Vučedolski muzej preko društvenih mreža povećava posjetu

INTERVJU: Darko Bilandžić

Znate li za muzej Vučedolske kulture u Vukovaru? Ako ne znate, propuštate puno toga jer se radi o muzeju koji priča priču o kolijevci europske civilizacije. Da, upravo tako, Vučedolska kultura je prva razvijena i najnaprednija europska civilizacija koja je postavila standarde življenja u Europi , a zaslužna je za mnogo toga u Europi, čak i Grčka kultura jednim djelom potječe s Vučedola. Od prvog europskog kalendara, prve svjetske serijske proizvodnje metala, lijeve i desne cipele i još mnogo toga.

No povod za ovu pozitivnu turističku priču je način promocije i komunikacije na društvenim mrežama, koji služi kao odlična primjer kako se bez marketing budžeta, samo s entuzijazmom i proaktivnosti može postići jako puno. Nažalost neobično je vidjeti državni muzej koji je aktivan na polju marketinga, društvenim mrežama i komunikacijski otvoren prema javnosti. Da je to imperativ i pravi način razvoja prema samoodrživosti, a dokaz su svjetski muzeji kao i primjer privatnih muzeja u Zagrebu. Naravno glavni fokus muzeja nije komercijalizacija, nego čuvanje kulturne baštine te edukacija građana, no svakako treba težiti prema samo održivosti, povećanju posjetitelja i otvaranju prema javnosti.

Muzej Vučedolske kulture otvoren je prošle godine u mjesecu lipnju, a do sada ga je posjetilo preko 40.000 posjetitelja, kako domaćih tako i stranih. „Od otvorenje do sada posjetilo nas je preko 40.000 gostiju što smatram odličnim rezultatom. Upravo smo danas do podneva imali pet autobusa i još pet nam dolazi popodne. Najviše nas veseli što nam dolaze razni profili posjetitelja od udruga, stranih grupa, građana, školaraca… dok najviše stranih gostiju imamo iz Italije, Njemačke, Francuske , Austrije.. „ ističe Darko Bilandžić, voditelj marketinga Vučedolskog muzeja u Vukovaru te dodaje kako svakodnevno imaju upite od raznih zainteresiranih grupa za posjetiti muzej Vučedolske kulture.

Ono što mi je posebno privuklo pažnju je odlična promocija i komunikacija Vučedolskog muzeja na društvenim mrežama, što je svako više nego pozitivno, pogotovo ako uzmemo u obzir da se ne radi o privatnom muzeju. „ Smatram kako smo samo našim zajedničkim radom te našom kreativnošću napravili dobar posao u predstavljanju muzeja kako na domaćem tako i inozemnom tržištu bez određenom marketing budžeta. Imamo odlične priče koje možemo i želimo ispričati a za koje smo sigurni da će u krajnosti utjecati na povećanje posjećenost muzeja. Imamo sjajan odnos s našim posjetiteljima kako u muzeju tako i putem društvenih mreža te nas svaki upit raduje i rado dijelimo znanja „ istaknuo je Bilandžić

vucedolvizualifinal

 

Svatko može otvoriti profile na društvenim mrežama, za to ne trebate budžet, sve je na Vama. Iskoristit sve besplatne alate koji Vam se nude i komunicirajte. Vučedolski muzej je to prepoznao i stalno komuniciraju preko svih kanala. „ Društvene mreže su nam glavni marketing alat i koristimo ga maksimalno koliko možemo. Znanje koje imam koristim za poboljšanje svijesti o Muzeju vučedolske kulture, vučedolskoj kulturi kao i muzejima opčenito te se naravno neprestano educiram kako putem stručnih seminara tako i zanimljiv te edukativnim sadržajima koje nudi YouTube. Smatram da imamo kvalitetnu web prisutnost pomoći naših profila na svim za nas relevantnim stranicama : Facebook, Linkedin, Pinterest, Instagram, Youtube-u i TripAdvisor-u. Svi ti alati su i dalje besplatni te kao takvi vrlo iskoristivi pogotovo za dvosmjernu komunikaciju s našim posjetiteljima. Najbolji dio naše priče su naši posjetitelji te njihova oduševljenost pričom o vučedolskoj kulturi kao i samim muzejom.. „

Osim komunikacije na društvenim mrežama, Vučedolski muzej predstavio je Adorant prvi muzejski online magazin u Hrvatskoj kojem je cilj promocija muzeja i arheologije. U magazinu Adorant su predstavljeni razni značajni predmeti koji su pronađeni na Vučedolu kako bi se javnost mogla bolje upoznati s Vučedolskom kulturom koja predstavljanja kolijevku europske kulture.„ Malo koji muzej u Americi ili Europi tako radi, mi planiramo uvesti razne novitete u prezentaciju muzeja i muzejskih aktivnosti te time poboljšati opću svijest o muzejima, povijesti i arheologiji te učiniti muzeje zabavnima za širu javnost. U prvom broju Adoranta predstavili smo nastanak muzeja Vučedolske kulture koji je rezultat višegodišnjeg rada i istraživanja lokaliteta Vučedol. Cilj je osim edukacije da posjetitelje sve više uvučemo u našu priču kako bi isti i osobno posjetili muzej te se uvjerili u sve njegove ljepote i znamenitosti.“

Nekad ne treba previše gubiti vrijeme , jednostavno treba pogledati oko sebe, otvoriti oči i pogledati kako se to radi u svijetu. Pogledaš dobre primjere iz prakse i sukladno tvojim mogućnostima napraviš nešto slično sukladno tvojoj priči. Muzej osim svojeg značaja, nedavno je dobio nagradu i priznanje „ Viktor Kovačić“  za najuspješnije ostvarenje u području arhitektonskog stvaralaštva za 2015. godinu. „ Autori Muzeja su arhitekti iz biroa Radionica arhitekture – Iva Pejić, Goran Rako, Josip Sabolić i Mario Škarijot koji su osvojili priznanje struke, što nam također puno znači. Promocija muzeja kao građevine svakako je pun pogodak, a to govori i ovo priznanje. Puno svjetskih časopisa su pisali o arhitektonskom rješenju muzeja, što nam je sigurno donijelo i kvalitetni besplatni PR

vucedol2

Potencijal kontinentalnog turizma u Hrvatskoj je potpuno zapostavljen te u ukupnom udjelu sudjeluje sa samo 5 posto. Stanje je takvo kakvo je, no to je samo prilika za rast i razvoj. Dokaz kako Vukovar ima turistički potencijal, osim ratnog turizma, je upravo u novim turističkim proizvodima kao što je Muzej Vučedolske kulture, no i Gradski muzej Vukovar koji je nedavno od Europskog muzejskog foruma osvojio nagradu Silletto za posebnu pažnju posvećuje suradnji s lokalnom zajednicom i uključivanje volontera u rad muzejske ustanove. Također, u Vukovaru se od prošle godine možete voziti po predivnom Dunavu na panoramskom turističkom brodu Waterbus Bajadera, prve DMC agencije u Hrvatskoj Danubium tours. „ Smatram kako Vukovar definitivno ima što za ponuditi, a da to nije vezano uz ratnu turizam. Vučedolski muzej je svjetska priča jer je upravo Vučedolska kultura kolijevka europske civilizacije. Osim toga u Vukovaru imamo i Gradski muzej Vukovar koji je upravo nedavno dobio i europsko priznanje , a tu je i panoramski turistički brod Bajadera za koji će se graditi i pristanište na Dunavu pored muzeja. Svakako pozitivna priča za lokalne i inozemne posjetitelje koji imaju što vidjeti u Vukovaru. „ističe Bilandžić

Osim promocije na društvenim mrežama, veliki dio prihoda koji muzeji ostvaruju kroz suvenire. Vučedolski muzej razvija i taj segment te se ponuda širi iz dana u dan. „U daljnje planu je izrada web shop-a, dok ponuda suvenirnice raste iz dana u dan. Trenutno u ponudi imamo razne magnete, majice hrvatskih dizajnera, mirise za auto i slično. Ostvarili smo i uspješnu suradnju Jor Art Jewelry koje je znatno podigla ponudu u našoj suvenirnici unikatnim suvenirima inspiriranim upravo vučedolskom kulturom i našim postavom. Ponuda raste iz mjeseca u mjesec, te sukladno reakcijama posjetiteljima i anketama koje radimo online i offline planiramo nove suvenire. Sve se bazira na našem entuzijazmu i svi smo mi hodajuća reklama. Tako da smo krenuli od samih sebe i ponosno nosimo majice i druge suvenire s vučedolskim motivima.„

vucedol1

Projekt Vučedolskog muzeja nije gotovo i u budućnosti je u planu zaokružiti cijelu priču. U planu su je daljnje širenje kroz gradnju bungaloa, restorana, pristaništa za riječne brodove, zvjezdarnice, kao i proširenje info pulta i suvenirnice ispred parkirališta. Naravno gradanja ovisi o financijskim sredstvima Ministarstva kulture, a po planu sve bi trebalo biti gotovo do 2020.godine.

Za kraj Bilandžić istaknuo je kako svim posjetiteljima koji dođu u muzej želimo pružiti istinski vučedolski doživljaj „ Posjetitelji trebaju doživjeti pozitivnu emociju od prvog do zadnjeg kontakta s muzejom te da nakon obilaska postanu naši ambasadori u svijetu.„ zaključio je Bilandžić

Marketing od usta do usta je uvijek bio i uvijek će biti najbolji marketing, a pretvoriti posjetitelj u svoje ambasadore je imperativ svakog muzeja. Dugoročno će se to sigurno isplatiti, a to je opet besplatno tj. sve je na Vama. Krenite od sebe, vidite koji su Vaši prednosti i napravite priču te krenite komunicirati. Ako stagnirate onda padate jer konkurencija je budna.

Najmlađi nacionalni muzej u Hrvatskoj, kojeg bi, zbog svojeg značaja, trebao posjetiti svaki građanin Europe, svojim promotivnim aktivnostima zaslužuje svaki pohvalu te su pravi dokaz kako se i bez novaca može napraviti jako puno. Uvijek je sve do ljudi, te prvenstveno bez volje i želje kao i proaktivnosti nema rezultata.

Obavezno posjetite muzej Vučedolske kulture, a do tada ih pratite na www.vucedol.hr

 

P.S. Muzej Vučedolske kulture radi i vikendom, čak i nedjeljom. Otvoren je od utorka do nedjelje od 10.00-18.00 sati

vucedolbuducnost

Plan razvoja Vučedolskog muzeja

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN