UNWTO pokrenuo inicijativu za izradu međunarodnog kodeksa s ciljem prvne zaštite turista

Turistima kao potrošačima treba pružiti veću pravnu zaštitu zaključak je Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Zato je s tim ciljem UNWTO pokrenuo inicijativu za međunarodnim kodeksom s ciljem pravne zaštite...

Turistima kao potrošačima treba pružiti veću pravnu zaštitu zaključak je Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Zato je s tim ciljem UNWTO pokrenuo inicijativu za međunarodnim kodeksom s ciljem pravne zaštite turista.

Vraćanje povjerenja i sigurnost je ključni prioritet turističkog sektora, a jedna od njih je svakako i pravna zaštita turista, kako bi turisti mogli “bezbrižno” planirati putovanje. Međunarodni kodeks za zaštitu turista na kojem radi UNWTO uz potporu gotovo 100 država članica, učinit će potporu turistima pogođenim izvanrednim situacijama, jasnijom i dosljednijom na globalnoj razini.

Na svom prvom sastanku, Odbor za izradu međunarodnog kodeksa za zaštitu turista aktivno je sudjelovao 92 države članice UNWTO-a. Kako ističu iz UNWTO-a zajedno su usvojili konkretan akcijski plan za vraćanje povjerenja turista kroz zajednički i usklađeni okvir. U sljedećim će tjednima međunarodne organizacije, Europska komisija, kao i privatni dionici, biti pozvani da se pridruže ovoj inicijativi kako bi se postigao pravedniji i uravnoteženiji udio odgovornosti među svim turističkim dionicima u svijetu nakon COVID-19.

Preporuke za pomoć međunarodnim turistima u izvanrednim situacijama

Uoči današnjeg sastanka, UNWTO je objavio Preporuke za pomoć međunarodnim turistima u izvanrednim situacijama, postavljajući temelj za Međunarodni kodeks za zaštitu turista.

Uspostavljanje seta minimalnih standarda zaštite potrošača za turiste pomoći će ljudima da se osjećaju sigurnije na međunarodnim putovanja, navode iz UNWTO-a te dodaju kako se preporuke obraćaju državama i osmišljene su kako bi se osiguralo da se odgovornost za turiste u hitnim situacijama pravično podijeli u cijelom lancu vrijednosti turizma.

1. Sprječavanje mogućih poremećaja u putovanju u kontekstu da se izrade konkretni planovi tj. protokoli koordinacije i osposobljavanje turističkih dionika za pomoć turistima u izvanrednim situacijama.

2 Pružanje informacija u stvarnom vremenu za turiste.

3 Rješavanje prekogranične suradnje između vlada i pružatelja turističkih usluga.

4 Poticanje uske suradnje između vlada i pružatelja usluga putovanja i smještaja.

5 Rješavanje učinkovite repatrijacije turista. ( repatrijacija znači povratak putnika na mjesto polazišta ili na drugo mjesto o kojem su se ugovorne strane suglasile )

Glavni tajnik UNWTO-a Zurab Pololikashvili rekao je kako je nesigurnost i nedostatak povjerenja u putovanja među najvećim izazovima s kojima se susreću s ciljem ponovnog pokretanja globalnog turizma. “Međunarodni kodeks za zaštitu turista bit će važan korak prema rješavanju ovog problema. Uspostavljanje standardnog minimalnog standarda zaštite potrošača za turiste, pomoći će ljudima da se osjećaju sigurnije na međunarodnim putovanjima. Također će osigurati da odgovornost za upravljanje kriznom situacijom uzrokovanim ovom pandemijom bude pošteno podijeljena u cijelom našem sektoru“, zaključio je Pololikashvili.

Očekuje se da će izvješće o razvoju Međunarodnog kodeksa za zaštitu turista biti predstavljeno na sljedećoj Generalnoj skupštini UNWTO-a (krajem 2021. u Marakešu, Maroko) na odobrenje svim državama članicama.

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN