas za sutra.

6. I moramo napraviti mjesto u pregovaračkoj sobi za najvažnije dionike procesa lokalnu zajednicu s jedne strane i ljude koji rade u industriji s druge strane. Znamo da lokalna zajednica mora biti uključena u donošenje politika i odluka. I znamo da ne možemo poslovati u turizmu bez predanih i pošteno plaćenih ljudi. Naš krajnji cilj trebao bi postati bolja kvaliteta života.

7. Znanstvenici kažu da je ljudska civilizacija “u opasnom stanju” zbog visoko međusobno povezanog i energetski intenzivnog društva te da bi globalni društveni kolaps mogao nastati zbog šokova, poput teške financijske krize, utjecaja klimatske krize, uništavanja prirode, te još gore pandemije od Covid-19. Ili kombinacija svega navedenog. Turizam se u pandemiji pokazao kao jedna od najranjivijih industrija – pa je još više naš poduhvat voditi zelenu i digitalnu (!) transformaciju.

Budućnost industrije uvelike ovisi o našoj sposobnosti da se nosimo s ovim promjenama danas – moramo biti inovativni, pametni i ujedinjeni u ovom procesu kako bismo jamčili otporniji, odgovorniji i održiviji turizam. Vjerujem da to možemo. Ali moramo to učiniti danas. Svaki glas i djelo se računaju. Ako radimo zajedno, smo jači i bolji.

Autor: Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije

POVEZANE VEIJSTI:

SAZNAJTE KAKO SLOVENIJA KROZ ODLIČAN NARATIV SPAJA VRHUNSKU GASTRONOMIJU I ODRŽIVOST

“ZDAJ JE ČAS. MOJA SLOVENIJA” ILI KAKO SLOVENIJA RADI NA AKTIVACIJI DOMAĆEG GOSTA

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN