Kad se promijeni percepcija - mijenja se i tržište.
Slavonija je godinama nosila etiketu regije bez ozbiljne nove hotelske infrastrukture. No ova godina možda je točka preokreta. Ne zato što netko najavljuje projekt, već zato što su dva ključna već u funkciji – i to itekako uspješno.
Hotel Materra u Čepinu i hotel Ranča Ramarin kraj Garčina nisu samo investicije. Oni su ogledni primjeri što znači dugoročno strateško promišljanje, poznavanje prostora i dublja povezanost s lokalnim identitetom.
I što je najvažnije: tržište to prepoznaje.
Materra šalje jasnu poruku – holistički pristup hotelijerstvu više nije niša, nego potreba. HOLMES model (Harmony, Organic, Local, Mindfulness, Experience, Sustainability) pokazuje da gost danas traži puno više od sobe - traži osjećaj, mir, iskustvo koje ga vraća sebi. Popunjenost iznad 60% samo potvrđuje da kontinentalni turizam više ne treba nositi titulu “alternativnog”.
Hotel Materra nije samo lijep projekt – on je dokaz da hotelski proizvod u Slavoniji može funkcionirati 365 dana u godini. Riječ je o konkretnom “proof of conceptu” za sve one koji su dosad tvrdili da kontinentalna Hrvatska nije investicijski isplativa. Materra nije naslonjena na ljetnu sezonu, ni na more, ni na evente - nego na dobro osmišljenu strategiju, jasan identitet i snažnu lokalnu povezanost. To je ključ za održivost. I zato Materra šalje poruku tržištu: vrijeme alibija je prošlo – Slavonija je spremna, ali i tržišno zrela.
/// Ranč Ramarin otvorio hotel: kada obiteljska vizija postane temelj održivog turizma Slavonije
U istom tonu, Ranč Ramarin je priča koja nas vraća osnovama: obitelj, vizija, održivost. Novi hotel na ranču samo je nastavak desetljetnog rada i potvrda da Slavonija nije nedovoljno atraktivna - nego je samo dugo bila nevidljiva u investicijskim mapama. Kada destinacija raste s obitelji koja ju gradi generacijama, tada turizam ima smisao. I korijen.
I dok se Slavonija polako, ali sigurno pozicionira na investicijskoj mapi, na globalnoj se razini sve jasnije ocrtavaju putni trendovi koji više nisu pitanje želja, nego navika. Izvješće Mastercarda i analiza Airbnba jasno pokazuju da je iskustvo postalo valuta, a autentičnost – uvjet.