Završena prva akcija „Tjedan odmora vrijedan“

Prvi „Tjedan odmora vrijedan“, zajednički projekt Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice, koji se održao od 16. do 25. listopada, završio je prije dva dana. U promotivnom...

Prvi „Tjedan odmora vrijedan“, zajednički projekt Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice, koji se održao od 16. do 25. listopada, završio je prije dva dana.

U promotivnom su tjednu građani po 50 posto povoljnijim cijenama mogli iskoristiti jednu od ukupno 424 ponude i usluga iz svih dijelova Hrvatske. 

Iako je zbog specifične situacije u kojoj se akcija provodila, sukladno epidemiji koronavirusa, teško procijeniti koliko je akcija i bila uspješna, svakako je dobro da se ista i održala. Trenutna epidemiološka situacija sigurno ne pogoduje turizmu, pa je time i teško imati realne podatke bilo akcije pa tako i ove. No, iz HTZ-a ističu kako su zadovoljni rezultatima akcije.

Trenutno nema analize ili procijene koliko je akcija ukupno generirala posjeta i turističke potrošnje, no iz HTZ-a ističu podatke od pojedinačnih turističkih subjekata, kao i podatke s web stranice akcije.

Među brojnim turističkim subjektima u akciji su sudjelovali nacionalni parkovi te parkovi prirode, koji su bili u posebnom fokusu posjetitelja. Tako je Nacionalni park Plitvička jezera, koji je svim posjetiteljima ponudio ulaznice po pristupačnoj cijeni od 50 kuna, u desetak dana posjetilo gotovo 30.000 gostiju. 

Dobre rezultate bilježi i Nacionalni park Krka kojeg je u promotivnom tjednu posjetilo 2.700 turista, dok je Nacionalni park Sjeverni Velebit u istom razdoblju prodao više od 500 ulaznica. U Parku prirode Biokovo iznimno su zadovoljni ostvarenim rezultatima jer je u sklopu akcije prodano više od 3.000 ulaznica, a većina gostiju posjetila je najnoviju turističku atrakciju Skywalk. Odlične rezultate ostvario je i slatkovodni akvarij Karlovac – Aquatika, koji je zabilježio 1.500 posjetitelja, odnosno tri puta više od uobičajenog broja posjetitelja u ovo doba godine.

Iz HTZ-a ističu kako je web stranica akcije Tjedan odmora vrijedan ostvarila više od 150 tisuća jedinstvenih posjetitelja, a koji su prosječno proveli tri minute proučavajući ponude. Pritom su najviše pregledavali ponude s područja grada Zagreba te Splitsko-dalmatinske, Primorsko-goranske i Istarske županije.

Zahvaljujem svima koji su se uključili u projekt Tjedan odmora vrijedan, turističkim subjektima s velikim brojem ponuda, ali i svim turistima koji su potvrdili svoje rezervacije te sudjelovali u istraživanju kulturnih, prirodnih, gastronomskih i drugih bogatstava Hrvatske. Veseli me izuzetno veliki odaziv posjetitelja parkovima prirode i nacionalnim parkovima, što govori kako svi želimo boraviti na svježem zraku, biti fizički aktivni, ali i da su ovakve ponude uistinu vrijedne, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac

Zadovoljni smo vrlo dobrim odazivom turističkih subjekata i građana koji su podržali prvi Tjedan odmora vrijedan. Zahvaljujem se pružateljima usluga u turizmu koji su svoje ponude i usluge učinili dijelom našeg projekta, a veliko hvala upućujem i svim građanima koji su iskoristili priliku i kroz ovu akciju bolje upoznali Lijepu našu. Svjesni smo izazovnog trenutka u kojem je projekt pokrenut, no brojne pozitivne reakcije svjedoče o njegovoj uspješnosti“, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Iz HTZ-a dodaju i kako će se akcija u narednim godinama provoditi dva puta godišnje, u proljeće i u jesen s ciljem jačanja domaćeg turističkog prometa u pred i posezoni.

Ne ulazeći u analizu cijelog projekta, sigurno kako je potrebno par godina da jedan takav projekt zaživi na tržištu i ono najvažnije da se stvori navika. Zato je dobro da se akcija ipak i održala, bez obzira na loš trenutak zbog epidemiološke aituacije, da je projekt zaživio, da je komuniciran i promoviran, te se već stvorila određena percepcija o cijeloj akciji.

Svakako je dobro što će se projekt provoditi dva puta godišnje. Pogotovo u kontekstu aktiviranja domaće potrošnje, a akcija je i odlična prilika za pozicioniranje kontinentalnih i ruralnih destinacija. Također, jedna od prijedloga struke je da se termini održavanja akcije vežu uz školske praznike, kada bi se sigurno puno više ljudi aktiviralo i motiviralo na upoznavanje Lijepe naše.

/ / / KAKO ISKORISTITI AKCIJU “TJEDAN ODMORA VRIJEDAN”, A DA ISTA IMA EFEKTA ZA SVE. KLJUČNA RIJEČ JE SINERGIJA

/ / / BRAVO LIKA. ODLIČAN PRIMJER KAKO POSLOŽITI PRIČU ZA AKCIJU “TJEDAN ODMORA VRIJEDAN”

/ / / TJEDAN ODMORA VRIJEDAN: U PROJEKT DO SADA PRIJAVLJENO 340 PONUDA. UKLJUČITE SE, ALI NE SAMO S POPUSTOM, NEGO PRIMARNO S PRIČOM

Također, nedostajalo je i sinergije na destinacijama, kako bi se ponudio zaokružen turistički proizvod. Kao na primjeru Like tj. TZ Gospića i TZ Plitvičkih jezera, kao i pojedinačne promocije samih subjekata koji su uključeni u akciju. Također, osobno sam očekivao puno više prijava od 424 ponude i usluga, koliko ih je bilo uključeno u akciju.

U svakom slučaju potrebno je napraviti kvalitetnu analizu i kroz konstruktivan dijalog između HTZ-a i svih partnera, vidjeti koje su dobre, a koje lošije strane projekta tj. kako cijeli projekt poboljšati i nadograditi. Uključite se u raspravu, pošaljite HTZ-u svoje ideje i glasna razmišljanja, no bez politiziranja, nego s konkretnim i argumentiranim kritikama ili prijedlozima. Potreban nam je fokus na tržišni razvoj te dijalog javnog i privatnog sektora, kako bi svi zajedno mogli kvalitetno rasti i razvijati naš turizam.

Zaključno, osobno smatram kako bi se svi u turizmu trebali uključiti i podržati projekt “Tjedan odmora vrijedan”, pogotovo jer se radi o dugoročnom projektu, aktivaciji domaće potrošnje te produženju turističke sezone.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN