Na Lučkom se povećava broja prilaznih traka u smjeru mora

Novo prometno rješenje u zoni naplatne postaje Lučko

Autor:  HrTurizam.hr

12. svibnja 2023.

Ulaskom Republike Hrvatske u schengenski prostor ukinuta je granična kontrola na prijelazima s Republikom Slovenijom. Budući da je do sada granična kontrola usporavala protok cestovnog prometa, ukidanjem kontrole očekuje se dodatno pojačan intenzitet prometa koji u Lučkom ulazi na autocestu A1.

Iz tog razloga su Hrvatske autoceste ( HAC ) pristupile poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru postojećih gabarita autoceste.

Kroz nova rješenja se planira olakšati prometi tok i smanjiti gužva na dionici autoceste A1 Zagreb – Split – Ploče, a posebice u prilazu NP Lučko u smjeru mora, ističu iz Hrvatskih autocesta. 

Kao prvo, u zoni čvora Lučko, osigurat će se vođenje prometa u kontinuitetu s dvije prometne trake iz smjera Slovenije prema jugu, umjesto dosadašnje jedne prometne trake, a radi se o lokaciji silaznog kraka prema Lučkom-smjer Rijeka/Split (slika 1 postojeće stanje i slika 2 novo stanje).

Lokacija 2 postojece large

 

Lokacija 2 novo large

Ovo će doprinijeti  ravnomjernijoj raspodjeli prometnih tokova u smjeru mora te će se zasigurno smanjiti čekanje za uključivanjem u prometnu traku u prilazu zoni NP Lučko, navode iz Hrvatskih autocesta.

Također, u zoni prilaza naplatnim kućicama povećan je broj traka s 3 na 4 trake.

Dinamičkim upravljanjem naplatnim prolazima uklonit će se situacija ispreplitanja prometa u vršnim satima, primjerice kada se korisnik ENC nalazi u krajnjoj lijevoj traci više neće morati tražiti ENC stazu nego će moći koristiti bilo koju stazu za prolaz. Slijedom ovog, i prolazak s  ENC uređajem i preuzimanjem kartice za ručnu naplatu bit će omogućen na svim ulaznim naplatnim trakama, koje će se otvarati ovisno o prometnoj potražnji prema jugu, ali i prema sjeveru, dodatno objašnjavaju iz HAC-a.

Lokacija 1 postojece large
Slika 3 i 4 / Nova varijanta koja primjenjivati će se u satima izvan vršnog prometa i vozačima daje informaciju koji smjer je za ENC, a koji za ručnu naplatu.

Lokacija 1 novo varijanta 1 large

Lokacija 1 novo varijanta 2 large
(Slika 5 / vozačima daje informaciju da su sve trake na naplatnoj postaji ujedno i ENC. Ova varijanta  primjenjivat će se u vršnim prometnim opterećenjima. )

 

Iako ove mjere neće riješiti sve probleme zbog ograničenog kapaciteta same dionice Lučko – Bosiljevo, naročito iza naplatne postaje, ipak se očekuje da će pozitivni efekti biti vidljivi kroz smanjenje duljine kolone čekanja na zagrebačkoj obilaznici.

Isto tako očekuje se da će se kolone vozila koje čekaju na naplatu, a protežu se na obilaznicu, formirati kasnije te rasipati ranije (kraće vrijeme čekanja u koloni). 

To će pridonijeti povećanju sigurnosti prometa na obilaznici i u zoni čvora Lučko, a očekuju se i uštede u izgubljenom vremenu u zastojima, ističu iz Hrvatskih autocesta te dodaju: "Cilj ovih mjera je optimizacija propusne moći svih pravaca u dolasku na naplatnu postaju Lučko. Također se ovim  novim rješenjem želi osigurati sigurnost svih sudionika u prometu te korisnicima smanjiti gubitke u vremenu zbog gužvi i zastoja na ovoj važnoj dionici autoceste. Uz pridržavanje ograničenja brzine te obazrivost i suradnju svih sudionika u prometu, moguće je ostvariti siguran i učinkovit promet na dionici autoceste od Zagreba do čvora Bosiljevo, čime će se našim građanima  i stranim turistima znatno olakšati putovanje prema turističkim odredištima."

Foto: HAC

Autor:  HrTurizam.hr

12. svibnja 2023.