Zračna luka Zagreb

Međunarodna zračna luka Zagreb nudi model poticaja avioprijevoznicima

Međunarodna zračna luka Zagreb do 30. lipnja 2021. avioprijevoznicima nudi mogućnost prijave za poticaje “Model poticaja rasta prometa”. Poticajima se, kako piše Croatian Aviation želi postići dolazak novih prijevoznika...

Međunarodna zračna luka Zagreb do 30. lipnja 2021. avioprijevoznicima nudi mogućnost prijave za poticaje “Model poticaja rasta prometa”. Poticajima se, kako piše Croatian Aviation želi postići dolazak novih prijevoznika u zagrebačku zračnu luku, ali i potaknuti postojeće na otvaranje novih linija prema i iz Zračne luke Franjo Tuđman.

Za ovaj model poticaja avioprijevoznicima mogu aplicirati samo one linije koje Zagreb nije imao u protekle dvije godine. Kako bi zrakoplovne kompanije osigurale poticaj, moraju ostvariti porast putničkog prometa na novim linijama, ali i imati barem 20% putničkog prometa u zimskim mjesecima. Time se želi smanjiti utjecaj sezonalnosti, koji je jedan od osnovnih problema svih hrvatskih zračnih luka, osobito onih na obali.

Ukoliko kompanija u prvoj godini uvođenja nove linije preveze više od 75.000 putnika iz Zagreba, dobit će 80% popusta na PSC, odnosno na naknadu za putnički servis. Za prevezenih 150.000 putnika odobrava se popust od dodatnih 3% na istu stavku.

Naknada za putnički servis u međunarodnom prometu po odlaznom putniku u Zagrebu se naplaćuje 17,5 eura po putniku. U Rijeci i na Braču ta naknada iznosi 12 eura, u Splitu i Dubrovniku 11, u Puli i Zadru 10, a u Osijeku 9 eura po putniku. Ono što druge hrvatske zračne luke nemaju u svom cjeniku, dok Zagreb ima, jest dodatnih 1,85 eura po svakom odlaznom putniku koje avioprijevoznici plaćaju kroz naknadu za slijetanje i uzlijetanje.

Ovakav popust može biti zanimljiv prvenstveno niskotarifnim avioprijevoznicima, a popust na naknadu za putnički servis mogu ostvariti i u sljedećim godinama. No, svake godine potrebno je osigurati rast broja putnika, čime se kompanije motivira na otvaranje novih linija.

U sklopu modela poticaja, nalazi se Modela poticaja rasta prometa nalazi se i dio koji se odnosi na baziranje zrakoplova u Zagrebu. Naime, navedeni model odnosi se na avioprijevoznike koji s baziranim zrakoplovom u Zagrebu obave barem 300 redovnih operacija u 6 mjeseci ili 500 u 12 mjeseci. U tom slučaju avioprijevozniku se odobrava 100% popusta na naknadu za centraliziranu infrastrukturu, odnosno rampu i terminal. Ovaj dodatak poticajnom programu očito je također usmjeren ka niskotarifnim aviokompanijama, zaključuje Croatian Aviation.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN