Otvoren Biograd Boat Show: Tijekom srpnja i kolovoza ostvareno 70 posto prošlogodišnjeg rezultata

Usprkos novim okolnostima, uz sve epidemiološke mjere, održava se tradicija najvećeg nautičkog sajma u Srednjoj Europi. Tako je danas u Biogradu na moru otvoren 22. međunarodni nautički sajam Biograd Boat Show,...

Usprkos novim okolnostima, uz sve epidemiološke mjere, održava se tradicija najvećeg nautičkog sajma u Srednjoj Europi.

Tako je danas u Biogradu na moru otvoren 22. međunarodni nautički sajam Biograd Boat Show, a koji traje od 21. do nedjelje 25. listopada i održava se u Ilirijinoj Marini Kornati.

Njemačko i slovensko skidanje ograničenja putovanja u Hrvatsku, odnosno Zadarsku županiju, znatno je uvećalo odziv većih plovila do 20 metara, te osnažilo međunarodni dolazak na sajam. Tako da se je tradicija najvećeg sajma plovila u Srednjoj Europi zadržala i ove godine sa preko 240 izlagača i gotovo izjednačenim lanjskim rekordom broja plovila.

Biograd Boat Show mnogo je više od same izložbe plovila, to je mjesto okupljanja svih segmenata nautičke industrije i turizma, ne samo u Hrvatskoj, već i u ovom dijelu Europe. Kao organizator sajma, Ilirija je svojom dugogodišnjom tradicijom, znanjem i iskustvom isprofilirala Biograd Boat Show u jedan od 36 najznačajnijih svjetskih nautičkih sajmova, odnosno vodeći nautički srednjoeuropski sajam i najveći nautički sajam u Hrvatskoj, a Biograd na Moru učinila centrom nautičkog turizma na hrvatskom Jadranu“, poručio je predsjednik Uprave Ilirije te organizator i domaćin sajma Goran Ražnjević.

Dragan Kovačević, HGK: Novom strategijom turizma potrebno je osigurati održivi razvoj i otkloniti prepreke za investiranje u nautički sektor

Potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević rekao je kako rezultati koji su postignuti u nautici, i u ovoj za turizam iznimno teškoj kriznoj godini, govore o otpornosti nautike, ali i njezinom strateškom značaju za hrvatski turizam jer potrošnja nautičkih turista gotovo je dvostruko veća  od prosječne. Odnosno, radi se o turistima veće kupovne moći, a nautički turizam generira rast i drugih posebnih oblika turizam.

Neovisno o pandemiji na današnjim HGK danima nautike želimo govoriti o ključnim problemima konkurentnosti hrvatskog nautičkog turizma. O budućnosti, o novoj strategiji  hrvatskog turizma koja s jedne strane treba osigurati održivi razvoj nautičkog turizma uz očuvanje našeg obale i mora, a s druge strane trebamo otklanjati prepreke, posebice one administrativne, zakonske, za snažnije investiranje i konkurentnost nautičkog sektora“, poručio je potpredsjednik Kovačević.

Također Kovačević je dodao kako je krajnje vrijeme da sva nadležna ministarstva sjednu i usuglase se oko koncepta izmjena Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama kako bi riješili pravnu nesigurnost i neizvjesnost koju imaju postojeći koncesionari, ali i stvorili preduvjete za nove investicije i razvoj i povećanje kvalitete usluge. 

Foto: HGK

Isto tako, Kovačević istaknuo je i kako bi trebalo preispitati koncesijske naknade za marine i njihovo ukidanje, jer bi na taj način osim marinama od kojih su neke pretrpjele i pad od preko 50%, najviše pomogli čarterašima koji su se nažalost naplaćali vezova iako su plovila veći dio ove godine bila usidrena.

Nautika, nije samo rekreacija i zabava i zato treba promijeniti NKD i osigurati da i marine kao i čarteri postanu  turistička djelatnost odnosno prihvatljivi korisnik za natječaje u turizmu”, naglasio je Kovačević i dodao kako u našoj razvojnoj strategiji ne smijemo zaboraviti jedan mali, ali standardima kvalitete iznimno atraktivan segment nautike, male brodare i mini kruzere koji su pretrpjeli ogromne štete zbog ovisnosti o avio destinacijama. “Za njih u budućnosti moramo riješiti infrastrukturu koja ne prati njihove potrebe, od remonta do novih vezova i luka” zaključio je Kovačević.

Državni tajnik Ministarstva turizma i sporta Tonči Glavina poručio je pak kako se nautički turizam, u ovoj godini koju je obilježila pandemija, pokazao kao izrazito popularan turistički proizvod kroz koji su turisti pronašli svoju sigurnu oazu mira u Hrvatskoj. Kako bi nautički turizam u Hrvatskoj ostao autentičan i prepoznatljiv, neophodno je zaštiti i očuvati izvornosti obalnog prostora i mora kako ne bi došlo do negativnih posljedica i zasićenosti turističkog prostora.

Budući razvitak nautičkog turizma u Hrvatskoj stoga treba promatrati kroz stvaranje okvira za ravnotežu ekonomskog napretka i održivosti razvoja. U tom smislu veliku važnost za razvoj nautičkog turizma i privlačenje većeg broja nautičara predstavlja povezivanje s drugim turističkim proizvodima i ponudama u destinacijama, odnosno stvaranje popratnih sadržaja kako bi se gosti što više zadržali u destinacijama. Ukoliko uzmemo u obzir činjenicu da nautički turizam svojim prihodima, odnosno dijelom prihoda od 30 posto direktno pridonosi razvoju drugih selektivnih oblika turizma poput kulturnog, gastronomskog, vinskog  itd. te je posebno važan za rezultate koji se ostvaruju u pred i posezoni, neupitan je doprinos ovog segmenta turizma“, rekao je Glavina.

Važnost B2B susreta više nego ikad ima istaknuto značenje

U sklopu Biograd Boat Showa održavaju se i HGK Dani nautike koji se sastoje od sjednica strukovnih nautičkih udruženja i zajednica HGK, niza edukacija i stručnih prezentacije te središnjeg panela.

Također, drugu godinu zaredom održava se i Croatia Charter Expo, 22. i 23. listopada, u hali B u zapadnoj Marini Kornati. Čarter tvrtkama je omogućeno da svoje usluge prezentiraju i na vlastitim plovilima i to na gatu 14.

Hrvatska je i ove godine u segmentu nautičkog chartera u ljetnom dijelu godine, s obzirom na okolnosti ostvarila vrlo dobre rezultate, odnosno tijekom srpnja i kolovoza ostvareno je 70 posto prošlogodišnjeg rezultata u istom razdoblju.

Ante Rakuljić predsjednik Udruženja turističkih brodara HGK

Foto: Ilirija dd

U sklopu 4. Dana Nautike održala se plenarna i izborna sjednica Udruženja turističkih brodara HGK na kojoj je za njenog predsjednika ponovno izabran Ante Rakuljić iz tvrtke O.R.S.A.B. d. o. o. iz Krila Jesenice.

Velik je posao pred nama. Mali turistički brodari imaju probleme zbog svog razvitka u infrastrukturi. Naime, u posljednjih 15-ak godina smo se strahovito brzo razvili odnosno razvijali smo se brže nego što su nas ostali segmenti i institucije mogli pratili. Tako danas primjerice imamo problem ukrcaja goriva, a u cilju nam je i osigurati zimske i ljetne vezove. Zimske tijekom mirovanja broda, a ljetne tijekom turističke sezone“, poručio je Rakuljić

Na sjednici su izabrani i predsjednici Grupacija pa je tako Ante Rakuljić izabran i za predsjednika Grupacije brodova na višednevnim putovanjima, Marin Novaković iz tvrtke Moreplovac d.o.o. za predsjednika Grupacije brodova i brodica na jednodnevnim izletima, a Jere Gaćina iz tvrtke Gaćina Adriatic Charter za predsjenika Grupacije jahti s profesionalnom posadom

Na sjednici je navedeno kako je u tijeku dogovor za sastanak s čelnim ljudima Splitsko-dalmatinske županije na temu ljetnih vezova u Splitu, a dogovoreno je i kako će se od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture tražiti povećanje kvota plavog dizela za sve turističke brodare kako bi se smanjilo administrativno opterećenje tijekom sezone.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN