Projekt Ekomuzej Bistra u funkciji brendiranja destinacije

Kako ističe Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke postoji više različitih ključeva za uspješno brendiranje destinacije, no možda je najvažnije optimalno ih kombinirati, prema specifičnostima pojedine destinacije. Svakako je...

Kako ističe Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke postoji više različitih ključeva za uspješno brendiranje destinacije, no možda je najvažnije optimalno ih kombinirati, prema specifičnostima pojedine destinacije. Svakako je ključ povezivanje turističkih proizvoda i naglasak je uvijek na autentičnim sadržajima, tradicijskoj kulturi i doživljaju.

Projekt Ekomuzeja Bistra za koji je podsjetimo, 15. veljače 2021. potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u sklopu Poziva na dostavu projektnog prijedloga u postupku izravne dodjele bespovratnih sredstava za strateški projekt „Obnova zgrade stare škole i kulturno-turistička revitalizacija kroz ITU mehanizam – EKOMUZEJ BISTRA“, Turistička zajednica stavlja u funkciju brendiranja cijele destinacije.

/// EKOMUZEJ BISTRA – OBNOVA KULTURNE BAŠTINE I SUVREMENI KONCEPTI UPRAVLJANJA BAŠTINOM

Cilj projekta Ekomuzeja Bistra je obnova i rekonstrukcija zgrade stare škole u Poljanici Bistranskoj te njena prenamjena u suvremeni i moderno opremljen kulturno-turistički centar. Zgrada stare škole u Poljanici Bistranskoj pojedinačno je zaštićeno kulturno dobro, upisano u Registar kulturnih dobara pod brojem Z-6513. Sagrađena je 1877./78. te je jedna od malobrojnih sačuvanih školskih zgrada iz tog razdoblja na području Zagrebačke županije koja je u velikoj mjeri zadržala prepoznatljiva obilježja, uključujući  tlocrtni raspored, konstruktivne elemente, oblikovanje eksterijera, kao i dijelove unutarnje opreme prostora, a osim arhitektonske, ima veliku kulturno-povijesnu vrijednost.

“Naime, ne postoje dvije identične destinacije, pa je važno doista razumjeti potrebe i komparativne prednosti destinacije da bismo mogli raditi na njihovom jačanju i na njima graditi percepciju turista. Pritom treba biti intuitivan, kao i kontinuirano promišljati koja je to esencija destinacije te koje su njezine jedinstvenosti, a koje možemo povezati u cjelovitu ponudu destinacije te na njima graditi promotivne kampanje koristeći primamljive i snažne vizuale i poruke, kako bismo privukli pažnju i interes turista“, naglasila je direktorica Alilović osvrćući se na sam projekt Ekomuzeja Bistra u funkciji brendiranja Zagrebačke županije.

U današnjim vremenima svakako se susrećemo s brojnim izazovima u smislu izgradnje održivog, pametnog i odgovornog turizma. Kao da restrukturiranje turizma iz masovnog u pametni turizam nije izazovno samo po sebi, dogodila nam se globalna kriza nezapamćenih razmjera kao što je to trenutna COVID-19 pandemija, koja je svakako uzdrmala dosadašnje načine funkcioniranja u svim sektorima, pa tako i u turizmu. Osim toga, učinci i posljedice dosadašnjeg masovnog turizma, sezonalnost ponude, povećanje kvalitete rada i života  turizmu, očuvanje okoliša i baštine, ključni su izazovi razvoja turizma Zagrebačke županije. Zato je važno kontinuirano graditi i brendirati destinaciju koja će po svim parametrima moći prati trendove i kretanja na globalnoj razini, na način da se uz malo modifikacija može brzo i agilno prilagoditi novonastaloj situaciji. Trendovi se kontinuirano mijenjaju, zato trebamo biti agilni i proaktivni”, zaključuje Alilović naglašavajući važnost svakog projekta koji se provodi u destinaciji.

Što se prilika tiče, njih treba znati prepoznati u novim trendovima i potražnji turista, ali i u specifičnostima same destinacije, počevši od povijesne, prirodne i kulturne baštine sve do sportske, gastro, eno, zdravstvene i wellness ponude destinacije. Naime, prilagođavanje tim novim trendovima i potražnjama turista prilike su za daljnji razvoj i brendiranje destinacije.

Budući izgled prostora u potkrovlju za radionice Foto: Turistička zajednica Zagrebačke županije

“Dijeljenje znanja, najboljih praksi s relevantnim međunarodnim partnerima, kao i nacionalnim, regionalnim i lokalnim partnerima ključno je za aktivnosti jačanja destinacijskog brenda”, zaključak je Turističke zajednice Zagrebačke županije.

U tu svrhu, svakako su važne aktivnosti Turističke zajednice Zagrebačke županije u projektima sufinanciranim iz fondova Europske unije, od kojih je jedan i projekt Ekomuzej Bistra nositelja Općine Bistra te partnera Udruge Ekomuzej Bistra i Turističke zajednice Zagrebačke županije. Projekt je to koji će osigurati održivi model upravljanja baštinskim resursima te će se uspostaviti novo turističko odredište čija će se ponuda temeljiti na stručnoj interpretaciji kulturne i prirodne baštine, s posebnim naglaskom na tradicijskoj kulturi i lokalnim običajima i proizvodima.

Naslovna fotografija: Screenshot web Turističke zajednice Zagrebačke županije

Sadržaj donosi portal HrTurizam u suradnji s Turističkom zajednicom Zagrebačke županije te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN