Nastja Logar ECOBNB: Betonizacija se može replicirati bilo gdje, no očuvana priroda je unikat koji privlači goste više platežne moći

Istraživanje koje je objavio Booking.com, a koji sadrži uvide prikupljene od više od 29.000 putnika iz 30 zemalja, pokazuje kako su putnici odlučniji putovati održivo – smanjujući potrošnju električne...

Istraživanje koje je objavio Booking.com, a koji sadrži uvide prikupljene od više od 29.000 putnika iz 30 zemalja, pokazuje kako su putnici odlučniji putovati održivo – smanjujući potrošnju električne energije, količinu komunalnog otpada ili se koristiti ekološki prihvatljivijim načinima transporta.

Sve je više turista koji odmore žele provesti autentično, održivo i odgovorno, a to uključuje i eco-friendly smještaj kao i unikatne eko doživljaje. Taj su trend prepoznali u Ecobnb.com, online platformi koja predstavlja spoj ponude eco-friendly smještaja i autentičnih doživljaja ruralnog turizma i ekoturizma. Na hrvatskom je tržištu platforma prisutna od 2019. godine.

Cilj je, dakle, promocija zelenog turizma i autentičnog načina putovanja koji se temelji na poštivanju prirode i otkrivanju manje poznatih destinacija.

Nastja Logar, managerica platforme za Sloveniju i Hrvatsku objašnjava: ”U zadnjim godinama svjedoci smo rastu potražnje za zelenim i održivim proizvodima, a sukladno tome se prilagođava i ponuda na tržištu. To dokazuje sve veći broj trgovina zdrave hrane i organskih proizvoda, restorana zdrave hrane, eko proizvoda za kućanstvo, električnih automobila pa sve do održive mode i zelenih investicija. Kontinuirani rast zelene ekonomije nam dokazuje da se potrošači – pogotovo milenijalci i generacija Z – okreću održivom načinu života, što je također vidljivo i u turizmu. Ecobnb platforma usmjerena je na tržišnu nišu ekoloških smještajnih objekata. Mala smo platforma u usporedbi s dominantnim OTA, ali naše statistike pokazuju kontinuiran rast prometa u posljednje 3 godine. Usprkos pandemiji i izazovima u turističkoj industriji, u usporedbi s prošlom godinom Ecobnb je u 2020. godini zabilježio rast prometa od 33%, dosegavši 8 milijuna prikaza stranice i 2,75 milijuna korisnika. To nam dokazuje da je održivi turizam i ekološki smještaj pravi put.”

Ecobnb izdvaja eko turističku ponudu i povezuje okolišno odgovorne domaćine s putnicima u potrazi za mirom, čistim zrakom, netaknutom prirodom, tradicijom i upoznavanjem lokalnog načina života, a sve kroz prizmu smanjenja ugljičnog otiska turizma na okoliš.

Kako bi neki smještaj bio izlistan na platformi Ecobnb.com, nužno je da ispunjava minimalno 5 od 10 eko standarda koji doprinose smanjenju troškova i unapređenju okolišne održivosti objekta. A to su: organska hrana, zelena gradnja, 100% obnovljivi izvori energije, solarni paneli, odvajanje minimalno 50% otpada, ekološka sredstva za pranje i čišćenje, dostupnost bez automobila, energetski-štedna rasvjeta, reduktori za vodu te sakupljanje i ponovna upotreba kišnice.

„Trenutno je na području Hrvatske u ponudi 107 ekoloških smještajnih objekata. Većina njih posjeduje eko certifikate ili oznake poput Zelenog ključa, EU Ecolabel, Dalmatia Green ili Eco Domus. Ecobnb platforma je u potpunosti fokusirana na strane goste u potrazi za ekološkim boravkom u Hrvatskoj, a najviše ih dolazi iz Italije, SAD, Njemačke, Velike Britanije i Francuske”, ističe Logar.

Razmatrajući trendove u nastajanju, Logar kaže: „Pandemija i socijalno distanciranje potakli su potražnju za glampingom koja trenutno nadmašuje postojeću ponudu. Boravak u luksuznim šatorima i kućicama na stablu pruža putnicima komoditet, privatnost, dodir s prirodom i unikatan doživljaj. Često takvu ponudu traže obitelji s malom djecom, što predstavlja novi segment putnika. Trebamo biti svjesni da će ta djeca ubuduće predstavljati novu generaciju putnika koja će tražiti autentične doživljaje u prirodi, što će definitivno stimulirati nove glamping projekte. Upravo autentični glamping objekti, kuće za odmor u tradicionalnom stilu i boutique bio hoteli mogu privući kvalitetne goste u manje razvijene destinacije.”

U tom smislu, Logar smatra kako je izuzetno bitno da iznajmljivače podrže turističke zajednice i Županije, a u svrhu educiranja o primjeni zelenog poslovanja te ciljanoj promociji prema segmentu eco-friendly gostiju.

Kao pozitivan primjer navodi Splitsko-dalmatinsku županiju koja u suradnji s Ecobnb u nadolazeći ciklus edukacija pod naslovom Ambasadori turizma Splitsko-dalmatinske županije integrira održivi turizam, a s ciljem intenzivnijeg poticanja privatnih iznajmljivača na održivo poslovanje.

Dobar je primjer i Istarska županija koja u suradnji s Ecobnb izdvaja eko ponudu destinacije pod naslovom Istra eco experience.

„Betonizacija se može replicirati bilo gdje u svijetu, no očuvana priroda predstavlja unikat koji privlači goste više platežne moći. Stoga trebamo biti svjesni autentičnosti svog prostora, kulturnog naslijeđa te važnosti očuvanja okoliša. Upravo to danas u turizmu predstavlja osnovu za stvaranje veće dodane vrijednosti i bolju konkurentnost”, zaključuje Logar.


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN