Istra Outdoor Experience primjer kako se strateški razvija turizam. Magična riječ je sinergija

Istra Outdoor Experience je neformalno udruženje firmi u općini Barban koje nude aktivni odmor, a okupljaju preko 10 partnera. Čudo, ali i to postoji u Lijepoj našoj i u...

Istra Outdoor Experience je neformalno udruženje firmi u općini Barban koje nude aktivni odmor, a okupljaju preko 10 partnera. Čudo, ali i to postoji u Lijepoj našoj i u našem turizmu. Stvar je jako jednostavna. Mali poduzetnici zajedničkim snagama učinili su velika čuda i doprinijeli razvoju kvalitetne ponude za aktivni turizam u unutrašnjosti Istre.

U ponudi nude razne aktivnosti kao što su jahanje na konjima, adrenalinski park, vožnje kayakom, biciklima, ebiciklima, quadovima, te kao ovogodišnju novost atrakciju i novost nuditi će i girokopter ( kombinacija aviona i helikoptera ) i još mnogo toga. „Svi se u turizmu zalažu za ujedinjavanje, ali mi smo u našoj maloj Općini Barban u tome i uspjeli – te nam se sada svi čude i pitaju kako uspijevamo u tome. Odgovor je jednostavna. Prije svega jer želimo produžiti sezonu. Želimo da ona traje već od sredine ožujka pa sve do sredine studenog mjeseca jer znamo da Istra ima te mogućnosti. Istra može ponuditi gostima jako puno svih 12 mjeseci u godini. potražnja je sve veća i veća  iz godine u godinu, te tako svake godine rastemo oko 30 posto. Svake godine priključuje nam se sve više partnera što nas veseli jer što nas je više to nam je kvalitetnija ponuda, a upravo turisti traže kvalitetne sadržaje“ ističe Mladen Draguzet, inicijator „klastera“ Istra Outdoor experience, a inače vlasnik turističke agencije Istra Adventure.

Ovo je nažalost jedan od rijetkih pozitivnih primjera sinergije, kao da vidimo endemsku Velebitsku degeniju ili sredozemnu medvjedicu, gdje se poduzetnici udružuju, a ne gledaju na sebe kao konkurenciju, koja je toliko logična, normalna i prijeko potrebna u turizmu. Zajedno su jači te tako mogu svi rasti i kvalitetno se razvijati. Nažalost u Hrvatskoj svi gledaju sami sebe, sretni su zbog neuspjeha konkurencije, a ne shvaćaju kako svi oni čine turističku destinaciju, te ako jedan raste, rasti će i drugi, kao i obrnuto. Sinergija i zajednički nastup na tržištu je jedino pravo rješenje, jer destinacija su svi, a ne jedan pojedinac.

Najvažnije je konačni doživljaj turista

Nitko ne može sam razvijati turističku destinaciju, koliko god veliki i financijski jak bio. Turistička destinaciju čine svi, bilo da se direktno ili indirektno bave turizmom, od građana i kulture življenja, uređenja, ponudi sadržaja do pokošene i zelene trave. Pri tome je izrazito važna kvaliteta usluge cijele destinacije, od domaćina, građana, frizera do djelatnika za benzinskoj pumpi, koja mora biti na razini, a imperativ je iznad očekivanja kako bi oduševili goste.

Motiv dolaska je kvalitetan, raznolik i prvenstveno autentičan sadržaj turističke destinacije. Ako nudimo samo sunce i more tj. živimo od rente smještaja i plaže, što danas više odavno nije dovoljno niti produktivno, gostu je dosadno i nije zadovoljan odmorom, a ukupni dojam će biti loš i neće se više vratiti. Također, zato jer nam kronično nedostaje sadržaja u destinacijama imamo i slabu turističku potrošnju. U konačnici, svi znamo kako je nezadovoljnog gosta tri puta, ako ne i više, teže i skuplje vratiti. Zato je važan ukupni dojam, dojam na koji utječu svi, a cilje je da gost kroz 7 do 14 dana boravka u našoj turističkoj destinaciji bude zadovoljan, preporuči nas i opet se vrati.

„Kroz sve godine naše suradnje, zaključili smo da smo zajedno „jači“ i uspjeli smo našim dodatnim sadržajima podići turizam na Barbanštini na viši nivo te utjecati na produljenje turističke sezone, jer u predsezoni i posezoni nije dovoljno nuditi samo „sunce i more“, ali u kombinaciji sa svim ovim našim aktivnostima upravo ta godišnja doba su idealna za ovakve aktivnosti jer Istra ima idealnu klimu jer i zime nisu prehladne tako da možemo raditi praktički cijelu godinu što je inače rijetkost u drugim krajevima. Moram priznati da nam je takav nastup donio niz pozitivnih rezultata. Jedan od njih je taj što smo zanimljiviji agencijama jer vide da na jednom mjestu mogu dobiti kompletnu uslugu i da su to sve partneri koji savršeno funkcioniraju kao da je to jedan i da onda oni nemaju problema oko usuglašavanja programa, aktivnosti i tajminga“ ističe Draguzet te naglašava kako su postavili pošten i korektan dogovor u startu, te im je suradnja kvalitetna.

Poziv na suradnju s agencijama i domaćinima u obiteljskom smještaju 

No tu ovoj odličnoj priči nije kraj, dapače, raste i razvija se, te iz Istra Outdoor Experience organiziraju sajam u Glavani parku kako bi prezentirali svima svoju ponudu i odličan sadržaj za aktivni odmor. Pozivaju sve turističke djelatnike, putničke agencije,  a pogotovo domaćine u obiteljskom smještaju na suradnju u obostranom interesu.

Stalno ističem kako hoteli i domaćini u obiteljskom smještaju moraju prodavati destinaciju, a ne svoj smještaj. Također, svima mora biti stalo do ukupnog doživljaja, a tu dolazi do izražaja kvaliteta destinacije i sadržaj koji nudi. Motiv dolaska nije smještaj, nego turistička destinacija. Tako će gosti imati kvalitetan sadržaj, a samim time bit će zadovoljni destinacijom. A u konačnici tu svi profitiraju, a pogotovo domaćini jer će se gosti, ako su zadovoljni svojim odmorom u destinaciju, samim time vratiti i u vaš smještajni objekt. Ali ne zbog vas, nego zbog destinacije ( moram to ponoviti više puta ). Također, gosti koji se vračaju svake godine su najjeftiniji, jer nemate trošak provizije niti marketinga.

Sajam će se održati u nedjelju, 6. svibnja 2018. godine u Glavani parku (adresa: Barban, Glavani 10 ) u 10 sati. Dođite te doživite i sami sve čari aktivnog turizma, kako bi mogli svojim gostima preporučiti kvalitetni sadržaj. Win-win za sve. Više informacija potražite ovdje

Ponudimo gostima nezaboravne trenutke u turističkoj destinaciji, pružimo im jedinstven i autentičan doživljaj koji će im zauvijek ostati u sjećanju. Ovo je primjer kako se razvija turistika destinacija. Još kada bi odgovorni ljudi za naš turizam to vidjeli i imali sluha, tu mislim na Ministarstvo turizma, HTZ i turističke zajednice, onda bi mogli pričati o cjelogodišnjem turizmu. Upravo ovakve priče treba proglasiti strateškim projektima, a ne investicije u gradnju hotela, jer ako gradimo samo hotele, a nemamo sadržaj niti razvijene destinacije onda imamo to što imamo danas: kronični problem sezonalnosti, slabu dodanu vrijednost, nisku turistička potrošnja te ono najvažnije nisku disperziju potrošnje na lokalno gospodarstvo jer se veliki dio turističke potrošnje prelijeva na uvoz.

Sinergija, a ne disperzija. Svi, a ne jedan. To su pravi ambasadori hrvatskog turizma. Bravo za Istra Outdoor Experience, koji su pokazali da se može i jedini pravi smjer strateškog i održivog razvoja.

Vijesti: