Studenti FOI-ja razvili dva prototipa web stranica za Turističku zajednicu Varaždinske županije. Odličan primjer kako uvijek ima načina za rast i razvoj

Višemjesečna suradnja u sklopu EU projekta Study4Career, između studenata Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu i Turističke zajednice Varaždinske županije rezultirala je prototipom aplikacija za dva projekta Turističke zajednice Varaždinske...

Višemjesečna suradnja u sklopu EU projekta Study4Career, između studenata Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu i Turističke zajednice Varaždinske županije rezultirala je prototipom aplikacija za dva projekta Turističke zajednice Varaždinske županije.

U suradnji sa svojim mentorima s Fakulteta, predstavnicima Turističke zajednice Varaždinske županije te tvrtkom Northwest Agency iz Varaždina, šest studenata razvilo je prijedlog novog, interaktivnog web portala Turističke zajednice te prijedlog web stranice projekta „Dvorci Sjeverne Hrvatske“.

Ponekad je nedostatak financijski sredstva jako inspirativan. Nažalost u vrlo skromnim budžetima za proekt “100 dvoraca Sjeverne Hrvatske” kao i našeg novog weba, odlučili smo se obratiti Fakultetu organizacije i informatike za cijeli kreativni proces kao i pronalazak inovativnih, novih i drugačijih ideja. Na svu sreću, kod njih je trajao jedan europski projekt te su kroz javni poziv odabrali po troje studenata za svaki programski tim, te uz profesore mentore i predstavnika privatnog sektora tj. tvrtke koja se bavi s izradom web stranica” ističe direktor Turističke zajednice Varaždinske županije, Miran Bojanić Morandini.

Uvijek postoji način ako ima volje i proaktivnosti, a najlakše se je držati statusa quo i imati ispriku kako nema novaca. Da teško je, pa tako i sustav turističkih zajednica ima svoje izazove i poteškoće, kao i izvore financiranja, pogotovo na kontinentu. No, kao što ovaj slučaj dokazuje, “sreću” ili razvoj treba isprovocirati. A sve kreće od nas samih. Uvijek mi moramo napraviti prvi korak i gurati. Pokucajte na vrata, neka će se i otvoriti.

U šest mjeseci, gotovo svaki petak i utorak smo sudjelovali u nastajanju kreativnog procesa, a naučili smo svi jako puno. Mi smo iz turističke zajednice dobili novo znanje, ideje i narativ kroz novu terminologiju 21. stoljeća kroz implemetaciju novih tehnoloških rješenja i općenito oko digitalizacije. Današnji studenti naravno imaju totalno drugačiji pristup nego mi starije generacije. S druge strane, studenti su vidjeli da je uz pomoć argumenata mogu uvjeriti njihove klijente da implemetiraju nake pametnija i bolja rješenja. Također, osjetili su da je taj proces dijalog, u kojem i jedna i druga strana pokušavaju doći do optimuma.

Kao rezime čitavog projekta i suradnje, Bojanić Morandini naglašava kako su dobili izuzetno inovativna , kvalitetna i nova rješenja za buduću platformu “100 dvoraca Sjeverne Hrvatske,” koja bi do kraja godine trebala biti u funkciji.

Rješenja su potpuno okrenuta korisničkoj funkciji gdje sami korisnici sami biraju i kreiraju svoje rute i ono što je najvažnije i da sami postavljaju svoj fotografije i skupljanju bedževe. Web stranica turističke zajednica također biti će moderna, te uz osnovne turističke informacije, stranica će pokušavati pomoći svakom invidualnog posjetitelja web stranice, da detektira što ga zanima kako bi ga mogla usmjeriti najkraćim mogućim putem upravo prema interesu korisnika” dodaje Bojanić Morandini te dodaje kako je ovo prva, ali sigurno ne i zadnja suradnja TZ-a i Fakulteta.

/ / / DVORCI SJEVERNE HRVATSKE NAPOKON POSTAJU JEDINSTVENI TURISTIČKO-KULTURNI PROIZVOD

Podsjetimo, Dvorci Sjeverne Hrvatske zahvaljujući projektnom udruživanju TZ Krapinsko-zagorske, TZ Međimurske i TZ Varaždinske županije postaju jedinstveni turističko-kulturni proizvod.

Inače, najgušća koncentracija povijesnih zdanja upravo je na prostoru triju najmanjih županija, međutim turistički ih je vrednovano svega nekoliko i to isključivo u muzejske svrhe poput: Trakošćana, Velikog Tabora, Gornje Stubice, varaždinskog i čakovečkog Starog grada. Oni pojedinačno privlače oko 200.000 posjetitelja godišnj, a nakon realizacije ovog projekta dvorci bi tek trebali dobiti na pravoj turističkoj valorizaciji.

Ovim projektom kroz zajedničko brendiranje, vizualnu i prezentacijsku usuglašenost i zajednički nastup na tržištima stvorit će se mogućnosti za pozicioniranje sjeverne Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije kulturnog turizma. 

Posebna vrijednost projekta je uvođenje brojnih oblika suradnje s poslodavcima, od kojih je suradnja s Turističkom zajednicom jedan od primjera, a kroz koje studenti, uz mentorstvo poslodavaca i Fakulteta, usvajaju nova i praktična znanja, povezuju dosad stečeno znanje te stječu vrijedno iskustvo usklađeno s potrebama poslodavaca i tržištem. Što je velika praktična škola za studnete.

Fakultet organizacije i informatike ima ogromnu riznicu znanja, a neprocjenjiva je ta silna energija i želja za znanjem te napredovanjem preko 2.000 studenata. Osim fakulteta, imamo sreće što u Varaždinu imamo i Sveučilište Sjever kao i Tehnološki park, a u kojem već djeluje nekoliko digitalnih nomada. Ovo početak jedne lijepe suradnje, zajedničkog stvaranja turizma, ali i učenja svih nas kako bismo bili što konkurentniji na ovom izuzetno kompetitivnom tržištu” zaključuje Bojanić Morandini.

Ovakvi primjeri najbolje oslikavaju suradnju akademskog i poslovnog (javnog) sektora i usmjeravanje znanja u društvo, na dobrobit cijele zajednice. Sinergija je ključ.


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN