Nevjerojatno otkriće – Divovi ipak postoje !

Sjećate li se bajki braće Grimm, priče o divovima i čarobnom grahu? Tu priču kao i ostale bajke zabavljale su nas godinama, nažalost kako smo bili sve veći i...
Svjetelći divovi / Foto: TZ Pula

Sjećate li se bajki braće Grimm, priče o divovima i čarobnom grahu?

Tu priču kao i ostale bajke zabavljale su nas godinama, nažalost kako smo bili sve veći i veći tako se čarolija polagano gubila, a pogotovo danas budući većina djece niti ne zna za te predivne priče. Zanimljivo je kako su sva djeca rođena kreativna, te kako odrastaju tako se ta kreativnost gubi i u konačnici nestaje. Zašto je to tako , nažalost kriv je naš obrazovni sustav koji nas stavlja u razne okvire, a svi koji su van tih okvira nažalost kažnjeni su, ali to je tema za jedan drugi blog – koji će se baviti obrazovnim sustavom i edukacijom djelatnika u turzmu ( uskoro  )

Dakle, da se vratim na naše veliko otkriće, priču o divovima koja je u meni opet oživila i probudila ono malo dijete – da Divovi su pravi i žive među nam – točnije žive u Puli.

Pula ima novu turističku priču „Svjetleći divovi” , projekt kojim su po prvi puta u svijetu osvijetljene dizalice brodogradilišta .
Ideja i koncept ove priče dolazi od svjetski poznatog dizajnera rasvjete Dean Skira, inače i puležana, koji je prvenstveno uz prihvaćanje i pomoć turističke zajednice grada Pule, te sponzora i radnika brodogradilišta „Uljanik”, osvijetlio dizalice ovog brodogradilišta koje su odmah postale prepoznatljivi simbol Pule i novi turistički proizvod.

Radi se o projektu koji će, vjerujem, zaslužiti svjetsku pažnju. Ideja je da se industrijski dio grada pretvori u noćni teatar. Sustav koji je ondje je fleksibilan, ne mijenjaju se samo boje, nego već i scena „ istaknuo je Skira za Glas Istre.

 

Foto: Turistička zajednica grada Pule

Foto: Turistička zajednica grada Pule

“Svjetleći divovi” u simbiozi svijetla i glazbe oduševljavat će turiste, kako domaće tako i inozemne, te sam siguran kako će postati jedan od simbola Pule, ako već nisu. Kako i sam dizajner Dean Skira ističe: „ Rasvjetne će se scene, ovisno o prigodi (Dan grada, Dan državnosti), moći prilagođavati. Osvjetljavanjem dizalica visokih 100 metara, koje već svojom monumentalnošću privlače poglede i domaćih i turista, dobit će se nova noćna vizura grada, noćni teatar “ Genijalno, zar ne ?

Video produkcija: MedVid Pula

Da je ideja, koncept, projekt tj. priča izvrstan turistički proizvod dokaz je i nominacija „Pulskih Divova“ za najbolju svjetlosnu instalaciju na svijetu u 2014. godini. Inače pored svjetskih velegradova kao što su Strasbourg, Lyon, Buenos Aires i drugi u projektu „city.people.light“ nalazi se i grad Pula tj. nominirani projekt Svjetleći Divovi. Nominacija grada Pule osim besplatnog marketinga i imidža, donosi i priliku ukoliko pobijedi, što se iskreno nadam da hoće, i dodanu vrijednosti te kvalitetan sadržaj. Siguran sam kako će u tom slučaju turistički djelatnici grada Pule znati to iskoristiti na još bolji način.
Glasati za ovu izvrsnu turističku priču možete na http://www.peoplechoiceaward.eu/

Još jedna zanimljivost, u kontekstu marketinga, natječaj „city.people.light“ je samostalni projekt tvrtke Philips. Naravno kako je ideja za ova projekt odlična, jer je prvenstveno vjerodostojna, donosi besplatni marketing, interakciju s potrošačima, pozicioniranje, te samim time i povećava prodaju te pričaju priču što je najvažnije. Kada smo kod pričanja priča, znate li da Harley Davidson ne prodaje motore, da Coca – Cola ne prodaje piće kao niti što Apple ne prodaje mobitel. Oni pričaju priču, u kojoj su uključene emocije i ljudske karakteristike. Pogledajte njihove promotivne reklame pa prosudite sami.

Coca cola kao i spomenuti brandove prodaju priče i emocije. Coca – cola prodaje priču o radosti života, Harley Davidson prodaje priču o slobodi i plemenu, Apple prodaje priču o jednostavnosti i kako biti drugačiji – tako i turističke destinacije moraju pričati svoju priču. Turizam se sastoji od priče, emocija i doživljaja.

Koja je Vaša priča ?
Kada pričam o turizmu, Istra me oduševljava svojim pričama koje pričaju svake godine i kojih je sve više i više, među ostalim kao i ova o „Svjetlećim Divovima“. Zanimljivo je kako se kvalitetne priče najčešće događaju u Istri i to svakako nije slučajno. Turistička zajednica Pule napravila je strategiju razvoja prije više od 10 godina, te sustavno svake godine rastu kako sa ponudom tako i sa sadržajem.
Reb Bull Air Race sigurno nije slučajno održan baš u Rovinju, kao niti investicija prvog vodenog parka Istarland. Prošle godine organiziran je i jedinstveni festival balona na vrući zrak „ Istra Experience Baloon Fiesta“ kojim se Istra, točnije Umag želi pozicionirati i kroz tu nišu, pa tako i već spomenuti Svijetleći divovi. Dakako kako nigdje nije savršeno, ali turistički djelatnici u Istri guraju prema naprijed i postavili su ljestvicu jako visoko, za sve druge „konkurentne „ turističke destinacije u Hrvatskoj, te ono što je najbitnije – njima se turizam ne događa, nego se oni turizmom bave.

Nedavno u vijestima na internetu čitam vijesti koja mi je privukla pažnju naslovom : Požega odbila besplatnu ideju svojeg inovatora pa je otišao u Istru.

Nisam niti pročitao naslov do kraja, a pretpostavio sam kako se radi ili o inozemstvu ili Istri. Dakle priče ide ovako, siguran sam kako ste slične priče već čuli. Požeški vizionar i umjetnik Nikola Radmirović osmislio je igru, koja je ujedno i turistički suvenir kojim bi se na originalan način promicao turizam u Hrvatskoj. Kako igra nije zanimala njegovu lokalnu turističku zajednicu, pronašao je poduzetničku sreću u Istri, gdje su ideju rado prihvatili, kako doznaje požeški lokalni portal 034portal.hr, a prenosi Index.hr
Hrvatska kocka napravljena je na način da se može personalizirati za svaku županiju i grad u Hrvatskoj, a temelji se na osnovnim hrvatskim simbolima – kockama u crvenim i bijelim bojama i slovu “C” (kao “Croatia”), te broju 7 (kao “stoljeće sedmo”).

Moja je ideja bila da ovaj suvenir krene iz Požege i da se preko požeške turističke zajednice proširi i na ostale krajeve u Hrvatskoj. Želio sam u “Hrvatsku kocku” uklopiti elemente naše turističke ponude Požeštine, predstavio sam ideju Turističkoj zajednici grada Požege, no sve je ostalo na tome. Nisu pokazali nikakav interes“, rekao je Radmirović u tekstu koji donosi index.hr.

I onda se opet vraćamo na turističku zajednice Istre, kojoj je Nikola putem maila poslao info, a oni se odmah javili i predložili sastanak. Fascinantno je kako je uopće dobio odgovor, a kamoli dogovoren termin za sastanak. Inače, bivši novinar Glasa Slavonje i Jutarnjeg lista, a sada glumac i „kulturanjak „ , Bero Cimerman, ove godine poslao je mailom ponudu o mogućnosti suradnje svim turističkim zajednicama Hrvatske te im ponudio svoje predstave i radionice za djecu i mlade, s ciljem obogaćivanju ponude i kulturnog turizma. Na 400 mailova poslanih u urede HTZ-a dobio je samo desetak odgovora. Nevjerojatno, zapravo ispada kako je naivno vjerovati da će netko uopće odgovoriti na mail iz javnih institucija kakva je i mreža TZ-a. Ali da se vratimo na Nikolu i njegovu priču. Ne samo da su ga odmah pozvali na sastanak, nego ga je i ugostila dogradonačelnica Poreča s predstavnicima turističke zajednice, te saslušali i prihvatili ideju tj. projekt. Čak su mu pronašli i proizvođača u Rovinju za njegove kocke. Iskreno, da mi je netko ovo pričao na kavi ne bi mu povjerovao, pogotovo da su mu još pronašli i proizvođača. Nevjerojatno, ali na sreću istinito!

Nažalost prečesto se u našoj maloj Hrvatskoj događa da mlade inovatore,poduzetnike, vizionare – ljude s idejama, željom i energijom ne žele razumjeti i diskreditiraju najčešće ljudi koji nemaju nikakve reference, ali eto – imaju nekakvu prividnu moć i odlučuju o stvarima o kojima definitivno ne bi trebali. Nažalost mladi ljudi sele iz Hrvatske i to apsolutno nikoga očito ne zanima, osim što su tema vijesti za jedan dan u ponekim medijima.

Također, istoj ili sličnoj frustraciji svjedočim osobno već dugi niz godina. Navest ću samo jedan primjer od prije šest godina, kada sam dobio ideju o Labirintu u kukuruzu. Da, pravom labirintu u kukuruzu. I da, iako sam Purger po rođenju, Slavonac po mjestu življenja znam kako kukuruz svake godine nikne novi i da svjestan sam kako to znači novi labirint svake godine, ali baš to i jest zanimljivo.

corn

Sjećam se, bila je nedjelja ujutro, sijedio sam u gradskoj kavani u centru Vinkovaca, koja se nalazi ispod drveća koji ljeti stvaraju predivan hlad i ambijent za ispijanje kave. Čitam nedjeljni Večernji list te vidim u jednom prilogu u donjem lijevom kutu mali dječji labirint. Znate onaj , pomozite malom mišu da pronađe put do sira, spojite put od točke A do točke B… Ne znam zašto, ali tog trenutka pojavi mi se ideja o labirintu u kukuruzu. Dakle pravi labirint, ali od kukuruza. Upalila se lampica i misli su krenule. Labirint od kukuruza, koji se svake godine mijenja pošto se sije novi kukuruz, u sredini bi bila velika drvena“ čeka“ u smislu vidikovca, u kojoj se nalazi suvenirnica pa možda i mali kafić za ispijanje kave. Uglavnom jednostavno, zamislite labirint od kukuruza u Slavoniji – vjerodostojno i zanimljivo. Svaki turist koji bi došao u Slavoniju sigurno bi posjetio labirint ali…. prošlo je šest godina ja pričam i pričam, ali nitko me ne želi čuti ili se prave da me ne čuju? Uglavnom nisam naišao na ljude koje zanima ovaj projekt, još uvijek nisam….a kukuruz na sve strane u Slavoniji.
Vratimo se na početak priče i ovog bloga…. pričajte priče i nemojte dopustiti da Vas ljudi diskreditiraju. Vjerujete u sebe i svoje ideje, vizije, pa makar bile i loše. Svako iskustvo je pozitivno, kao i greške – pogreške su super jer učite iz njih.

Znate kako je Thomas A.Edison rekao: I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work.

 

Da, divovi postoje ! Ponosno stoje u Puli i pozivaju Vas.
Posjetite ih, bacite im jedan smiješak i jedan blic – oni Vas čekaju !

Ugodan dan Vam želim, lijep pozdrav iz najstarijeg grada u Europi,

Pozdrav iz Vinkovaca

Povezane vijesti: