Turističke agencije zadovoljne prodajom aranžmana za ljeto 2017.

Istraživanje o stanju prodaje putovanja za ljeto 2017. koje je nedavno provela UHPA među svojim članicama, pokazalo je da većina turističkih agencija u prvom polugodištu ostvaruje porast prodaje aranžmana u odnosu...

Istraživanje o stanju prodaje putovanja za ljeto 2017. koje je nedavno provela UHPA među svojim članicama, pokazalo je da većina turističkih agencija u prvom polugodištu ostvaruje porast prodaje aranžmana u odnosu na 2016. godinu.

Neke agencije ostvarile su istu ili veću prodaju aranžmana za Hrvatsku i inozemstvo u odnosu na 2016. Za većinu agencija radi se o porastu od 5 do 15 posto, dok su vrlo rijetki ostvarili rast oko 30 i više posto. Porast prodaje predstavnici agencija tumače kao rezultat bogatije i raznolikije ponude s kojom je većina agencija ove godine izašla na tržište puno ranije nego li prošle godine. “Unatoč otežanim uvjetima poslovanja turističkih agencija, prodaja ide dobro i možemo biti zadovoljni preliminarnim rezultatima. Nadam se da će se taj trend i dalje nastaviti. Statistički podaci govore da je u Hrvatskoj tijekom prošle godine ostvareno preko 16 milijuna dolazaka i preko 91 milijun noćenja, pri čemu treba istaknuti da do 80% svih gostiju u predsezoni i postsezoni čine gosti koje dovode turističke agencije. Pritom treba također istaći da udio UHPA-inih članica u turističkom prometu čini oko 50 posto. Kako bi bile konkurentne, turističke agencije kontinuirano prate trendove i potražnju, prilagođavaju se zahtjevima tržišta, ulažu u ljudske potencijale, najnovije tehnologije i rješenja. Uloga turističkih agencija ključna je u razvoju cjelokupnog hrvatskog turizma što je definirano i u Strategiji razvoja hrvatskog turizma do 2020. To nije zanemariva činjenica. Da bismo mogli opstati i ostvariti još bolje rezultate, potrebno je stvoriti preduvjete za jaču i bolju suradnju javnog i privatnog sektora. ” ističe Tomislav Fain , predsjednik UHPA-e

Kapaciteti na Jadranu su već prilično popunjeni i teško je dobiti slobodnu sobu jer su neki hoteli već zatvorili prodaju agencijama. S obzirom da je razdoblje najintenzivnije prodaje aranžmana za ljeto 2017. još uvijek u tijeku, predstavnici turističkih agencija drže da se s realnijim brojkama o stanju prodaje u prvih šest mjeseci ove godine i prognozama do kraja godine treba još pričekati ističu iz UHPE te dodaoju kako hrvatskim građanima Jadran će i ove godine biti prvi izbor za ljetovanje, a nešto manji broj odlučuje se za destinacije u inozemstvu ili pak u unutrašnjosti Hrvatske gdje je u pojedinim destinacijama učinjen značajan iskorak u pogledu obogaćivanja turističke ponude. Veliki dio domaćih turista će, po običaju, ljeto provesti u svojim kućama za odmor ili pak kod prijatelja. Od domaćih destinacija, iznimno zanimanje i porast prodaje agencije bilježe u srednjoj i južnoj Dalmaciji (Zadar, Šibenik, Makarska i ostala mjesta na Makarskoj rivijeri, dubrovačka regija, splitska regija i otoci Hvar i Brač). U istarskoj regiji najpopularniji su Poreč, Rovinj i Medulin, a na Kvarneru Crikvenica, Opatija i otoci Lošinj i Krk.

Tomislav Fain, predsjednik UHPE-a

Kada je riječ o putovanjima u inozemstvo, građani se najčešće odlučuju za Italiju (Toskana, južna Italija, Sicilija i Rim). Slijede Grčka (Kreta, Santorini, Rodos i Atena), Francuska (južna Francuska i Pariz), Španjolska (Ibiza, Mallorca, Madrid, Barcelona) i Turska. Oni dubljeg džepa odlučuju se za krstarenja ili daleka putovanja gdje su Karibi, Kuba, Mediteran te Kina, Indija i Meksiko najčešći izbor. Vrlo su popularna kraća putovanja (city breaks) u europske metropole (London, Pariz, Rim) te višednevne autobusne ture (Italija, Austrija, Francuska). Istraživanje je pokazalo da većina građana svoje putovanje rezervira u poslovnici agencije (preko 58%) što potvrđuje da preferiraju neposredni kontakt sa stručnim i
iskusnim savjetnicima za putovanja koji će im, u skladu s njihovim željama i potrebama, ponuditi najbolje opcije.

Za rezervacije putem online platforme odlučuje se 17,6%, putem subagenta 11,8%, a po preporuci vjernih i zadovoljnih putnika agencije kontaktira 5,9% klijenata. Udio prodaje usluga korporativnim klijentima iznosi 5,9%. Za najčešći način plaćanja putovanja odabire se obročno plaćanje nekom od kartica (preko 50%) ili putem potrošačkog kredita (oko 44%), dok se ostatak odnosi na jednokratna plaćanja karticom, bankovne doznake ili pak gotovinu.

Na pitanje koji su probemi turističkih agencija u Hrvatskoj Fain ističe je poslovanje opterećeno nizom problema, kako onih na globalnoj tako i lokalnoj razini. Nesigurnost u svijetu i terorizam, posebice posljednji napadi u nekoliko europskih gradova (London), negativno su se odrazili na ionako posustalu prodaju inozemnih aranžmana.” Muči nas još uvijek niz otvorenih pitanja vezanih za zakone i propise u turizmu, a koji uskoro trebaju biti doneseni. U odnosu na nama glavna konkurentska tržišta, imamo u primjeni porezni zakon (PDV) kojim se ne štite interesi hrvatske turističke industrije. Nadalje, problem nam predstavlja i primjena posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija temeljem Europske porezne direktive, a čije smo ukidanje tražili. Naše istraživanje je ponovno potvrdilo da agencijski posao otežavaju: rad na crno, nelojalna konkurencija, pitanje transfera, nedostatak kvalitetne radne snage, kašnjenje s investicijama u infrastrukturu, pravovremena i kvalitetna priprema sezone, radovi i buka s gradilišta u srcu sezone, neučinkovitost inspekcija, različiti uvjeti poslovanja i niz drugih problema o kojima UHPA kao vodeća strukovna udruga u turizmu u Hrvatskoj kontinuirano razgovara sa svim partnerima i institucijama na lokalnoj i nacionalnoj razini, a kako bi se turističkim agencijama olakšalo svakodnevno poslovanje.“ zaključio je Fain.

Povezane vijesti: