Zajednička ulaznica destinacije Lika napravila veliki iskorak u brendiranja destinacije

Klaster Lika Destination već treću godinu u suradnji sa zaštićenim prirodnim područjima u destinaciji Lika u sklopu turističke ponude nudi zajedničku ulaznicu destinacije Lika, a koja uključuje devet atrakcija...

Klaster Lika Destination već treću godinu u suradnji sa zaštićenim prirodnim područjima u destinaciji Lika u sklopu turističke ponude nudi zajedničku ulaznicu destinacije Lika, a koja uključuje devet atrakcija u Lici.

Upravo ono što destinaciju Lika izdvaja i čini jedinstvenom je činjenica da se u njoj osim Nacionalnog parka Plitvička jezera, kao jednog od najpoznatijeg nacionalnog parka u svijetu i najposjećenijeg nacionalnog parka u Hrvatskoj nalaze i Nacionalni park Paklenica, Nacionalni park Sjeverni Velebit, Park prirode Velebit, Pećinski park Grabovača, Baraćeve špilje te dolina rijeke Gacke u kojoj se nalazi Hrvatski centar za autohtone vrste riba i rakova krških voda.

Uz sva navedena zaštićena prirodna područja moramo naglasiti i kako je destinacija Lika rodno mjesto svjetski poznatog genija Nikole Tesle, u čijoj se rodnoj kući u Smiljanu danas nalazi istoimeni Memorijalni centar” ističu iz Klastera Lika Destination.

Stoga je Klaster 2018. godine u suradnji sa svim nabrojanim ustanovama formirao zajedničku ulaznicu s ciljem poticanja duljeg zadržavanja turista u destinaciji te brendiranja destinacije Lika kao destinacije zaštićenih prirodnih područja. 

Kupnja zajedničke ulaznice kao i iskoristivost vouchera moguća je isključivo za vrijeme trajanja ljetne turističke sezone što je ove godine bilo od 1. lipnja do 30. rujna, a cijena ulaznice iznosila je 350,00 kn za odrasle i 250,00 kn za djecu. Pri tom je ušteda bila značajna, s obzirom da je zbroj pojedinačnih ulaznica iznosi 630,00 kn.

S obzirom na situaciju uzrokovanu Covid-19 virusom koja je promijenila turističko poslovanje zatvaranjem državnih granica, više nego ikad turizam je u Hrvatskoj bio usmjeren na domaće goste. I upravo tada se još jednom pokazala važnost zajedničkih ulaznica destinacije Lika, jer je broj iskorištenih vouchera bio za pet puta veći nego u isto vrijeme prošle godine.

Ove je godine kontinentalni dio Hrvatske bio mnogo traženiji upravo radi sigurnosti gostiju, mogućnosti održavanja socijalne distance te prirodnim atrakcijama i čistoći okoliša u kojima destinacija Lika prednjači u odnosu na ostale regije. Upravo iz tih razloga ove se godine zajednička ulaznica za destinaciju Lika pokazala itekako značajnom što pokazuju podaci o broju prodanih i iskorištenih vouchera. U odnosu na prošlu godinu, broj iskorištenih vouchera na određenim ulazima premašuje i 500%. Ovakav uspjeh dodatna je motivacija da se zajednička ulaznica nastavi provoditi i u nadolazećim turističkim sezonama” istaknuli su iz Klastera Lika Destination te za kraj naglasili kako su gosti iznenađeni sa bogatom turističkom ponudom destinacije Like kao i njenom kvalitetom te najavila svoj ponovni dolazak. 

Iako ne znamo točne brojke o broju prodanih ulaznica, jedno je sigurno, cijeli projekt je napravio veliki pomak u pozicioniranju Like kao destinacije, kao i povećao turističku potrošnju jer je duže zadržao posjetitelje u destinaciji dodatnim sadržajem, a ne samo posjetom Nacionalnog parka Plitvičkih jezera, te time generirao i noćenja, te posjetitelje pretvorio u turiste. I zato je zajednička ulaznica destinacije Lika napravila veliki iskorak u brendiranja destinacije. Naravno, razvoj turističkog proizvoda je kompleksan i radi se o procesu koji traje niz godina, no sve kreće prvim korakom.

Koronavirus donio je mnogo gubitaka, no ipak ostavio je i nešto pozitivno. Natjerao nas je da istražujemo svoju okolicu, regiju i državu te nam ukazao na činjenicu da cijenimo i poštujemo bogatstvo koje imamo, da otkrijemo i druge destinacije, a pogotovo kontinentalne i ruralne destinacije koja svakako imaju svoju priču i mjestu pod turističkim suncem.

Upravo pozicioniranje kontinentalnih destinacija, pa tako i Like, u ovoj godini je bilo ključno, jer do sada iste nisu bile u fokusu niti je bilo navike odlaska na kontinent u većoj mjeri. Pogotovo kroz ostvarivanje bar jednog noćenja. Zato je kampanja brendiranja kao i zajedničke ulaznice za destinaciju Like postigli veliki uspjeh u kontekstu pozicioniranja, bez obzira na veliki rast prodaje ulaznica, što će se dugoročno sigurno vratiti kroz veći broj noćenja.

Cilj je povećati broj noćenja u Lici i povećati turističku potrošnju, a upravo kroz brendiranje cijele regije kao jedan brend – Lika, te kroz zajedničku kvalitetnu ponudu i sadržaj je alat kako postići zadane ciljeve. Primjer koji bi trebali slijediti i druge destinacije, pogotovo kroz brendiranje jedne regije jer danas je to imperativ.

Za kraj, važno je istaknuti i uspjeh Klastera i LAG-a Lika kroz povezivanje malih proizvođača i brendiranje Like kao gastro destinacije. Naime, Lika Quality sustav koji je osmišljen kao destinacijski certifikat kvalitete, okuplja 160 proizvoda koji proizvode 59 OPG-ova. Brend Lika Quality nadišao je granice Lika destinacije te je proizvode moguće pronaći u trgovinama diljem Hrvatske, što je veliki korak naprijed, kako u nacionalnoj promociji i brendiranju destinacije, tako i plasmanu domaćih ličkih proizvoda diljem Lijepe naše. Također, u sklopu projekta INTEGRA LIKA 2020 osmišljen je projekt „Stay 3 days in Lika“ putem kojeg se promoviraja devet različitih trodnevnih izleta kroz definirane turističke pakete.

Jedno je sigurno, Lika je ove godine bila u fokusu te relativno iskoristila svoju priliku, iako se nije radilo o strateškom pristupu cijele destinacije. A zanimljiv je info, kako je trenutno teško naći kuću za odmor u Lici za novogodišnje blagdane.

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN