Nino Dubretić, Direct Booker: Digitalizacija privatnih iznajmljivača je preduvjet opstanka

Kvalitetni smještaj, vrijednost za novac, dodana vrijednost, digitalizacija i personalizacija su turistički trendovi koji su postojali i prije covid krize, a kamoli sada kada su se spomenuti tržišni procesi...

Kvalitetni smještaj, vrijednost za novac, dodana vrijednost, digitalizacija i personalizacija su turistički trendovi koji su postojali i prije covid krize, a kamoli sada kada su se spomenuti tržišni procesi samo ubrzali. I prošle, izvanredne godine upravo je kvalitetni smještaj bio puno bolje popunjen i imao dužu sezonu, a tako će biti i ubuduće. Radi se o tržišnom procesu, a oni koji će pratiti trendove bit će konkurenti, dok će drugi stagnirati. Nuditi smještaj kao privatni iznajmljivač je cjelogodišnji posao, odavno to nije više samo dati ključ u ruke gostu.

U razgovoru s Ninom Dubretićem, suvlasnikom i direktorom Direct Booker-a, vodeće regionalne agencije za najam privatnog smještaja, popričali smo upravo o trenutnim trendovima u privatnom smještaju.

Digitalizacija je prije covid krize bila imperativ, a pogotovo danas, ako želimo biti uspješni. To je jednostavno postao standard. Istog je mišljenja i Dubretić, koji naglašava kako je digitalizacija standard modernog poslovanja uz napomenu kako se ne radi o parcijalnoj, već o konstantnoj digitalizaciji, jer se tehnologija jako brzo razvija i mora se biti “up to date” kako bi ostali profitabilni, ali i konkurentni.

“Prošli smo put od većinski manualnog do većinski automatiziranog poslovanja i iz iskustva možemo reći da digitalizacija čini razliku, ne samo u smanjenju troškova i povećanju prihoda, već i u povećanju kvalitete poslovnog modela te mogućnosti širenja istog. Spomenute pogodnosti koje digitalizacija unosi u poslovanje uvijek su bile “target” koji bi značio napredak poslovanja, međutim u današnjim okolnostima su preduvjet opstanka” – ističe Dubretić

Covid kriza je dodatno pokazala kako kvalitetniji smještaj tj. oni koji ulažu u podizanje kvalitete, puno bolje prolaze sezonu, uz duži najam imaju i veću cijenu. Koja su Vaša iskustva?

“Da, pokazalo se da su bolji objekti bolje i radili. I uvijek je u periodima kada je potražnja manja od ponude bolje prolazio kvalitetniji smještaj, pogotovo ako sluša tržišne cijene. U 2020. se dogodilo da je cijela godina bila takva, ajmo reći “izvansezonska” i profitirali su bolji objekti. Međutim, Hrvatska ima veliki problem u kontekstu komunikacije prema van što je to kvalitetni smještaj. Kategorizacija, s kojom mi prema stranim tržištima komuniciramo kvalitetu privatnog smještaja je kao najvažniji uvjet za dobivanje zvjezdica odredila kvadraturu i mi sada imamo sljedeće situacije: 70% objekata je s 3 zvjezdice što je sa strane brendiranja destinacije kao kvalitetne, iznimno loše. U te 3 zvjezdice imate raspon kvalitete od objekta koji je prvi red do mora, čiji je dojam odmora za 6 zvjezdica a s druge strane u te iste 3 zvjezdice imate apartmane koji imaju namještaj iz doba bivše države ali s obzirom na jednaku kvadraturu oba su 3 zvjezdice. Garaže su 4 zvjezdice jer imaju dovoljnu kvadraturu, a Dubrovački grebeni (smještaj s privatnim otokom) je 3 zvjezdice… itd. Primjera je nebrojeno.”

I tu se svakako slažem s Dubretićem, jer imamo totalni kaos s kategorizacijom na papiru i stanjem na terenu. Ako pričamo o brendiranju Lijepe naše kao kvalitetne destinacije, onda je to veliki problem.

“Broj zvjezdica bi morao komunicirati s očekivanjima korisnika, a kod nas se očito nije razmišljalo o korisniku kod donošenja zakona o kategorizaciji. Opći dojam čini kvalitetu objekta a pored kvadrature to su i lokacija, kvaliteta uređenja, priča (prezentacija i ocjene) i slično. Često me iznajmljivači pitaju za savjet kod ulaganja i uređenja te uvijek zagovaram ulaganje u kategorizaciju od 5 zvjezdica. Uvjeti su jednostavno dostižni (nema velike razlike između 4 i 5 zvjezdica) jer se uglavnom radi o kvadratima. Isplati se žrtvovati kvadrate kako bi postali objekt s 5 zvjezdica, jer ih je u Hrvatskoj niti 1%. Mi imamo vrhunskih objekata koji pričaju vrhunske priče, imaju lokaciju i opći dojam da je to vrh doživljaja ali zbog manje kupaonice objekt ne može dobiti 5 nego 4 zvjezdice. Šteta. Osobno smatram da se kategorizacija kao takva treba promijeniti u ono najbitnije što ona mora gledati a to je “user experience” – govori Dubretić.

Kriza je uvijek i prilika za neke. Ako znamo da je do sada ponuda brže rasla od potražnje, onda je sasvim jasno kako će oni koji su ulagali u podizanje kvalitete i bolje profitirati, a drugi će sve više i više gubiti udio na trižštu. Dapače, iznajmljivači su se počeli vraćati na dugoročni najam apartmana studentima ili podstanarima.

Na pitanje potražnje za privatnim smještajem u Hrvatskoj, Dubretić govori kako potražnja raste, što zbog rasta turizma, što zbog manjka hotela Međutim rast je neplanski i maksimalno se iskorištava postojeća kategorizacija. “Corona je donijela jedan veliki reset, tako da možemo reći kako svi skupa krećemo ispočetka. Sada je vrijeme za prave promjene, a pri tome mislim na reorganiziranje kategorizacije. Da se prvenstveno gleda opći dojam za određivanje kvalitete, jer gost ne kupuje stan za život, pa mu nije je toliko važna kvadratura smještaja, dok mu je sve drugo što čini opći dojam itekako bitno” – istaknuo je Dubretić.

Covid kriza donijet će nam nove trendove. Koji trend bi istaknuli i kako ga prigrliti u svojem poslovanju?

“Najbitnije se prilagoditi fleksibilnim otkazivanjima i novim tržišnim cijenama koje se tek imaju formirati. Također treba biti spreman na kraći “booking window” tj. na last minute rezervacije. Naglasak na čistoći i privatnosti će također biti veći nego ikad.”

Danas se pojedinačnom iznajmljivaču jako teško probiti i doći do fokusa gostiju, preveliki je šum u komunikaciji i ponudama. Upravo Vi tu uskačete kao partner iznajmljivačima sa svojim uslugama?

“Oko 40% iznajmljivača na globalnoj razini je povjerilo upravljanje prodajom profesionalcu jer je u tome vidjelo priliku da zarade više uz manji ulog vremena. Upravo je to naš zadatak a podatak da je 8.000 smještajnih jedinica dalo svoje povjerenje Direct Bookeru u različitim zemljama govori o tome da dobro radimo svoj posao.”

BESPLATNI WEBINAR / TRENDOVI BOOKIRANJA SMJEŠTAJA U 2021. / Kako se pripremiti za sezonu?

Upravo o svim novim trendovima i kako se pripremiti za sezonu 2021. govorit će se na besplatnom webinaru: TRENDOVI BOOKIRANJA SMJEŠTAJA U 2021. / Kako se pripremiti za sezonu?. Predavanje će voditi naš sugovornik, Nino Dubretić, suvlasnik i direktor Direct Booker-a.

Prijave su obvezne, a prijaviti se možete do 17. veljače putem LINKA

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN