Kako najbolje očuvati resurse koji obogaćuju najposjećenije destinacije? Na koji način pobijediti u borbi protiv masovnog turizma? Kako zaštititi kulturno-povijesnu baštinu?
Pitanja su to na koja su odgovore dali sudionici panel rasprave „Putovanje u održivost – iskustva destinacija!“, održane u organizaciji Hrvatske turističke zajednice u sklopu tradicionalne turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma, koji se ove godine održavaju u Rovinju 9. i 10. studenoga te na kojima sudjeluje više od 1200 sudionika.
Uvod u raspravu dao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, pritom naglasivši vrlo dobre turističke rezultate u dosadašnjem dijelu ove godine tijekom koje je hrvatski turizam ostvario 20 milijuna dolazaka i preko 106 milijuna noćenja. Kako je rekao, navedeno u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 9 posto u dolascima i 3 posto u noćenjima, dok u odnosu na rekordnu 2019. godinu navedeno predstavlja izjednačenje rezultata. Kao potvrdu odlične sezone direktor Staničić je podsjetio i na prihode od turizma koji bi, prema procjeni Hrvatske narodne banke, u ovoj godini trebali iznositi oko 14.3 milijarde eura, odnosno oko 1.3 milijarde više nego lani.
„Održivi turizam doprinosi stvaranju radnih mjesta, povećava životni standard, poboljšava infrastrukturu, potiče razvoj malih poduzetnika i promiče zajedničku odgovornost prema okolišu i društvu. Kao vodeća turistička destinacija Mediterana moramo težiti ravnoteži između turističkog razvoja, zaštite okoliša i zadovoljstva lokalnog stanovništva“, poručio je direktor Staničić, nadodavši kako će tema održivosti ostati u središtu interesa brojnih destinacija i tijekom nadolazećih godina.
S time su se složili i sudionici ove panel rasprave, odnosno Viviana Vukelić, direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji, Danijela Mihalić Đurica, direktorica Predstavništva HTZ-a u Francuskoj, Ivana Vladović, direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije te Rudi Grula, direktor Turističke zajednice Međimurske županije.
Tako je Vukelić naglasila kako je masovni turizam jedna od glavnih prepreka održivom turizmu. „Italija se žustro bori s turističkom prenapučenošću, za što je najbolji primjer Venecija na području koje od 2021. godine kruzeri ne smiju ulaziti, dok će novi izazov uskoro biti i naplata ulaska u grad. Nadalje, Milano uskoro planira uvesti ograničenje brzine za automobile na pojedinim područjima grada, a sve u svrhu što brže i učinkovitije provedbe zelenih ciljeva“, istaknula je Vukelić.