kaj su jeli

Manifestacija “Kaj su jeli naši stari” kao odličan primjer kako tradiciju promovirati kroz digitalne kanale

Ove se godine mnoge zabavno-kulturne manifestacije nisu održale, a one koje su se održale, bile su u puno manjem obujmu, sukladno epidemiološkim mjerama. Riječ koja je dominirala bila je...

Ove se godine mnoge zabavno-kulturne manifestacije nisu održale, a one koje su se održale, bile su u puno manjem obujmu, sukladno epidemiološkim mjerama. Riječ koja je dominirala bila je – prilagodba.

Organizatori manifestacija bili su, blago rečeno, pred velikim mukama. Ne onim uobičajenim, kako zatvoriti financijsku konstrukciju, nego imati odgovora na pitanje: Odgoditi ili održati manifestaciju u izmijenjenim uvjetima?

No, kako odgovoriti na to pitanje ako ne možemo znati ključne parametre, kao što su: Kakva će epidemiološka situacija biti za vrijeme manifestacije? Koje će mjere vrijediti? Hoćemo li uopće biti dopušteno organiziranje manifestacija?

Kako organizirati veliku manifestaciju u kojoj je uključeno stotine partnera, koja se mjesecima planira i dogovara, ima veliki budžet, a time i obveze prema sponzorima kao i troškove, a ne znaš kakva će epidemiološka situacija biti za 7, 30 ili više dana. U cijeloj formuli ima jedan od elemenata na koji jednostavno ne možeš utjecati, a kada pričamo o organizaciji velikih manifestacija, moraš kontrolirati sve detalje. Inače, jedini faktor do sada na koji organizatori nemaju utjecaj i najveći “neprijatelj” svih manifestacija je loše vrijeme tj. kiša.

I zato ove godine svim organizatorima manifestacija dominirale su riječ – neizvjesnost i prilagodba.

A upravo na tom polju ove godine iskazali su se organizatori manifestacije “Kaj su jeli naši stari“, koja se ove godine nije održala kao inače zbog epidemiološke situacije, koji su se na inovativan način prilagodili novonastaloj situaciji.

Nakon što je vrbovečka manifestacija “Kaj su jeli naši stari” otkazana, Turistička zajednica grada Vrbovca razvila je odličnu ideju i projekt u kojem je spojila tradiciju, pripremu jela i današnji način života, ali u digitalnom izdanju. Radi se o projektu “Kaj su jeli naši stari TV” koji kroz tri mjeseca i 12 epizoda kroz digitalnu platformu prikazuje tradicionalnu kuhinju.

Preselili smo se u virtualni svijet da ne izgubimo tradiciju i običaje, ističe Jasna Benedik, direktorica TZ Vrbovca te ističe kako su s tim ciljem otvorili YouTube kanal “Kaj su jeli naši stari TV” gdje su njihovi domaćini, a to su prvenstveno članovi udruga koji i inače sudjeluju na manifestaciji, kuhaju domaća jela i time predstavljaju vrbovečki kraj, tradiciju i običaje.

“Svima, a pogotovo našim Vrbovčanima žao je što ove godine nema manifestacije koju smo morali otkazati zbog COVID-19 pandemije. Kako bi ipak pružili šansu našim ugostiteljima, domaćicama, udrugama ali i individualcima da predstave sebe i svoja jela, osmislili smo YouTube emisiju koja će u 12 epizoda i kroz tri mjeseca predstaviti tradicionalne recepte. Emisija kao glavni motiv ima tradicionalna domaća jela i glavni imperativ cijele priče oslanja se na spremanje i promicanje domaće hrane”, ističe Benedik te dodaje kako je cilj cijele priče promovirati i lokalne udruge, KUD-ove, društva ali i individualne osobe koje sudjeluju ili sami promiču kulturu svojeg kraja.

Drugačiji pristup se pokazao kao pun pogodak

Svaka epizoda ugostila je drugog domaćina koji publici na svoj način prenosi običaje i način pripreme tradicionalnih jela, specifičnih za njihov lokalitet. Do sada je snimljeno 9 epizoda, u kojima su predstavljeni razni recepti, od purice na ražnju s domaćim mlincima do Ajngemahteca i torte od graha.

