Nakon iznimno uspješne poslovne 2022. godine Nacionalni park Plitvička jezera bilježi odlične rezultate već na samom početku 2023. godine.
U prvih 45 dana ove godine broj posjetitelja povećan je za 5% u odnosu na prošlu godinu, a broj noćenja za 6% i za čak 12% više u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Ovakav iskorak posebno je važan jer se radi o zimskim mjesecima kad su turistička kretanja smanjena, a tržište Istoka, koje je u pretpandemijskim godinama popunjavalo prazne zimske kapacitete, još nije zaživjelo.
Nacionalni park Plitvička jezera godinama je nositelj razvoja lokalne gastronomske ponude i na taj način podržava lokalne proizvođače hrane, pića i suvenira te je predvodnik održivog razvoja Like.
Kroz projekt Gastro-akademije Nacionalnog parka, koji već pet godina zaredom osoblje educira kroz specijalizirane edukacije, značajno je podignuta kvaliteta izvedbe kao i obogaćena gastronomska ponuda sa znatno većim udjelom lokalnih namirnica u Parku.
Gastronomska ponuda ostvarila je rekordne rezultate s povećanim prometom od 23% u odnosu na 2022. godinu te 51% u odnosu na rekordnu 2019. godinu.
„Bez razvoja domaće proizvodnje ne možemo očekivati opstanak i razvoj našeg kraja. Samo s lokalnim proizvođačima koji obogaćuju našu ponudu možemo razvijati naša sela a time i pridonijeti demografskom, ali i gospodarskom razvoju cijele destinacije. Lika se posljednjih godina profilira u brendiranu destinaciju zaštićenih područja i gastro-destinaciju i jako vodimo računa o održivom napretku. Svaki turistički razvoj volimo promatrati s oprezom da se ne dogodi stihijski ulazak destinacije u „turističku monokulturu“ te da nam na stolu ne bude uvozna hrana. Također, u razvoju trebaju sudjelovati svi čimbenici, a pod posebnim povećalom treba biti arhitektura jer tu se greške ne mogu brzo ispraviti", naglasio je ravnatelj Nacionalnog parka Tomislav Kovačević.