Sinergijom sporta i turizma do produženja turističke sezone

Sportski uspjesi najbolji su ambasadori turizma Hrvatske, no za daljnji razvoj turizma nužno je povezivanje javnog i privatnog sektora
Foto: Izvan fokusa

Odavno je prepoznata općedruštvena i gospodarska korisnost turizma i sporta, od promocije države, mogućnosti rasta i razvoja, otvaranje novih radnih mjesta, produžetka turističke sezone, pogotovo u pred i posezoni te financijske dobiti. Zašto onda sport nije postavljen na bolje temelje, te zašto ga onda ne iskoristimo za pravu sinergiju sporta i turizma?

Pitanja svakako ima puno, a neke od odgovora mogli smo čuti na prvom kongresu sportskog turizma u Zagrebu, u organizaciji Zagrebačkog Velesajma i agencije Lux promocija. Kada pričamo o promociji države sigurno kako se sportski svjetski uspjesi naših sportaša od početka države, pa sve do danas, ne mogu financijski izmjeriti i kako su nedvojbeno naše kockice postale prepoznatljive upravo kroz sport. „ Hotelijeri, ugostitelji, turističke agencije i turoperatori na destinaciji trebali bi se ozbiljno pripremati za razvoj konkurentnog sportsko turističkog proizvoda, uz savjetovanje sportskih stručnjaka, znanstvenika i hitan razvoj dotrajale sportske infrastrukture“ – istaknuo je Branimir Blajić, direktor Toplica Sveti Martin – Spa & Sport Resorta

Imidž Hrvatske kao turističke destinacije, prema istraživanju Instituta za turizam 2011. godine, a za potrebe izrade Strategije turizma RH, na uzorku od 2.574 inozemnih ispitanika u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Poljskoj, Španjolskoj, Švedskoj i Danskoj, koji odlaze na putovanja u inozemstvo, a nisu nikada posjetili Hrvatsku, ukazuje da je Hrvatska kao sportska destinacija prepoznata tek kod 6,3 posto ispitanika mlađe dobi (do 34 godine).

Tvrdnju istraživanja iz 2011. godine i danas potvrđuje primjer hrvatskih 150 milijuna eura potrošenih preko granice, jer u Hrvatskoj nije moguće rekreirati se u zimskim sportovima, posebno skijanju. Unatoč tome što su naši skijaši u svjetskom skijaškom vrhu godinama, činjenici da je hrvatska škola skijanja proglašena najboljom na svijetu, što je istovremeno ponajbolja promocija zimskog turizma, raspolažemo optimalnim uvjetima za razvoj zimskih sportova, tisućama kilometara planina i brdskih područja (Lika, Gorski kotar) otvorenih za mogućnost razvoja zimskog turizma, lokalno stanovništvo se iseljava jer nema osnovnih uvjeta za egzistenciju – spomenuo je u predavanju Dag Modrić, predsjednik HZUTS-a i ravnatelj Skijaškog Učilišta.

foto: Izvan fokusa.

Foto: Izvan fokusa.

Nužno je uključivanje vrhunskih sportaša i HOO-a u promociju i razvoj turizma Hrvatske

Sport involviran u turizam privlači novi potrošački segment, nova geografska tržišta, sadržajno unapređuje postojeće i uspostavlja novi sustav doživljaja, čini očuvanje prostora i kulturne baštine, primjenu zelenih koncepata u izgradnji i poslovanju, prilagođava ponudu zahtjevima potražnje jer više od polovice Europljana motivirano je “odmorom i rekreacijom”. Sport stvara veći prihod od turizma, te razvija malo i srednje poduzetništvo, ukazala je dr. sc. Sanda Čorak, ravnateljica Instituta za turizam.

U zadnje vrijeme smo svjedoci odličnih primjera sinergije sporta i turizma kao što su biciklistička utrka “Tour of Croatia” , “Red Bull Air Race” kao i dobro poznata ” Snježna kraljica“ koja je uz potporu TZGZ  bila jedna od glavna okosnica višegodišnjeg rasta turista u Zagrebu, kao i samoj promociji grada Zagreba. Navedeni sportski događaji bili su prepoznati od strane Hrvatske turističke zajednica, kao i nedavno Pannonian challenge u Osijeku, no konstruktivna kritika upućena od Tomislava Packa kako bi u promociju našeg turizma trebalo uključiti i naše planetarno poznate nogometaše, kao i druge uspješne sportaše, svakako podržavamo.

Hrvatski sportski savezi, sportaši i sportski uglednici nisu prepoznati od strane Hrvatske turističke zajednice zanimljivim za promociju Hrvatske. Primjeri koje Hrvatska turistička zajednica zanemaruje prilikom promidžbe Hrvatske u inozemstvu putem sporta i sportskog turizma dokazani su statusom milijuna pratitelja naših sportaša na društvenim mrežama širom svijeta, kao recimo Marija Mandžukića i Luke Modrića„ – istaknuo je Tomislav Pacak iz Hrvatskog nogometnog saveza. Naš proslavljeni tenisač Goran Ivanišević svakako može biti jedan od glavnih ambasadora našeg turizma u Londonu, kao i Luka Modrić u Madridu ili Rakitić u Barceloni.

Sinergija sporta i turizma, pogotovo uz svjetske sportske uspjehe naših sportaša, trebala bi biti bolje izražena te kvalitetnije iskorištena upravo u mjesecima van turističke sezone, kako bi smanjili jedan od ključnih problema našeg turizma – sezonalnost. Tijekom dva dana zanimljivih predavanja i panel rasprava, zaključak kongresa sportskog turizma je kako je nužna potreba za daljnji razvoj sportsko turističkog proizvoda, povezivanja turističkih i sportskih organizacija, te javnog i stručnog privatnog sektora.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN