TZ grada Krka razvila platformu za promociju turističkih proizvoda

Doživljaj i iskustvo glavni su pokretači modernog turista pri odabiru destinacije za svoj odmor, a sunce i more odavno više nisu dovoljni. Fokus mora biti na sadržaju i doživljaju,...

Doživljaj i iskustvo glavni su pokretači modernog turista pri odabiru destinacije za svoj odmor, a sunce i more odavno više nisu dovoljni. Fokus mora biti na sadržaju i doživljaju, a upravo je to i rješenje kako produžiti turističku sezonu.

Upravo s ciljem promocije i prodaje doživljaja i sadržaja, Turistička zajednica Grada Krka pokrenula je digitalnu platformu tj. internet stranicu www.Experiencekrk.com koja promovira sadržaje i turističke proizvode grada Krka kroz cijelu godinu.

Slogan kampanje “Krk nije samo more i sunce – Krk je doživljaj”, jasno daje do znanja kako se Krk želi pozicionirati više od koncepta sunca i mora.

Izdvojili smo integralne destinacijske proizvode u svrhu prezentacije grada i otoka Krka kao cjelogodišnje destinacije i prezentirali ih na portalu www.ExperienceKrk.com, preko kojeg će naši gosti imati mogućnost direktno stupiti u kontakt s lokalnim dionicima” ističu iz TZ grada Krka.

Na portalu www.ExperienceKrk.com prezentira se čitav niz turističkih tematskih proizvoda kao motiv dolaska, upravo s ciljem privlačenja turista izvan glavne sezone. Ključna riječ je tematski zaokruženi proizvodi, a ne samo pojedinačne sadržaje.

Tako tematski proizvodi destinacije objedinjuju kulturno-povijesnu, gastronomsku, romantičnu, vjersku i dentalnu ponudu. Uz navedeno, prezentirane su ideja za kreiranje boravaka za obitelji, za nautičare, ljubitelje adrenalina, planinare, bicikliste ali i umjetničke duše, ideje za jednodnevne i višednevne izlete, te preporuke kako gosti sukladno svojim interesima mogu na najbolji mogući način iskoristi svoje vrijeme na otoku.

Camino Krk – odličan novi turistički proizvod  kao i motiv dolaska u pred i posezoni

Camino tjedan na Krku je projekt kojim se postavljaju temelji za razvoj hodočasničkog i vjerskog turizma u cilju produženja sezone i razvoja turizma u skladu sa načelima održivosti i očuvanja tradicije, ističu iz TZ grada Krka.

Riječ je o događanju Camino tjedan na Krku koji će se održati po prvi puta u terminu 30.9. – 06.10.2019., a organizira ga TZ Grada Krka i Bratovština Svetog Jakova sa partnerima. Ovim događanjem počinje obilježavanje službene hrvatske Camino rute slijedom srednjovjekovnih hodočasničkih staza na otoku Krku. Tematska ruta Camino Krk priključiti će se europskoj mreži hodočasničkih puteva svetog Jakova, te stvoriti preduvjete za razvoj hodočasničkog i vjerskog turizma na otoku Krku. 

Camino Krk je kružna ruta koja prolazi pješačkim stazama otoka Krka, ukupne dužine 100 km., dok je početna točka u gradu Krku, a završna u mjestu Kornić ispred crkve Svetog Jakova. 

Camino de Santiago – Put Sv. Jakova, hodočasnička je ruta od preko 800 km koju godišnje propješači preko 320.000 ljudi u Španjolskoj, a u cijeloj Europi i značajno više. Vijeće Europe 1987. godine joj je dodijelilo titulu “Glavne ulice Europe”. UNESCO je 1993. godine proglasio španjolski i francuski dio puta za Santiago UNESCO-vom svjetskom kulturnom baštinom. Mreža puteva Sv. Jakova koji vode u Santiago de Compostelu prostire se cijelom Europom. Od sjevera Norveške i ostalih baltičkih zemalja putokazi vode u Santiago de Compostelu.

U Hrvatskoj još od 1203. godine Bratovštine Sv. Jakova organizirano pomažu hodočasnicima koji su tada hodali iz Hrvatske do Santiago de Compostele i nazad. Današnja Bratovština Svetog Jakova, sa sjedištem u Samoboru nasljeđuje tu tradiciju. Članica je Nadbratovštine Sv. Jakova u Santiago de Composteli, središnje institucije koja okuplja udruge i bratovštine Sv. Jakova iz cijelog svijeta. Izdavač je hrvatske hodočasničke putovnice – Credentila, službeno prihvaćene kao hodočasnička isprava s kojom se u Santiago de Composteli dobiva diploma o obavljenom hodočašću – Compostela. 

Cilj manifestacije Camino tjedan na Krku je prezentacija novog turističkog proizvoda široj javnosti i dionicima u destinaciji. Riječ je o događanju sa bogatim programom vezanim za Put Sv. Jakova (predavanja, tribine, izložbe, filmske projekcije…) u sklopu kojeg se organizira pješačenje te samo markiranje rute. Slično događanje organizirati će se dva puta godišnje, u travnju i listopadu, a ostatak godine posjetitelji će po predloženom iteneraru moći hodati sami u vlastitom aranžmanu. 

Odlična platforma, ali opet nedostaje sinergije

Foto: krk.hr

Ovo je prvi draft platforme koja će se razvijati i rasti, a svi koji imaju objedinjene turističke proizvode bilo bi dobro da se jave TZ grada Krka kako bi bili izlistani na portalu i tako upotpunili sadržaj destinacije.

Svakako kako bi korak dalje bio da se svi turistički proizvodi mogu i kupiti direktno na platformi online, to moram biti imperativ. Jer turiste ne zanima tko radi implementaciju, nego samo doživljaj. I ako smo već privukli pažnju i zainteresirali ih za dolazak i konzumaciju nekog od navedenih turističkih proizvoda, ostaje samo akcija i kupnja istog. Ovako to izostaje, te je potreban korak više, što svakako nije efikasno. Danas u modernom doba svi želimo odmah i sada, a ako već imamo privolu za kupnju i to ne možemo napraviti, fokus i interes naglo pada ili nestaje. Nema gore situacije od odgađanja kupnje, a bio je potreban samo jedan klik.

No, ovo je svakako primjer kako se treba razvijati i prezentirati jedna destinacije, kroz jednu digitalnu platformu gdje se prodaju doživljaji i objedinjeni turistički proizvodi.

Nažalost, i dalje izostaje sinergija i dovoljna svijest na cijelom otoku Krku, da je potrebno brendirati jedan turistički brend, a to je cijeli otok Krk, a ne pojedinačne destinacije na otoku. Pa tako i ova platforma bi trebala biti bazirana na ponudu cijelog otoka Krka.

Tu se opet vraćamo na brendiranje regija, a svakako je suludo da bilo koji otok, naglašavam otok, ima x turističkih zajednica i nema sinergije tj. da svaka destinacija razvija turizam svaka za sebe bez toliko važne sinergije. Kako otok Krk, tako i otok Brač , Korčula….

Jednostavno nema niti jednog razloga i argumenta, osim naravno političke prirode ili pojedinačnih “egotripova”, za ovakvo stanje gdje svatko gleda samo sebe. Tu mislim opet na brendiranje regija, od Slavonije do Dalmacija, a pogotovo otoka. Čad dapače, ovo nije političko pitanje, nego tržišnog razvoja gdje svi dobivaju, a ovako se držimo statua quo i stagniramo.

Čak na otoku Krku već dugi niz godina, uz sedam postojećih TZ-a, postoji i Turistička zajednica otoka Krka, no i dalje nije zaokružena cijela priča, kao jedan turistički brend – a to je otok Krk.

Turizam ne poznaje granice niti turiste zanimaju granice gradova i županija, čak niti država. Zanimaju ih samo kvalitetni, raznolik i autentičan sadržaj te doživljaj. Naravno, uz kvalitetni smještaj u uslugu i ono najvažanije vrijednost za novac.

Palac gore za TZ grada Krka, palac dolje za destinaciju ( cijeli otok Krk )

Očito je potrebno još neko vrijeme da se probudi svijest o brendiranju i razvoju otoka kao jednog brenda, no u današnjem modernom i tehnološkom vremenu gdje se svi borimo na globalnoj tržišnoj utakmici za pažnju i za svakog turista, suludo je čekati još x godina, da napravimo nešto što možemo danas, a trebali smo prije deset godina.

Naslovna fotografija: Ilustracija HrTurizam.hr

Vijesti: