Turistički barometar ove godine u Europi bilježi slabiji porast u vrhuncu sezone

Međunarodni dolasci turista porasli su za dodatnih 4 posto u razdoblju od siječnja do rujna 2019. godine, pokazuju to podaci najnovijeg izdanja „Svjetskog turističkog barometra“ Svjetske turističke organizacije (UNWTO)....

Međunarodni dolasci turista porasli su za dodatnih 4 posto u razdoblju od siječnja do rujna 2019. godine, pokazuju to podaci najnovijeg izdanja „Svjetskog turističkog barometra“ Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Porast turizma i dalje nadmašuje globalni gospodarski rast. Njegov potencijal za pružanje razvojnih mogućnosti diljem svijeta je ogroman, no javljaju se i izazovi u održivosti.

Destinacije diljem svijeta zabilježile su 1,1 milijardu međunarodnih turističkih dolazaka u prvih devet mjeseci 2019. godine (43 milijuna više u odnosu na isto razdoblje 2018.), što je u skladu s prognozom porasta od 3 do 4 posto ove godine.

Usporavanje globalne ekonomije, porast trgovine, geopolitičke napetosti i dugotrajna nesigurnost oko Brexita imali su utjecaj na međunarodni turizam, koji je u ljetnoj sezoni (srpanj-rujan) na sjevernoj hemisferi imao umjereniji tempo rasta.

Dok se svjetski čelnici sastaju na UN-ovom samitu o klimi u Madridu kako bi pronašli konkretna rješenja za izvanredne klimatske situacije, objavljivanje najnovijeg ‘Svjetskog turističkog barometra’ pokazuje rastuću snagu turizma – sektora koji ima potencijal potaknuti globalni plan održivosti. Kako se broj turista povećava, mogu se povećati i mogućnosti turizma kao i odgovornosti našeg sektora prema ljudima i planeti“, izjavio je Zurab Pololikashvili, glavni tajnik UNWTO-a.

Turizam je treća najveća kategorija izvoza u svijetu

Zaradivši 1,7 bilijuna dolara u prihodima od 2018. godine, međunarodni turizam ostaje treća najveća kategorija izvoza iza goriva (2,4 bilijuna dolara) i kemikalija (2,2 bilijuna dolara). On čini 29 posto svjetskog izvoza usluga i 7 posto ukupnog izvoza. U nekim regijama ove proporcije premašuju svjetski prosjek, posebno na Bliskom Istoku i u Africi, gdje turizam predstavlja preko 50 posto izvoza usluga i oko 9 posto ukupnog izvoza.

Taj podatak naglašava važnost integracije turizma u nacionalne izvozne politike kako bi se povećali prihodi, smanjio trgovinski deficit i dugoročno osigurao održiv razvoj.

Deset najuspješnijih tržišta zabilježilo je mješovite rezultate u primanjima od međunarodnog turizma do rujna 2019. godine. Najveći rast zabilježila je Australija (+9%), Japan (+8%) i Italija (+7%), dok su Kina, Ujedinjeno Kraljevstvo i Sjedinjene Američke Države zabilježile pad. Mediteranske destinacije bile su među najjačim ulagačima u pogledu zarade, kako u Europi, tako i u regijama Bliski Istok i Sjeverna Afrika.

Regionalni rezultati

Bliski Istok (+9%) zabilježio je najveći porast dolazaka tijekom prvih devet mjeseci 2019. godine, a slijede ga Azija i Pacifik te Afrika (oboje +5%), Europa (+3%) i Amerike (+2%).

Tempo porasta Europe usporio je na 3 posto u siječnju i rujnu ove godine, dvostruko manje u odnosnu na prošlu godinu, što je odraz slabije potražnje tijekom vrhunca ljetne sezone u najposjećenijoj regiji na svijetu. Dok su odredišta u južnom Sredozemlju (+5%) i srednjoistočnoj Europi (+4%) bila najuspješnija, regionalni prosjek smanjile su sjeverna i zapadna Europa (obje +1%).

Izvorna tržišta

Sjedinjene Američke Države predvodile su porast izdataka međunarodnog turizma, najviše zbog jakog dolara. Indija i određena europska tržišta također su bila uspješna, iako je globalni rast bio neujednačeniji nego prošle godine.

Francuska (+10%) je zabilježila najveći porast među deset najuspješnijih svjetskih izvoznih tržišta, što je odraz povećane potražnje za međunarodnim putovanjima drugu godinu za redom. Španjolska (+10%), Italija (+9%) i Nizozemska (+7%) također su zabilježili snažan porast, a slijede ih Ujedinjeno Kraljevstvo (+3%) i Rusija (+2%).

Kina, najveće svjetsko izvorno tržište, u prvoj polovici 2019. godine bilježi porast izlaznih putovanja za 14 posto, iako su se rashodi smanjili za 4 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Izvor / foto: Svjetska turistička organizacija

Povezane vijesti: