Tehnološki trendovi u turizmu

Jedan od glavnih zaključaka 52. ITB sajma u Berlinu bio je da putničke agencije, hoteli, kao i zrakoplovne kompanije, odnosno svatko tko radi u turizmu, ne smiju kaskati za...

Jedan od glavnih zaključaka 52. ITB sajma u Berlinu bio je da putničke agencije, hoteli, kao i zrakoplovne kompanije, odnosno svatko tko radi u turizmu, ne smiju kaskati za suvremenim tehnološkim trendovima.

Tehnologija igra važnu ulogu u unapređenju korisničkog iskustva. Naime, pomoću iste možete ne samo ubrzati procese, već i personalizirati ponudu prema preferencijama svojih gostiju. I ove godine imali smo priliku vidjeti jako puno primjera kako virtualna stvarnost može promovirati destinaciju ili ponudu turističke agencije. Primjerice, krstarenje ili vožnju u adrenalinskom parku. Osoba stavi “naočale” i u sljedećem trenutku je teleportirana na neko daleko i neobično mjesto. Virtualna stvarnost instantno pobuđuje potrebu za odlaskom na putovanje!

Umjesto da pružamo otpor digitalizaciji, trebamo je prigrliti. Ona je neizbježna i otvara neke sasvim nove mogućnosti u hotelskoj i turističkoj industriji.

Za sve koji nisu mogli prisustvovati, donosimo kratak osvrt na tehnološke teme o kojima se raspravljalo proteklog tjedna na ITB sajmu u Berlinu.

Pepper – robot u ljudskom obliku

eTravel Day je započeo na vrlo zanimljiv način! Robot Pepper vodio je intervju sa Davidom Ruetzom, direktorom ITB sajma u Berlinu. Zajedno su pozdravili goste i započeli razgovor o budućnosti turističke tehnologije.

Roboti u ljudskom obliku sve se više koriste u turizmu. Spomenuti su vrlo obećavajući rezultati vezani uz ove robote koji pružaju usluge međunarodnim turistima u destinacijama. Gdje se roboti mogu koristiti? Roboti u turizmu, primjerice, mogu biti u rasponu od robota koji bi mogli dostavljati doručak u hotelsku sobu do robota nosača prtljage koji bi hodali iza gostiju hotela. Servisni robot Pepper pokazivao je svoje vještine uživo na pozornici.

Jeste li vi spremni za uvođenje ovakvih tehnologija u poslovanje vašeg hotela?

Chatbotovi

Među raznim trendovima koji su se pojavili, posebno su se istaknuli chatbotovi – automatizirani način interakcije sa klijentima. Najjednostavnije ih je definirati kao umjetno inteligentne programe koji razgovaraju s ljudima kroz chat sučelje. Razmislite o chatbotu kao osobnom asistentu koji može reagirati na upite ili dati preporuke o određenoj temi u stvarnom vremenu.

Važnost povezanosti europskih turističkih djelatnika

Prilikom predavanja o Kini i Dalekom istoku, za koje se predviđa da će predstavljati većinu turista koji posjećuju Europu do 2020., iznesena je interesantna informacija. Kinezi promatraju Europu kao jednu destinaciju. Možda nisu jedini koji je percipiraju na taj način. To podrazumjeva jednostavnu razmjenu informacija između europskih zemalja i povezanost turističkih stručnjaka diljem Europe. Pogledamo li samo željeznički promet, možemo vidjeti da to nije tako. Stoga nije začuđujuće što je E. Santander, izvršni direktor Europske turističke komisije (ETC) istaknuo je da Europi ne konkuriraju Sjedinjene Američke Države niti Australija, već sami sebi radimo probleme.

Nedostatak online rezervacijskog sustava za ture, izlete i putovanja

Upućene su i neke kritike radu turističkih agencija i organizatorima tura. Iako turističke agencije koriste društvene mreže, na istima (svjesno ili nesvjesno) izostavljaju mogućnost rezervacije. Na predavanju se govorilo o različitim mogućnostima rezervacije tura i izleta dostupnih na Facebooku i Instagramu.

eWOM

eWom je akronim od engleskog izraza Electronic Word of Mount, u prijevodu elektronička preporuka. Radi se o Internet stranicama za recenziju smještaja, restorana, tura za razgledavanje grada, itd. Najpoznatija takva stranica jest TripAdvisor. Sa sigurnošću možemo reći da svaka osoba koja planira putovanje posjeti TripAdvisor i pogleda recenzije prije odabira restorana, hotela ili ture. Stoga je važno ostaviti dobar dojam i pozivati svoje goste da ostave recenziju na webu.  

Blockchain tehnologija

Uz to, razgovaralo se još i o načinima plaćanja u turističkoj industriji pa je tako razgovor potekao u smjeru blockchain tehnologije. Raspravljalo se o tome da bi uvođenje iste moglo reducirati troškove, a uplate bi bile proknjižene u stvarnom vremenu, neovisno o banci u kojoj se nalazimo. No, kako su valute nestabilne i kao sredstvo plaćanja nije ih prihvatila vlada niti jedne zemlje u svijetu, blockchain tehnologija se za sada čini kao daleka budućnost.

Overtourism – Kako riješiti problem sezonalnosti u turizmu?

Iako nije tehnološka tema, ovaj članak ćemo završit ćemo sa sve učestalijim gužvama u turističkim mjestima, poznatim pod pojmom overtourism. Negativno utječe na održivost destinacija i općenito zadovoljstvo gostiju, ne samo u Hrvatskoj, već na globalnoj razini. Stoga je održan panel na temu prenapučenosti destinacija uslijed djelovanja turizma, u kojoj je sudjelovao i gradonačelnik Dubrovnika. Poručio je da će ovaj problem u Dubrovniku riješiti sustavom pravovremenog informiranja posjetitelja, koristeći suvremene kanale komuniciranja poput aplikacije za pametne telefone.

Kao što je istaknuo gradonačelnik Franković, uz obogaćenje turističke ponude selektivnim oblicima turizma kao što je npr. medicinski turizam, koji nedvojbeno produljuje turističku sezonu, tehnologija igra veliku ulogu.

Na pitanje kako tehnologijom riješiti sezonalnost u turizmu, detaljnije će se raspravljati na 3T konferenciji koja će se odražati 20. ožujka 2018., u Zagrebu. Pozivamo vas da svakako dođete na ovaj koristan panel!

Autor: Barbara Črgar, Orioly

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN