Turistički sektor u Hrvatskoj sve više prepoznaje važnost domaćih gostiju.
Obitelji s djecom školskog uzrasta planiraju putovanja isključivo u skladu sa školskim praznicima i blagdanima, što ove termine čini izuzetno važnima za hotele, kampove, turističke zajednice i destinacijske menadžment organizacije. Objavljen je školski kalendar za 2025./2026. godinu, a donosimo pregled praznika i neradnih dana koji će biti ključni za kreiranje ponuda za domaće tržište.
Početak i kraj nastave
Školska godina počinje u ponedjeljak, 8. rujna 2025., a završava u petak, 12. lipnja 2026. Za maturante i učenike s ispitnim obvezama školska godina završava nešto ranije ili kasnije, ovisno o rokovima državne mature.
Zimski praznici
Najduže razdoblje odmora izvan ljeta dolazi tijekom zimskih praznika. Učenici će na slobodno krenuti u srijedu, 24. prosinca 2025., a u školske klupe vratit će se u ponedjeljak, 12. siječnja 2026. Ovo razdoblje pokriva Božić, Svetog Stjepana i Novu godinu, pa predstavlja idealnu priliku za kreiranje božićnih i novogodišnjih aranžmana, zimskih obiteljskih paketa i kampanja usmjerenih na domaće tržište.
Proljetni (uskrsni) praznici
Proljetni odmor trajat će od ponedjeljka, 30. ožujka 2026., do ponedjeljka, 6. travnja 2026. Nastava se nastavlja 7. travnja. Praznici su usklađeni s blagdanom Uskrsa (5. travnja) i Uskrsnim ponedjeljkom (6. travnja), što je izvrsna prilika za destinacije da ponude tematske „uskrsne pakete“, kratke vikend-aranžmane i proljetne obiteljske odmore.
Ljetni praznici
Nastava završava 12. lipnja 2026., a ljetni praznici započinju u ponedjeljak, 15. lipnja 2026. Upravo taj datum označava i početak glavne domaće sezone obiteljskih putovanja, koja traje sve do rujna. Za turistički sektor to je prilika da pravovremeno lansira obiteljske, wellness i sportske pakete namijenjene domaćim gostima.
Blagdani i neradni dani
Osim školskih praznika, važni su i državni blagdani koji omogućuju „produžene vikende“. U školskoj godini 2025./2026. to su:
-
-
studenoga (Svi sveti) – subota
-
studenoga (Dan sjećanja) – utorak
-
i 26. prosinca (Božić i Sveti Stjepan) – četvrtak i petak
-
siječnja (Nova godina) – četvrtak
-
siječnja (Sveta tri kralja) – utorak
-
i 6. travnja (Uskrs i Uskrsni ponedjeljak) – nedjelja i ponedjeljak
-
svibnja (Praznik rada) – petak
-
svibnja (Dan državnosti) – subota
-
lipnja (Tijelovo) – četvrtak
-
Ovi datumi važni su za oblikovanje kratkih „city break“ i vikend-ponuda, koje su posebno atraktivne domaćim gostima spremnima iskoristiti dodatni dan odmora.
Školski praznici i državni blagdani ključni su orijentiri za domaći turizam.
Pravovremeno planiranje u turizmu znači bolje popunjavanje kapaciteta i snažniju komunikaciju prema domaćim gostima. Obitelji putovanja vežu isključivo uz školski kalendar, pa hotelski i destinacijski paketi koji su usklađeni s praznicima imaju znatno veću šansu za uspjeh.
Turističke zajednice i hoteli mogu na temelju ovih podataka pripremiti ciljane kampanje: od zimskih paketa i proljetnih „uskrsnih bijegova“, do ponuda vezanih uz produžene vikende. Na taj način domaće tržište, koje je posljednjih godina sve važnije za stabilnost turističke sezone, može postati snažan oslonac i u 2026. godini.
Iako domaći gosti oduvijek su igrali klujčnu ulogu, iako nisu bili u fokusu.
Domaći gosti čine ključan udio u našem turizmu
Hrvatski turizam i dalje bilježi snažnu dominaciju stranih tržišta, no domaći gosti i dalje ostaju značajan oslonac ukupnog turističkog prometa, posebice u predsezoni i posezoni. Podaci sustava eVisitor pokazuju da su domaći turisti u prvih šest mjeseci 2025. činili gotovo petinu ukupnih dolazaka, dok je njihov udio na razini srpnja nešto manji, ali i dalje relevantan za cjelokupno tržište jer se radi o 2. "emitivnom" tržištu.