Razlika između “iznajmljivača” i “domaćina”

Pružanje usluge smještaja u domaćinstvu dijeli se na iznajmljivanje i ugošćavanje, dok je iznajmljivanje zapravo promet nekretninom. Taj se segment turizma sve više polarizira u dva osnovna pravca. Prvi su “iznajmljivači”, vlasnici...

Pružanje usluge smještaja u domaćinstvu dijeli se na iznajmljivanje i ugošćavanje, dok je iznajmljivanje zapravo promet nekretninom.

Taj se segment turizma sve više polarizira u dva osnovna pravca. Prvi su “iznajmljivači”, vlasnici koji iznajmljuju objekt. U toj djelatnosti poslovna filozofija se koncentrira na opremljenost i izgled nekretnine i kanale prodaje koji imaju “široku mrežu obuhvata”.

Tu su recenzije gostiju u pravilu nužno zlo pa se nerijetko mijenjaju kanali prodaje, ali iz grupe istih metoda djelovanja. “Iznajmljivači” se sve više približavaju djelatnosti prometa nekretninama koje se reguliraju drugim zakonima i gdje je nadležno ministarstvo graditeljstva.

Domaćin, Gastgeber, Host

Drugi pravac je onaj kada je vlasnik objekta domaćin, ugostitelj, “Gastgeber”.

Sam pojam ugostiteljstva dolazi od domaćinstva – primiti nekoga u goste. Ovdje se više traži osobni pristup, kultura ponašanja, tradicija dobrog domaćina, više osobnog rada, angažiranje cijele obitelji. Tu je najvažniji “kanal prodaje”, vjeran i zadovoljan gost. On se vraća, preporučuje prijateljima, dijeli putem društvenih mreža dobre utiske…

Hospitality, ugostiteljstvo u domaćinstvu spada u mikro poduzetništvo

Primjera iz prakse i u jednom i u drugom pravcu ima mnogo. Vjerujem da ste i vi kao gost imali takva, različita iskustva.

Današnji se turizam oslanja na jedinstveni doživljaj lokalne kulture, a domaćini su zapravo najvažniji dio tog doživljaja. Najveći problem lošeg odnosa javnih vlasti prema domaćinima obiteljskog smještaja proizlazi iz nerazumijevanja i nepriznavanja značaja njihovih poduzetničkih aktivnosti.

Pružanje usluge smještaja u domaćinstvu dijeli se na iznajmljivanje i ugošćavanje, dok je iznajmljivanje zapravo promet nekretninom – Nedo Pinezić

Za pojam mikro poduzetništva se u Hrvatskoj nije ni znalo dok ga mi nismo stavili “na stol”. Isto je i s metodologijom kvantificiranja ekonomskih učinaka na nacionalnu ekonomiju koje ostvaruju obiteljski mikro poduzetnici u turizmu.

Kako bi rekao jedan od vodećih stručnjaka za ovo područje iz akademske zajednice prof. dr. sci. Zdenko Cerović s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija “Kada vidite ekonomske učinke, pred njima bi banke i vlasti trebali pognuti glavu, iskazati poštovanje i maksimalno izaći u susret domaćinima obiteljskog smještaja“.

Autor: Nedo Pinezić, www.nedopinezic.com / Naslovna fotografija: Pixabay.com

POVEZANA VIJEST:

MALA ŠKOLA O SUVREMENIM TRENDOVIMA U TURIZMU by Nedo Pinezić

Vijesti: