Hrvatska je američkim turistima neotkriveni dragulj Europe. Pointers Travel otvorio ured u New Yorku

Otvorili sam ured na 7. Aveniji i tamo krećemo s aktivnostima tj. promocijom Hrvatske na američkom tržištu, navodi ponosnim glasom Krunoslav Weinpert,...

Autor:  Goran Rihelj

18. veljače 2023.

Otvorili sam ured na 7. Aveniji i tamo krećemo s aktivnostima tj. promocijom Hrvatske na američkom tržištu, navodi ponosnim glasom Krunoslav Weinpert, osnivač i vlasnik DMC agencije Pointers travel iz Osijeka. 

I ima zašto biti ponosan, jer da jedna agencije iz Hrvatske ima ured u New Yorku je itekako značajan stvar te veliki uspjeh, kao i izazov. Jedno je doći na turistički sajam na par dana, a nešto sasvim drugo biti prisutan na samom tržištu svaki dan.

"Krećemo s jednim projektom prema svim turističkim zajednicama Hrvatske. To je projekt koji objedinjuje i predstavljanje Hrvatske kao turističke destinacije prema više od 2.000 agenata u Americi. Prema njima ćemo predstavljati turističke destinacije kroz 4 regije plus "Best of Croatia". Radit će se edukacije za agente, 45-minutne, 60-minutne, posebne po regijama Hrvatske svim tim turističkim agentima u Americi." govori Weinpert.

Odluka za otvaranjem ureda nije došla preko noći. Pointers travel zadnjih pet godina radi na otvaranju tržišta te su bili na raznim sajmovima u Americi u tom periodu. Otvaranje ureda se pokazalo kao logičan slijed, a sigurno kako američki agenti drugačije gledaju kada je agencije prisutna u Americi. 

"Mi smo se sada 10. puta pojavili na američkom tržištu – prošle godine na 5 sajmova, ove godine na dva sajma, prije toga s HTZ-om. Mi smo bili tamo i prije korone. Već sada imamo dogovorena dva sajma za iduću godinu. Iduće godine idemo na Chicago i New York, to su već potpisani ugovori. Otvaranje ureda u NY se odmah pokazalo kao odličan potez.  To smo odmah na sajmu vidjeli da to mijenja jako puno. Turistički agenti i kompanije preferiraju raditi s kompanijom iz USA. Mogu reći da su to iznimno velika ulaganja. Do sada, prisustvo na 7 sajmova plus oni prije te izlaganje u zadnje dvije godine na američkom tržištu bilo je jako veliko ulaganje. Nešto smo imali podršku EU, ali baš smo se dobrano izuli – ne samo financijski, nego i energijom." ističe Weinpert i naglašava kako su prema njihovom iskustvu američki agenti izuzetno zainteresirani za Hrvatsku. 

Whatsapp image 2023 02 17 at 07
Foto: Krunoslav Weinpert , osnivač i vlasnik DMC agencije Pointers Travel 

"Hrvatska postaje jedna od top tri lokacije Europe za američko tržište i mi smo shvatili da ih treba upoznati s Hrvatskom, puno duble nego što su trenutno upoznati. Oni znaju neke podatke, ali ne znaju detaljno. S obzirom na to da Pointers ima više od 400 videa, radimo s više od 150 turističkih zajednica diljem Hrvatske, odluka je da idemo prema agentima s takvim pristupom. Također, ići ćemo s PR aktivnostima na američkom tržištu i online kampanjama, svim vrstama – adverts, Facebook kampanje i PR članci na američkom tržištu." navodi Weinpert.

Fokus na pred i po sezonu: Amerikanci ne žele u Hrvatsku u špici sezone

Drugi sektor koji će Pointers travel pokrivati je strateška pomoć turističkim zajednicama. Opet jedno je zakupiti oglasni prostor u nekom mediju, a nešto sasvim drugo imati partnere koji su na tržištu, predstavljaju te u končanici najbolje poznaju tržište. To je prednost koju bi svaka turistička zajednica trebala itekako iskoristiti, ako komunicira prema američkom tržištu. 

Na pitanje kako će izgledati suradnja s turističkim zajednicama, Weinpert navodi tri smjera. 

"Mi turističkim zajednicama dajemo mogućnost da nam budu partneri u projektu i da im na taj način predstavljamo turističku destinaciju, posebnosti destinacije i ono što je jako bitno, mi im na taj način želimo popunjavati predsezonu i post sezonu, jer Amerikanci ne žele dolaziti kada je špica sezone, to im nije interesantno. Drugo, dovodimo im goste visoke platežne moći. Pokušavamo da manifestacije u koje oni ulažu značajna sredstva budu dobro posjećene, da iste budu dovoljno prisutne u američkim medijima i prezentirane agentima, kao da im "prodajemo" nove sadržaje njihovih destinacija. Primjerice, ako je destinacija zadnjih godina ulagala u biciklizam ili hiking, onda ćemo staviti fokus to u što su oni ulagali novce. Tako turističkim zajednicama dajemo mogućnost suradnje."

Projekt službeno počinje 10.3. dolaskom prvih američkih agenata u Hrvatska. Radi se o agentima koji su vlasnici kompanija i u Americi i u Emiratima te pokrivaju tržište Amerike, Emirata i Indije.

"Oni žele doći, imaju 5 dana na raspolaganju, i cijeli njihov obilazak Hrvatske ovaj put kreće od Baranje. Krećemo od Baranje, Osijeka, ostatka Slavonije i onda krećemo preko Zlatnog Papuka, Velike, preko njih dalje za Varaždin, zatim Biser Zagorja, Zagreb, potom Četiri Rijeke, Gorski kotar, Lika i Plitvice, pa preko Knina za Split i završavamo u Dubrovniku. Jedna tura je i do Umaga u resort Kampinski i obilazak istarskih vinarija. Mi agentima osiguravamo studijska putovanja u Hrvatsku, kojima upoznaju Hrvatsku u cjelini. Ono što ćemo sada raditi je kreiranje više od 30 vrsta turističkih paketa za kompletnu Hrvatsku, u tome će biti oko 50 i 60 turističkih paketa i oni će biti predani agentima u Americi na korištenje. Agentima osiguravamo više od 10 000 fotografija, besplatno na raspolaganje. To su fotografije koje je Pointers u zadnjih 7 godina uspio iskreirati zajedno s  turističkim zajednicama, i dajemo im na raspolaganje više od 400 videa profesionalne kvalitete." objašnjava Weinpert i dodaje kako se napokon prepoznaje benefit onoga što su u zadnjih sedam godina radili u Hrvatskoj.

Treći segment koji je uključen u cijeli projekt i vrlo je bitan, su suradnje sa hotelima, restoranima, vinarijama i atrakcijama destinacija. Svima njima je logično zanimljivo biti pa ruti i definiranim itinererima prema američkim agentima.

"Mi idemo prema hotelima u tim destinacijama s kojima surađujemo, idemo prema kvalitetnim restoranima, vinarijama i atrakcijama, njima nudimo suradnju na godišnjoj razini, ugovornu, gdje ih također prezentiramo i uključujemo u turističke pakete. Dovodimo im agente da ih upoznaju sve to skupu. Očekujem da će do kraja godine u Hrvatsku doći jedan veći broj agenata iz Amerike, nekoliko desetaka, hoće li to doći do stotinjak, ne znam, ali će sigurno biti puno američkih agenata u Hrvatskoj ove godine." ističe Weinpert.

Hrvatska je američkim turistima neotkriveni dragulj Europe

Teško je generalizirati, pogotovo kada govorimo o američkom tržištu, na pitanje kakva je percepcija Hrvatske na američkom tržištu, Weinpert naglašava kako vlada veliki interes za Hrvatskom.  

Screenshot 2023 02 18 at 12 2

Amerikanci žele izbjeći najveće gužve u špici sezone, žele jedan drugačiji način odmora nego ležanje na plažama, dodatno objašnjava Weinpert i ističe kako američki turisti traže odmor u kojem žele kušati i doživjeti kvalitetnu gastronomiju, vino, vidjeti prirodne te kulturne znamenitosti.

"Dobro smo upoznali američko tržište, vidjeli da je njegov potencijal ogroman, da je Hrvatska dobro prihvaćena, da im naše cijene uopće ne predstavljaju nikakav problem i da trebaju puno više dubinskih informacija o Hrvatskoj. Mi forsiramo pakete koji su trajanja 14 dana, nekih 7 dana krstarenja Jadranom i obilazak glavnih točaka uz obalu, i nakon toga kontinent, preko Zagreba do istoka Hrvatske. Ispod toga mi ne radimo niti tržište to traži, jednostavno nema smisla doći na kraći period zbog duljine puta. Moramo priznati da je još uvijek motiv dolaska i brend jači od imena Hrvatske – Dubrovnik, nakon toga Plitvička jezera, hrana, priroda, čisto more, divni ljudi – to se najčešće komunicira. Ono što smo mi svih godina bili iznenađeni, to je da ljudi koji su bili u Hrvatskoj imaju toliko iznimno pozitivne emocije prema Hrvatskoj. Hrvatska je američkim turistima neotkriveni dragulj Europe, koji se počinje gurati jako uz bok Grčkoj, Italiji, Francuskoj, doslovno im brutalno udara konkurenciju." zaključio je Weinpert.

Do sada je već napravljen veliki dio posla. Odrađena je promocija, promotivni foto i video materijali dostupni, direktni kontakti s američkim agentima koji dolaze u Hrvatsku i sami doživjeti Hrvatsku iz prve ruke, no najvažnije je biti stalno prisutan na američkom tržištu.

Otvaranjem ureda Pointers Travel je napravio i taj veliki iskorak te zaokružio cijelu priču s jakim temeljima. Što je prvi preduvjet za ozbiljniji pristup nekom tržištu, u ovom slučaju američkom tržištu.  

Za kraj, ako želite biti dio ovog projekta i fokus vam je na američom tržištu, bilo da se radi o turističkoj zajednici ili hotelu, restoranu ili vinariji, kontaktirajte Krunoslava Weinperta iz Pointers Travel agencije ( pointers.mainoffice@gmail.com ) ili putem web stranice: Pointers Travel 

 

 

Autor:  Goran Rihelj

18. veljače 2023.