Inače, serijal je sniman na malo drugačiji način, prvenstveno u dužoj formi od 9 do 14 minuta, bez puno priče i sa zanimljivim dodatno naglašenim zvukovima prirode i pripreme jela. Tako je svaka priča ispala više kao umjetnički video ili oda tradiciji, a svaki video je nevjerojatno pitak za gledati i vuče te da ga pogledaš do kraja. Fokus je na jelu i priči, bez pretjeranog komercijalnog konteksta gdje je sve s prefiksom “naj” ili “ovo morate probati/ vidjeti”. Tako prirodno, nenametljivo i s ponosom. Obratite pažnju na odlične kadrove u svakom video, a iz kojih su nastale fenomenalne fotografije, koje će opet idealno poslužiti za daljnju komunikaciju.

Nema ni profesionalnih glumaca, chefova niti influencera, što je odličan pristup za ovaj format, jer time cijeli sadržaj dobiva na autentičnosti i dodanoj vrijednosti. Upravo lokalni ljudi su najbolji influenceri kada radimo ovakve priče, jer predstavljaju to što jesu – svoju tradiciju i kulturu življenja u izvornom obliku. Zato ova video serija ima svoju dodatnu težinu i vrijednost te svakako pozitivno odskače od sličnih uradaka koje svi rade po istom principu.

Iz digitalnog u stvarni svijet

Htio bih ovdje staviti fokus na jedan iznimno važan detalj, kojeg rijetko vidimo, a to je prezentacija iz digitalnog u stvarni svijet. U današnje digitalno doba svi su se fokusirali samo na digital, ali zaboravljamo važnu činjenicu – kako su svi digitalni kanali, samo dodatni alati i mediji za promociju, prezentaciju i pričanja priče, a nedostaje žive interakcije i realizacije projekta.

Tako su u TZ Vrbovcu svaki tjedan na glavnom trgu, a u suradnji s lokalnim ugostiteljima, organizirali degustaciju jela koja su bila na “Kaj su jeli naši stari TV” , što projekt čini potpunim tj. kao jednu zaokruženu priču.

Video ide svaki četvrtak naredna tri mjeseca, a nadamo se i dalje. Isto jelo koje predstavljamo kroz digitalnu platformu se sljedeći utorak može probati na našem glavnom trgu, gdje ugostitelji pripremaju to jelo i nude ga posjetiteljima po pristupačnim cijenama. To je meni najdraži dio, jer u stvarnom svijetu imamo tu emociju te svi gledatelji tada jela iz digitalnog oblika mogu uživo doživjeti i probati. Također, time i potičemo naše gospodarstvo te surađujemo s više lokalnih ugostitelja” istaknula je Jasna Benedik, direktorica TZ Vrbovca.

Ovim potezom se dobiva i kvalitetni sadržaj u destinaciji, kako za posjetitelje, tako i za lokalno stanovništvo. Time se direktno podiže svijest o tradicionalnim receptima, jer upravo lokalno stanovništvo mora biti glavni ambasador tradicije, a često se iste sramimo jer više nije u “trendu”. Zanimljivo, upravo je na autentičnost i raznolikost u načinu i kulturi življenja najveća vrijednost u turizmu, kao i motiv dolaska.

Također, cijela priča održava manifestaciju “Kaj su jeli naši stari” živu tijekom cijele godine, što je odličan primjer i za sve druge organizatore manifestacija. Manifestacija mora biti kao vrhunac ili šlag na torti, a ne samo jednokratno događanje.

Zaključno, radi se o odličnom zaokruženom projektu, vrhunske video i foto produkcije, autentične priče te platformi koja se može i trebala bi, proširiti na razne ekstenzije. Ideja i planova za daljnji razvoj platforme svakako ima u uredu TZ Vrbovca, od labelinga do umrežavanja ugostitelja, OPG-a i tradicionalnih obrta – a sve kroz jednu priču i brend – Kaj su jeli naši stari.

No, sada je ključno dalje razvijati ovu platformu, a za to treba ozbiljnija financijska podrška, kako lokalno tako i nacionalno. Uvijek je sve do ljudi. Bravo za Turističku zajednicu grada Vrbovca i cijeli projekt. Samo hrabro naprijed, pokazali su pravi put.

Istražite web stranicu “Kaj su jeli naši stari”, kao i YouTube kanal. Nagradite ih barem jednim lajkom i pregledom, jer je cijeli projekt to sasvim sigurno zaslužio. Dapače, zaslužio je puno veću medijsku pozornost, jer su na odličan način pokazali kako se danas trebaju raditi slični projekti.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN