Male manifestacije kao esencija našeg turizma

Turizam, što je ustvari turizam i kako ga definirati? Koja je Vaša definicija turizma? Postoji puno definicija turizma, a po definiciji Svjetske turističke organizacije UNWTO službena definicija glasi „Turizam...

Turizam, što je ustvari turizam i kako ga definirati? Koja je Vaša definicija turizma?

Postoji puno definicija turizma, a po definiciji Svjetske turističke organizacije UNWTO službena definicija glasi „Turizam uključuje aktivnosti proizašle iz putovanja i boravka osoba izvan njihove uobičajene sredine ne duže od jedne godine radi odmora, poslovnog putovanja i drugih razloga „. Moja filozofija turizma je kako se turizam sastoji od emocije, doživljaja i priče. Upravo kroz spomenuta tri elementa Turistička zajednica grada Dubrovnika već sedam godina priča priču o kamenici kroz manifestaciju „Festa od kamenica“.

Ova gastro manifestacija nudi priču o kamenici kao školjki afrodizijačkih svojstava koja je poznata od davnina kada su je na renesansnim gozbama dubrovačke vlastele sa zadovoljstvom kušali onodobni plemenitaši. Priča oko kamenica prezentirana je brojnim turistima i Dubrovčanima dok su školjkari iz Stona i vinari s Pelješca nudili kamenice po simboličnoj cijeni od 5 kn po komadu i čašu vina po cijeni od 10 kn. Svoje proizvode promovirali su školjkari: Josip Bazdan, Ivo Bautović, Braća Lazić i Nikša Matković; dok su vinari bili OPG Vinarija Mare Andrović iz Ponikava, OPG Vinarija Žužul iz Potomja, OPG Vinarija Marina Matuško iz Potomja i OPG Vinarija Željka Matković iz Potomja.

Legenda o magičnim svojstvima ove školjke nije bila tajnom ni za austrijske careve koji su je često konzumirali na svojim jelovnicima.  Riječ je o kamenici iz Malostonskog zaljeva, dijelu dubrovačkog kraja gdje se uzgaja u najčistijem i najbistrijem moru svijeta – ponosn ističu Dubrovčani. Kamenice su najzrelije i najukusnije u ožujku kada se slavi blagdan Sv. Josipa, a gastro stručnjaci spominju da je kamenice najbolje služiti svježe otvorene i začinjene limunovim sokom.

kamenicefinal

Na prvi pogled “Festa od kamenica” nije ništa posebno, logična i jednostavna manifestacija, zar ne?

No, ovakve ili slične “male” manifestacije su esencija turizma kojih nažalost ima premalo u našem turizmu. Zašto se takve manifestacije ne bi organizirale svaka dva tjedna, kako bi svaki turist koji dođe u destinaciju mogao doživjeti tu priču. Našu priču. Smisao turizma je upravo u promociji naše kulture, povijesti i običaja, a “Festa od kamenica“ je upravo to. Kvalitetan sadržaj koji prezentira lokalne proizvode je svakako dobitna kombinacija za dugoročni razvoj turizma. Uz zvukove autohtonog i jedinstvenog klapskog pjevanja, koje je uvršteno na UNESCO-vu listi nematerijalne kulturne baštine, i čašu domaćeg vina doživljaj je potpun, a razina oduševljena kod turista je na vrhuncu.

Ne znam zašto se sve manje u našim destinacijama organiziraju klasične ribarske fešte koje su na glavnim trgovima nudile turistima jadranske srdele, lokalne autohtone proizvode te prezentirali svoju baštinu kroz lokalne KUD-ove i klapsku pjesmu. To je naš identitet, to smo mi – zašto ga se sramimo?

To je jedan od naših glavnih turističkih problema. Sramimo se sami sebe, dok turisti upravo to žele vidjeti, doživjeti i okusiti. Ne treba nam nova velika ideja našeg turizma, nego napokon moramo biti i prodavati ono što jesmo – Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani …. Hrvati. Budimo ono što jesmo – autohtoni, autentični i vjerodostojni! To je priča koju moramo ispričati.

Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priče. Pričajte priče!

Goran Rihelj, glavni urednik Turističkog news portala HrTurizam.hr

 

Vijesti: