Turisti koji su boravili barem tri noći u komercijalnom smještaju, imati će povoljnije antigenske testove

Ministarstvo turizma i sporta osiguralo je distribuciju milijun i 81 tisuću antigenskih testova u regionalne zavode za javno zdravstvo diljem Hrvatske koji su dostupni za domaće i strane turiste....

Ministarstvo turizma i sporta osiguralo je distribuciju milijun i 81 tisuću antigenskih testova u regionalne zavode za javno zdravstvo diljem Hrvatske koji su dostupni za domaće i strane turiste. Povoljniji antigenski testovi bit će dostupni za turiste koji su boravili barem tri noći u komercijalnom smještaju, a za navedenu mjeru Ministarstvo turizma i sporta osiguralo je 20 milijuna kuna. 

Naime, predviđena sredstva za nabavu antigenskih testova su iz proračunu MINTS-a sa ‘stavke’ za povećanje konkurentnosti turističkog gospodarstva, a preraspoređena su Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja u dijelu Ravnateljstva za robne zalihe, koje je provelo javnu nabavu testova.

Cijeli je proces trajao, te je tek od jučer ( 14.07.2021 ) objavljeno kako je kenula distribucija antigen testova prema regionalnim zavode za javno zdravstvo diljem Hrvatske.

Cijena antigenskih testova za turiste bit će simbolična, najavljivala je prije ministrica turizma i sporta, Nikolina Brnjac.

Pitanje je koliko će u konačnici koštati antigenski testovi za turiste i od kada vrijede nove cijene?

Ministarstvo turizma i sporta osiguralo je kupnju brzih antigenskih testova koji su distribuirani županijskim zavodima za javno zdravstvo. Turistima koji će iskoristiti ovu mogućnost naplaćivat će se samo trošak obrade testa, a konačnu cijenu određivat će županijski zavodi za javno zdravstvo. Napominjemo kako je Ministarstvo turizma i sporta apeliralo da cijena bude ujednačena u svim županijama te da se naplaćuje minimalni procijenjeni trošak koji ne bi trebao iznositi više od 75 kuna”, navode iz Ministarstva turizma i sporta.

Postavlja se pitanje, je li Hrvatska trebala osigurati besplatno testiranje za inozemne turiste?

Po mojem mišljenju apsolutno da. To bi bila najbolja moguća reklama, a samim time imali bi ogromnu besplatnu reklamu u svim globalnim medijima kao destinacija koja se najbolje pripremila za ovogodišnju turističku sezonu. Trošak testiranja treba gledati kroz investiciju, ne samo kroz besplatan globalni PR i reklamu, nego i kao dodatni motiv dolaska, a samim time i dodatnu turističku potrošnju u destinacijama. 

S druge strane, znamo koliko državna blagajna ovisi o turizmu? Da ponovim, pokrivanje troška testova nije trošak, nego investicija.

Ako ne, zašto se onda uopće išlo u subvenciju testova? Cijelo razmišljanje oko potrebe besplatnog testiranja za tuiste pročitajte u prilogu.

Brnjac: Idući tjedni ključni za ovogodišnju sezonu

U ovom trenutku u Hrvatskoj boravi više od 700.000 turista, a pred nama je razdoblje u kojem možemo očekivati i još veći broj turista. Situacija u nama konkurentnim destinacijama nije povoljna i to nam svima mora biti upozorenje da nastavimo biti odgovorni. Sljedeći tjedni ključni su za ovu turističku godinu ne samo iz razloga što očekujemo najveći broj turista i najveću potrošnju, već i zbog toga ukoliko održimo epidemiološku situaciju povoljnom, stvorit ćemo preduvjete i za dobre rezultate u jesenskom dijelu turističke godine što nam svima mora biti cilj“, rekla je ministrica Brnjac.

Na razini čitave Hrvatske dosad je u 2021. godini ostvareno 3,9 milijuna dolazaka i 20,4 milijuna noćenja, odnosno 51 posto više dolazaka i 47 posto više noćenja nego u istom razdoblju protekle godine. 


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN