U Njemačkoj smanjena potražnja za putovanjem. Putničke agencije imaju slabija očekivanja za sljedećih šest mjeseci

Situacija s prodajom se pogoršala, a buduća očekivanja mnogo su pesimističnija nego prije nekoliko tjedana, govore podaci njemačkih putničkih agencija. Nakon kratkog porasta u svibnju i lipnju, raspoloženje u...

Situacija s prodajom se pogoršala, a buduća očekivanja mnogo su pesimističnija nego prije nekoliko tjedana, govore podaci njemačkih putničkih agencija.

Nakon kratkog porasta u svibnju i lipnju, raspoloženje u prodaji njemačkih putničkih agencija značajno je palo jer su stroži propisi o putovanju i sve veći broj slučajeva Covid-19 smanjili potražnju za putovanjima, prenosi fvw.de.

U lipnju su očekivanja putničkih agencija za sljedećih šest mjeseci dosegla razinu indeksa od 134, nakon što je indeks u svibnju prešao oznaku 100 i daleko najvišu razinu od početka indeksa 2005. No, u sljedećim tjednima indeks klime u turističkoj prodaji koji je zabilježila konzultantska agencija Dr. Fried & Partner značajno je opao jer je prodaja putovanja ponovno postala otežana, a važne destinacije poput Španjolske i Turske proglašene su područjima visokog rizika s obavezom testiranja za sve povratnike u Njemačku. U kolovozu je indeks čak ponovno pao ispod oznake 100, ali je i dalje ostao na razini prije pandemije.

Manja očekivanja za sljedećih šest mjeseci

Postotak ispitanika koji očekuju povećanje potražnje za turističkim uslugama u sljedećih 6 mjeseci ponovno je značajno opao – sa 78,9% u lipnju i 57% u srpnju na samo 19% u kolovozu. Slijedom toga, pesimističke procjene značajno su porasle u odnosu na lipanj: 52,6% u kolovozu predviđa stalnu potražnju, stalni porast sa 11,0% u lipnju i 33,3% u srpnju. Postotak onih koji čak brinu o daljnjem padu gotovo se utrostručio na 28,1% u kolovozu, nakon što je u lipnju i srpnju ostao stabilan na 10%.

Porast se odražava i na lošiju procjenu budućih zarada: u kolovozu samo svaki sedmi agent (16,7% u odnosu na 54,2% u lipnju i 46,8% u srpnju) očekuje poboljšanje u sljedećih 6 mjeseci. Većina stručnjaka za prodaju putovanja daje pesimističnu procjenu: 46,5% predviđa stabilnu zaradu, 36,8% čak očekuje negativan razvoj njihove buduće zarade.

Smanjena prodaja

Prema indeksu, trenutna situacija s prodajom također se smanjila u kolovozu. Dok je svibanj obilježio prvi mjesec od proljeća 2020. godine kada su putničke agencije opisale svoju trenutnu prodajnu situaciju kao “dobru”, a taj se postotak brzo povećao s 0,9% na 15,6% u lipnju i 9,9% u srpnju, ponovno je palo ispod oznake od 2% u kolovozu.

35,1% agenata ocjenjuje trenutnu situaciju zadovoljavajućom (40,4% u lipnju, 50% u srpnju). Postotak “loših” odgovora značajno je porastao sa 44,0% u lipnju i 38,7% u srpnju na 63,2%.

Unatoč svom skepticizmu, mala većina turističkih agencija smatra da je prodaja putovanja u posljednja 2-3 mjeseca bolja nego godinu prije (53,1%).

Lipanj i srpanj ostaju “mjeseci nade”

Ukupna procjena u kolovozu znatno je niža nego prije mjesec dana – ali je ipak bolja nego u pandemijskim mjesecima od ožujka 2020. do svibnja 2021. U usporedbi s kolovozom, lipanj i srpanj bili su jedini mjeseci s boljom ocjenom od ožujka 2020. godine.

Također, i TUI je smanjio očekivanja i kapacitete za ovogodišnje ljetno poslovanje.  Izvršni direktor Fritz Joussen naveo je kako je potrebno odmaknuti se od rigidnog razmatranja razine incidencije kao mjere pandemija. Vjerojatno ćemo živjeti s Covidom kao i s drugim zaraznim bolestima. 

Foto: XU CHEN, Pexels.com / Izvor: Fvw.de


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN