Veljko Ostojić, HUT: Uspjesi u razvoju cjepiva protiv Covida-19 unijeli su optimizam za sljedeću sezonu

Nedavno objavljeni optimistični rezultati treće faze testiranja dvaju cjepiva protiv Covida-19, ali i najave Njemačke da bi već do ljeta sljedeće godine mogla procijepiti 70 posto stanovništva, unijeli su...

Nedavno objavljeni optimistični rezultati treće faze testiranja dvaju cjepiva protiv Covida-19, ali i najave Njemačke da bi već do ljeta sljedeće godine mogla procijepiti 70 posto stanovništva, unijeli su optimizam među turističke djelatnike diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj.

Posebno je ta vijest važna za našu zemlju kojoj je dolazak gostiju iz Njemačke u većim brojevima ključan za uspješnu sezonu.

Najave o pronalasku cjepiva ulijevaju optimizam da bi se turizam mogao početi oporavljati u drugom kvartalu pa se onda i približavati brojkama prije pandemije u drugoj polovici naredne godine, istaknuo je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma te dodao: “Ipak moramo biti oprezni i kontinuirano pratiti situaciju kako bi mogli donositi odgovarajuće odluke, i što se tiče tržišta i što se tiče organizacije rada u smještajnim objektima i destinacijama

Kao osvrt o očekivanjima za sljedeću godinu Ostojić ističe kako će je obilježiti last-minute rezervacije kao i porasta online rezervacija.

U svakom slučaju, za očekivati je da sljedeća sezona ima obilježja last-minute rezervacija, porasta online rezervacija, pojačanog interesa za objekte više kategorije koji jamče veću izoliranost gostiju i da će ključan kriterij odabira destinacije biti sigurnost u najširem smislu riječi. Prednost Hrvatske jest što je autodestinacija i u usporebi s ostalim državama ima značajno manju populaciju te relativno malu naseljenost, komentirao Ostojić.

Turizam u Nacionalnoj razvojnoj strategiji 2030. prepoznat kao strateška grana koja potiče gospodarstvo

Prijedlog teksta Nacionalne razvojne strategije kojeg je usvojila Vlada RH te uputila u široku javnu raspravu definira turizam kao stratešku djelatnost u Hrvatskoj zbog čega je potrebno raditi na njegovoj održivosti i oporavku od aktualne krize.

Kao cilj krovnog strateškog nacionalnog dokumenta kojeg moraju slijediti sve ostale sektorske strategije i provedbeni planovi postavljen je zadržavanje Hrvatske među vodećim europskim turističkim destinacijama u pogledu sigurnosti, kvalitete, dodane vrijednosti, održivosti i inovacija.

Turizam je ove godine konačno prepoznat kao jedan od ključnih gospodarskih sektora u kojem imamo znanje i iskustvo da napravimo izvanserijski rezultat i u kriznom razdoblju. Turizam se ove godine pokazao kao amortizer gospodarstva, a ne kao ranjivi dio gospodarstva kako ga se često percipira. Ključ daljnjeg razvoja turizma je podizanje njegove međunarodne konkurentnosti, kako kroz smanjivanje stope PDV-a na razinu konkurencije, tako i kroz definiranje sveobuhvatnog pristupa na koji način potaknuti povećati investicije i smanjiti prepreke ulaganjima u hotelijerstvo koje donosi najveću dodanu vrijednost gospodarstvu ali i lokalnoj zajednici., izjavio je Ostojić te zaključio kako su zadovoljni što su spomenute ključne odrednice prepoznate i u prijedlogu teksta Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030.

U Hrvatskoj i dalje prosječno između 15 i 20 tisuća turista svakog dana

U Hrvatskoj i dalje boravi svakodnevno prosječno između 15 i 20 tisuća turista, a službena statistika pokazuje da je otvoreno 236 hotela i 31 kamp. Najviše turista ima za vikend, no značajan je broj onih koji ostaju i tijekom tjedna.

Turiste privlače posebne ponude, među kojima su grijane kućice u kampovima, nova ponuda ”home officea” u hotelima, ali i povoljnije cijene smještaja u luksuznim vilama. Najviše gostiju je u obiteljskom smještaju, njih oko 4000, dok hoteli imaju oko 3000 gostiju pa slijede kampovi.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN