Nakon ličkog hamburgera, ove sezone hit je mesna plata u Šibeniku

Zanimljivi smo mi Hrvati kako domišljato i bez trunke srama serviramo svašta našim dragim turistima od kojih živimo. Valjda smo navikli da budemo ovce za šišanje u našoj lijepoj...

Zanimljivi smo mi Hrvati kako domišljato i bez trunke srama serviramo svašta našim dragim turistima od kojih živimo. Valjda smo navikli da budemo ovce za šišanje u našoj lijepoj Hrvatskoj, pa isti obrazac prodajemo našim turistima. Uglavnom, nakon prošlogodišnjeg gastro hita među turistima na Plitvičkim jezerima i ličkog hamburgera od 30,00 kn, ove sezone hit je mesna plata u Šibeniku.

Na svojem Facebook profilu Anita Klasnić objavila je fotografiju famozne mesne plate iz Šibenika koju je platila 75,00 kuna te dodala svoj komentar: “Šibenik. Mesna plata: 75 kn. Nema plate, nema ni previše mesa. A nema ni debljanja. Dobrodošli u Hrvatsku!

mesnaplata

Mesna plata? Da, dobro došli u Hrvatsku!

Strašno je kako se iz godine u godinu bavimo istim problemima, kako na očit i bezobrazan način doslovno pljačkamo turiste. Idemo ih oderat za svaku kunu, doći će novi, zar ne? Pa ljudi moji, mi živimo od tih turista! Pod mi mislim na Državu u kojoj turizam čini 18,1 BDP-a, kao i turističke destinacije koje isključivo žive od turizma kao glavne gospodarske grane.

Zašto im prodajemo smrznute lignje i pole od krumpira?

Zašto im prodajemo kineske suvenire?

Zašto gledamo kako ih samo oderati?

Zašto im naplaćujemo 10kn sat interneta ili korištenje klime po danu, satu, sekundama…?

Zašto im pod jadranske škampe prodajemo smrznute kozice?

Zar mi ne želimo turiste?

Puno pitanja, no ima slike ali nema tona. Tko je tu lud?

Najbolje da nam turisti samo pošalju novce i po mogućnosti da ne dođu

Jedan od naših najvećih problema je upravo visoka cijena, a slaba kvaliteta usluge i ponude. Jednostavno nemamo tu vrijednost za takav novac.

Nije problem platiti kavu 10 eura na Stradunu u Dubrovniku jer piješ kavu na ekskluzivnoj lokaciji koja ima svoju cijenu, no ta kava mora biti blend kava, a ne komercijalna te usluga mora biti na visokom nivou. Najbolji primjer je Venecija. Vrhunska lokacija, vrhunska usluga s konobarima u bijelim rukavicama i cijeli ritual kave na posebnoj tacni s home made kolačem. A mi prodajmo razne komercijalne kave uz katastrofa uslugu i visoku cijenu. Priča kako smo mi jeftini strancima pa bez razloga dižemo cijene ne drži vodu. Moramo imati vrijednost za novac, a ne nabijati cijene samo kako bi zaradili što više.

Još samo čekam dan kada ćemo im naplaćivati porez na zrak jer udišu naš hrvatski zrak. Činjenica je kako se nama turizam događa, a ne da se njime bavimo. A riječ strateški razvoj turističke destinacije još nije stavljen u naš rječnik. I upravo se tu krije glavni problem našeg turizma.

Smatram kako nam je već odavno 5 do 12 da shvatimo turizam ozbiljno. Napokon se moramo početi baviti turizmom na pravi način – strateškim razvojem turističkih destinacija.

 

Povezane vijesti: