Splitsko – dalmatinska županija u prvih šest mjeseci ove turističke godine bilježi značajno povećanje turističkog prometa, jer je Srednju Dalmaciju u tom razdoblju posjetilo 163 tisuće gostiju više nego lanjske godine u istom razdoblju, odnosno bilježi se rast dolazaka od 22 posto i rast noćenja od 12 posto u odnosu na lani.
Toliko o lošoj sezoni. Radi se o egzaknim brojkama i činjenici sukladno podacima eVisitora koje nam je poslala Turistička zajednica Splitsko - dalmatinske županije ( TZ SDŽ ).
Tako je Splitsko-dalmatinsku županiju u prvoj polovici godine posjetilo ukupno 910.534 gosta koji su registrirali 3,3 milijuna noćenja. Sam lipanj ove godine je također iznimno uspješan i dosadašnji podaci govore o dolascima većim za 6 posto u odnosu na lanjsku godinu i noćenjima koja su veća za 3 posto. Tako je samo u lipnju u županiju posjetilo 402 tisuće gostiju koji su registrirali 1,8 milijuna noćenja.
Broj kreveta u Splitsko-dalmatinskoj županiji veći za 4% ove godine
Na taj način je Splitsko-dalmatinska županija prvo polugodište ove poslovne godine završila s velikim rastom turističkog prometa, iako je broj kreveta registriran u ovoj godini veći za 4 posto odnosno na tržište ove županije je u ovoj godini stavljeno 10.853 kreveta više nego lani, pa su sada u Srednjoj Dalmaciji ukupni kapaciteti 256.136 kreveta.
Broj objekata stavljenih u komercijalnu funkciju iznajmljivanja u turizmu istovremenom je veći za 9 posto. U Splitu je tako ove godine registrirano 13% novih objekata, na Makarskoj rivijeri 4%, na Braču 8%, na Hvaru 5%, Visu 4% i Dalmatinskoj 16%.
"Pojačanim turističkim prometom ostvarenim u predsezoni ostvaren je jedan od ključnih ciljeva programa TZ Splitsko – dalmatinske županije, a to je produženje turističke godine na predsezonske i posezonske mjesece. U predsezoni je na području županije ostvareno 509 tisuća dolazaka, što je 38% više u odnosu na prošlu godinu, te 1.696,000 noćenja, odnosno 25% više noćenja nego lanjske godine. Oglašivačke kampanje i marketinške akcije i prezentacije koje je TZ SDŽ provodila bile su usmjerene upravo na produljenje sezone i smanjenje pritiska na turistički najrazvijenija područja, pri čemu smo se poglavito usmjerili na promociju do sada manje poznatih dijelova Splitsko-dalmatinske županije" pojašnjava Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko-dalmatinske županije.
Potvrđuju to i podaci kako gotovo sve destinacije na području županije bilježe porast u noćenjima i dolascima u razdoblju predsezone u odnosu na lanjsku godinu, počevši od Splitske i Makarske rivijere, uključujući Dalmatinsku zagoru, otoke Brač, Hvar, dok jedino otok Vis ima blagi pad u noćenjima i dolascima u predsezoni.
Dalmatinska zagora ima porast od 50 % u noćenjima i 24 % dolascima u predsezoni, Split bilježi 38 % više dolazaka i 23 % više noćenja. Makarska rivijera ostvarila je 42 % više dolazaka i 35 % više noćenja, Brač 29 % više dolazaka i 31 % više noćenja, Hvar 48 % više dolazaka i 26 % više noćenja, a otok Vis bilježi blagi pad od 11 % u dolascima i 8 % u noćenjima.