Zagreb i Zagrebačka županija pokazali su kako se danas razvija turizam. Priču od koje Dubrovnik može jako puno naučiti

Prije dva mjeseca, Turistička zajednica grada Zagreba i Turistička zajednica Zagrebačke županije pokrenule su odličnu partnersku surađuju, promovirajući zajedničkim snagama glavni grad i zagrebački zeleni prsten kroz jedinstvenu destinacijsku...

Prije dva mjeseca, Turistička zajednica grada Zagreba i Turistička zajednica Zagrebačke županije pokrenule su odličnu partnersku surađuju, promovirajući zajedničkim snagama glavni grad i zagrebački zeleni prsten kroz jedinstvenu destinacijsku kampanju pod sloganom „Blizu grada, blizu srca“ / „Around Zagreb“

Logična i prirodna suradnja, koja je win-win za obje destinacije. Više o tome u prilogu. / / / ODLIČNA SURADNJA TZGZ I TZZŽ NA DESTINACIJSKOJ KAMPANJI – AROUND ZAGREB

Danas je u sklopu destinacijske kampanje „Blizu grada, blizu srca“ / „Around Zagreb“, objavljen i poseban promotivni film koji naglasak stavlja na zelenilo, boravak u prirodi, rekreaciju, kao i na bogatu kulturnu i gastronomsku ponudu glavnog grada i zagrebačkog zelenog prstena.

Producentica filma je gđa Martina Miličević čiji je video „Zagrebačka vinska priča“/ „Winetasting Path Home“ osvojio treće mjesto na svjetskom video natjecanju najtiražnijeg vinskog magazina Wine Spectator.

Odličan je iskorak što je film napravljen na engleskom jeziku ( tako logično, ali nažalost i rijetkost ) s titlovima na hrvatskom jeziku, kao i što su u odrađenim segmentima glumci filma strani državljani, što pametno i indirektno daje naglasak da se radi o modernom i urbanom europskom gradu te više nego zanimljivoj okolici, a koji želi privući turiste iz cijelog svijeta. Mali, ali važan detalj.

Narator u filmu je opet g. Rob Reider, američki peterostruki dobitnik Emmy nagrade za svoje emisije i glazbene skladbe, s kojim je TZGZ već ostvarila sjajnu suradnju na filmu „Zagreb Loves You“.  Također, još jedan važan element koji spada u raritet u promociji našeg turizma.

“U ljetnom periodu održavanja kampanje ostvareni su zapaženi rezultati pa je, tako, najviše posjeta stranicama www.aroundzagreb.hr došlo iz Hrvatske (40%), ali i sa tržišta gdje je kampanja provođena – iz Slovenije (35%) te Austrije, Njemačke i BIH (25%). Zanimljivo je istaknuti kako bilježimo i interes Amerikanaca, iako na tom tržištu nije rađena posebna promocija. To svakako pokazuje da je tematika prirode i boravka na otvorenom te aktivni turizam očito interesantna tržištu SAD-a te predstavlja svojevrsnu smjernicu za buduće aktivnosti.” ističu iz TZG Zagreba.

Zajednička kampanja „Blizu grada, blizu srca“ kreirana je s ciljem stvaranja cjelogodišnje platforme promocije bogate ponude glavnog grada i njegove okolice. U tom smislu se planira obraćati emitivnim tržištima tijekom cijele godine, a sada predstavlja atraktivnu jesensku ponudu Zagreba i njegovog prstena.

Cijelu turističku priču Zagreba i Zagrebačke županije istražite na www.aroundzagreb.hr.

Također, radi se o zanimljivoj web prezentaciji turističke ponude, a koja se sastoji od jednostavnog i modernog web rješenja, sa idejama za izlete, kalendarom događanja, gastronomijom, idejama za izlet te priče što raditi tri dana…i sve naravno na više jezika ( hrv, eng, slo, njem ). Također, tu je i Around Zagreb video serijal, koji donosi razne priče o turističkim sadržajima u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji te daju osobnu notu i motiv više zašto doživjeti Zagrebačku županiju. Priče igraju glavnu ulogu.

Znamo kako trenutno video najbolje prolazi te daje živu sliku te toliko važan dodatni kontekst i storytelling. Odličan primjer kako bi svaka turistička web stranica trebala izgledati.

Još jednom, pohvala za sinergiju jer Around Zagreb je win-win, kako za Zagreb tako i za Zagrebačku županiju. Uostalom, turisti kao i turizam, ne poznaje naše nevidljive granice općina, gradova i županija. Zamislite da je Dalmacija ( Splitsko-dalmatinska, Šibensko-kninska-županija, Zadarska županija ) jedna destinacija i jedan brend – Dalmacija. Koliko samo sadržaja ima cijela Dalmacija, te koliko bi efikasnije bilo komunicirati kroz jedan brend i jednu platformu. Zato je važno brendirati regije. Od Slavonije, Istre, Kvarnera, Like itd…

Također, primjer Zagreba, bi svakako trebao slijediti, ako ne već biti predvodnik, Dubrovnik. Osobno smatram kako bi Dubrovnik trebao brendirati ili prodavati cijeli prostor oko samog grada. Iskoristiti svoju financijsku i komunikacijsku moć, kao i moć brenda da upravo prošiti priču na cijelu regiju. Od Stona ( Stonske zidine su druge najveće zidine nakon Kineskog zida, to je priča Dubrovačke Republike, ima vrhunsku deliciju – kamenice ), Pelješca ( autohtona i vrhunska vinska sorta Dingač ) Korčule ( otok Marka Pola ) Mljeta, Doline Neretve itd… jer upravo je to vrhunski i kvalitetni sadržaj koji Dubrovniku treba.

Kako bi produžio boravak, povećao turističku potrošnju, smanjio overtourism ( jer u sedam dana svakako bi svaki gost došao na jedan dan u Dubrovnik – pametni i strateški turizam ) i ono najvažnije povećao ukupan doživljaj turista cijelom destinacijom. Ali nažalost Dubrovnik “solira”, gleda samo sebe, a ne vidi širu sliku. Istovremeno se “utapa” u vlastitom mulju ( overtourism ) koji je sam stvorio, samo zato što nije bilo vizije, hrabrosti i strateškog razvoja turistike destinacije. Ovo je odličan primjer i priča od koje Dubrovnik može jako puno naučiti. Iskreno se nadam kako i hoće.

I upravo je tu ključni element ove priče. Što su Zagreb i Zagrebačka županija prepoznali kako je ovo win-in situacija. Kako za Zagreb, da ponudi kvalitetan sadržaj na samo pola sata ili manje od centra grada, kao i da se Zagrebačka županija napokon pozicionira kao vrhunski zeleni prsten glavnog grada. I zato, bravo za proaktivnost direktoricama turistički zajednica, Martini Bienenfeld i Ivani Alilović, te što su pokazali put. Može se, sve je do ljudi.

Više nego odličan start, platforma i suradnja, koja nadam se neće samo stati na jednokratnoj promociji, nego kao stalni strateški i turistički projekt.

Povezane vijesti: