Tjedan odmora vrijedan: U projekt do sada prijavljeno 340 ponuda. Uključite se, ali ne samo s popustom, nego primarno s pričom

Danas je u Ministarstvu turizma i sporta predstavljen projekt „Tjedan odmora vrijedan“  u sklopu kojeg se, u razdoblju od 16. do 25. listopada, domaćim i inozemnim gostima nude različite...

Danas je u Ministarstvu turizma i sporta predstavljen projekt „Tjedan odmora vrijedan“  u sklopu kojeg se, u razdoblju od 16. do 25. listopada, domaćim i inozemnim gostima nude različite turističke usluge i doživljaji po 50 posto povoljnijim cijenama.

Na portalu projekta „Tjedan odmora vrijedan“ nalazi se oko 340 valjanih ponuda ( od toga 159 ponuda za smještaj, ) i usluga po 50 posto povoljnijim cijenama iz različitih dijelova Hrvatske, od obale do kontinenta, a u tijeku je obrada dodatnih 70 prijava.

Riječ je o dugoročnom projektu koji će se organizirati dva puta godišnje, u vrijeme uskršnjih praznika te u listopadu. Drago nam je što je projekt pobudio veliki interes pružatelja usluga u turizmu koji su naši glavni partneri i bez čije suradnje ova akcija ne bi bila moguća. Putem projekta želimo pozitivno utjecati na povećanje turističkog prometa u razdobljima pred i posezone, ali i na daljnji razvoj domaćeg turizma. Kroz ovu će akciju turisti imati priliku posjetiti različite dijelove Hrvatske uz 50 posto povoljnije cijene za brojne turističke proizvode i usluge, od smještaja, prijevoza, kulturnih, povijesnih, prirodnih znamenitosti i atrakcija pa sve do ugostiteljskih usluga i različitih doživljaja, poručio je direktor Staničić, pozvavši sve ljubitelje putovanja da iskoriste tjedan povoljnih cijena, ali i sve turističke subjekte da se svojim ponudama uključe u akciju. 

Promotivini video projekta Tjedan odmora vrijedan

Projekt je komentirala i ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac koja je poručila: Veseli me veliki broj turističkih subjekata i pružatelja usluga koji su se priključili akciji “Tjedan odmora vrijedan”. Ovu akciju pokrećemo jer domaćem turistu želimo ponuditi avanturu otkrivanja bogatstva jeseni u Lijepoj našoj, a po upola manjoj cijeni. Upoznajte, istražite i uživajte u Hrvatskoj u posezoni te ujedno s nama kreirate priču razvoja cjelogodišnjeg turizma“. 

Među prijavljenim subjektima čije se ponude nalaze na portalu su primjerice nacionalni parkovi i parkovi prirode poput Plitvičkih jezera, Krke, Paklenice, Risnjaka, Kopačkog rita, Papuka, Lastovskog otočje, Žumberak-Samoborsko gorje i Vranskog jezera, hotela kao što su Valamar Riviera d.d., Arena Hospitality Group d.d., Marina Punat hotel & resort d.o.o., Hilton hoteli Zagreb, Coronaro hotel, Hotel Petrčane, Importanne resort Dubrovnik, Thalassoterapija Crikvenica, Grand Hotel Lav Split i dr. Svoje paket aranžmane ponudile su i turističke agencije kao što su Adriagate, VAL, Terra Travel, Obzor putovanja itd. Svi ljubitelji kulture, umjetnosti, ali i turističkih atrakcija po znatno sniženim cijenama moći će uživati u muzejima kao što su Prirodoslovni muzej Rijeka, Hrvatski pomorski muzej Split, Muzej betinske drvene brodogradnje, Muzej triljskog kraja, Arheološki muzej Narona, ali i ostalim sadržajima  kao što su Aquatika – Slatkovodni akvarij Karlovac, Glavani park, Solana Nin, Segway city tour Zagreb, Quad Gorski kotar itd.

U projekt do sada prijavljeno samo 340 ponuda. Puno ili malo?

Iako je projekt najavljen već početkom godine, odrađeni su razni sastanci na temu ovog projekta, no isti nažalost nije probudio veliki interes struke. Jer samo 340 prijava je svakako mali broj, pogotovo kada znamo da je od ukupnog broja prijava čine smještani objekti ( apartmani, hoteli, hosteli, kuće za odmor… ). Ja bi osobno očekivao minimalno 1.000 prijava, to bi mi bio prvi minimalni projektni cilj.

Koji je razlog tome, teško je reći, no sasvim sigurno nedostaje kvalitetne komunikacije, promocije projekta, povjerenja struke, te u konačnici realizaciji tj. implementaciji projekta.

U konačnici kao što znamo motiv dolaska nije smještaj, te samo izlistati ponude na web stranici nije dovoljno niti ima efekta. Motiv dolaska je destinacija i sadržaj, a ne smještaj niti popust od 50%. Upravo na veliki popust su se žalili svi vlasnici smještajnih objekata, jer upravo tu je najveća zarada. Zato je cijelu priču trebalo potpuno drugačije posložiti, kao i web platformu. Fokus mora biti na destinacijama i sadržaju. Također, trenutna kriza u turizmu, kao i loša sezona ( bez obzira što je bolja nego smo očekivali ) bi trebala biti dodatni motiv poduzetnicima da se priključe u ovaj projekt, baš zato da probaju još nešto zaraditi u ovoj sezoni.

Foto: HTZ

Nedavno sam pisao i naveo primjer kako iskoristiti akciju, a da ista ima efekta za sve, te naglasio po milijunti put kako je sinergija svih na destinaciji ključna te kako je potrebno napraviti zaokružen turistički proizvod.

/ / / KAKO ISKORISTITI AKCIJU “TJEDAN ODMORA VRIJEDAN”, A DA ISTA IMA EFEKTA ZA SVE. KLJUČNA RIJEČ JE SINERGIJA

Upravo tom tragu, jedino je Lika ( barem koliko je meni poznato ) napravila nešto slično tome. No, opet, projekt je napravljen sinergijom Turističke zajednice općine Plitvička Jezera i Turističke zajednice grada Gospića, a ne cijele Like. Bravo za Gospić i Plitvička jezera, no šteta što ih druge ne prate. Također, osim turističkom paketa, ključno je što se u kampanju uključila i lokalna receptivna agencija za području Gospića, Plitvičkih Jezera, Like i okolice, Laudon Travel. Upravo je receptivna agencija zadužena za gotove programe koje nudi na tržištu, što je i glavna uloga putničke agencije. Opet i na ovom primjeru vidimo kako su turističke zajednice ključne i kako nam trebaju. Ne u trenutnom obliku, svakako nam treba prava reforma sustava, no po meni upravo su turističke zajednice ključne za strateški razvoj destinacije. Kao što znate, moj stav je da trebamo brendirati regije. Moramo jačati i poticati receptivne agencije i sustav posložiti prema DMK / DMO konceptu kroz regije.

Zamislite da je sada za ovu akciju jedna destinacija napravila tematski tjedan i priču, te kao cijela destinacija tako nastupila na tržištu. Opet, u glavnom fokusu je priča, motiv dolaska – a popusti su samo šlag na torti i dodatni motiv. Recimo, kao nedavno završen fenomenalan projekt HeadOnEast u Osijeku. Tu destinacija i priča igra ključnu ulogu.

Također, kao što sam naveo, ne morate date 50% popusta na smještaj, nego na neku drugu uslugu, od wellnesa, masaža, agencijskog programa, sportskih aktivnosti itd… važno je složiti zaokruženu priču. No opet, važna je destinacija, a smještaj je osnovna popratna infrastruktura.

/ / / BRAVO LIKA. ODLIČAN PRIMJER KAKO POSLOŽITI PRIČU ZA AKCIJU “TJEDAN ODMORA VRIJEDAN”

To su važne stvari koje netko mora komunicirati, definirati, gurati i u konačnici implementirati. Zato je liderstvo ( vođenje ) kao i kvalitetna komunikacija ključna, a kasnije i evaluacija projekta – ključna. A upravo toga nedostaje od strane HTZ-a. Stvari su puno kompleksnije s puno izazova i prepreka, no baš zato se moramo baviti izazovima i gurati naprijed. Iskreno se nadam kako će u HTZ-u raditi evaluaciju projekta, te si postaviti ključna pitanja, kako bi pronašli odgovore kao i rješenja kako cijeli projekt bolje pripremiti u drugom valu. Sve je to normalno u svakom projektu, niti isti može zaživiti odmah.

Odlično je što će se akcija organizirati dva puta godišnje, u vrijeme uskršnjih praznika te u listopadu, kao i što se radi o dugoročnom projektu. Također, moramo biti svjesni, bez obzira na konstruktivne kritike, kako projekt tek treba zaživjeti na tržištu, te kako mu treba sigurno 2-3 godine da se pokaže u punom zamahu. Kao i projektu Cro kartica. Za stvoriti novu naviku je potrebno puno vremena, novaca i komunikacije, to je proces, no moramo se aktivno baviti istim.

To znači da putem treba pratiti kako projekt, partneri i tržište dišu te skladano tome ispravljati neke eventualne greške u koracima ( kojih uvijek ima i uvijek će ih biti, kao i u svakom projektu ) no treba ih biti svjestan, detektirati i ispraviti, nadograditi ga i dopuniti, promijeniti smjer komunikacije itd… projekt kao i tržište je živ “organizam”, nije statičan i predvidiv, te uvijek treba pratiti evaluaciju i utjecati kako ga vratiti na glavni kolosijek.

Svi zainteresirani poslovni subjekti mogu se registrirati i prijaviti svoje ponude do 15. listopada 2020. godine.

Prijavite se svakako, bez obzir na sve, radi se o odličnom projektu za naš turizam. Iskoristite priliku i budite dio projekta “Tjedan odmora vrijedan”. U konačnici, upravo o vama ovisi hoće li projekt zaživjeti. Vi ste također naratori priče, jer što ga više svi guramo, to će komunikacija i promocija biti efikasnija. Opet, sinergija kao i odgovornost svih u ovom lancu je ključna i prvi preduvjet da projekt zaživi. Za tango je potrebno uvijek dvoje.

Prijaviti se možete OVDJE. Uključite se, ali ne samo s popustom, nego primarno s pričom.

Idealno bi bilo da destinacija ( turističke zajednice ) u dogovoru sa svim partnerima na terenu, složi i vodi priču te gura narativ destinacije. Tako bi trebalo biti logično i prirodno. Kao što znamo, projekt će se provoditi i u vrijeme uskršnjih praznika, tako da imamo vremena za napredak i ispraviti možda neke propuste ove godine. Akcija.

U konačnici cilj projekta je produžiti turističku sezonu te jače aktivirati domaću potrošnju, što je svima u interesu. Također, ovo je svakako prilika d se pozicionira kontinentalne i ruralne destinacije.

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN