Crni tartuf turopoljskog luga kao novi gastro brend Turopolja

Dok su neki prespavali izvanrednu situaciju, neki su usprkos svemu, bili proaktivni. Tako je TZ Zagrebačke županije počela aktivno raditi na gastro promociji Turopolja kao i Zagrebačke županije i...

Dok su neki prespavali izvanrednu situaciju, neki su usprkos svemu, bili proaktivni. Tako je TZ Zagrebačke županije počela aktivno raditi na gastro promociji Turopolja kao i Zagrebačke županije i to kroz brendiranje tartufa turopoljskog luga.

Iako je Istra sinonim za tartufe, crne tartufe možemo pronaći i u Turopolju tj. na području turopoljskog luga, čak i u Slavoniji.

Crni tartuf nalazi se u autohtonoj šumi hrasta lužnjaka, jako ih je teško komercijalno uzgajati, nego ih ljudi s posebno obučenim psima moraju pronalaziti i iskopavati. Doduše, postoji komercijalna proizvodnja crnog tartufa u kojoj prednjače Francuska, Italija i Španjolska, kao i u konzumaciji, dok u svijetu još nema potvrđenog uspjeha u plantažnom uzgoju bijelog tartufa.

S ciljem upoznavanja javnost o tartufu na području turopoljskog luga kao i promocije destinacije iz TZ Zagrebačke županije organizirali su lov na crne tartufe za potrebe budućih promocijskih aktivnosti.

Činjenica da u Turopolju ima crnih tartufa je za našu destinaciju velik potencijal, ističe Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije, te dodaje: „ Zagrebačka županija, područje Turopolja daje značajan doprinos kvalitetnijoj gastronomskoj pa tako i turističkoj ponudi, ponajviše ponudi ugostiteljskih objekata, seoskih gospodarstava i hotela koji se nalaze u zelenom zagrebačkom prstenu. Izgledom neugledna, ali mirisom i okusom neodoljiva podzemna gljiva jedna je od najskupljih i najcjenjenijih namirnica na svijetu i predstavlja dodatni iskorak te potencijal u promociji i brendiranju destinacije Turopolja.

Stoga su četiri tartufara, na čelu s gospodinom Mariom Kolićem po kojem jedan od tartufa turopoljskog luga nosi ime, TUBER KOLIĆ, krenuli u lov na crne tartufe, a sve je dokumentirano za potrebe promocije i brendiranja Turopolja kao gastro destinacije u čijim će se restoranima uskoro moći kušati autentična jela u kombinaciji s turopoljskim crnim tartufom.

Ono što je najvažnije, postoje i novo otkrivenih 16 vrsta tartufa koje je analizirao, determinirao i potvrdio autentičnost profesor Romano Božac. Svi se ti tartufi, koji do 2018. nisu bili zabilježeni nigdje u svijetu, danas se mogu vidjeti u Muzeju gljiva na središnjem zagrebačkom Trgu. Jedan od njih, turopoljski tartuf, nazvan je prema izumrlom turopoljskom govedu, Tuber prigmenius bos, a drugi nosi ime svog pronalazača – Tuber Kolić. Pronalaze se tu još i Tuber uncinatum, Tuber macrosporum, Tuber mesentericum, Tuber brumale… “ izjavio je Nikola Tarandek iskusni tartufar iz Istre.

Kroz dodatnu promociju Turističke zajednice Zagrebačke županije potencijal ove ekskluzivne grane gljivarstva pronašao je put do lokalnih jelovnika i potaknuo ugostitelje sljubljivanju s tradicionalnim jelima turopoljskog kraja ili otkrivaju novih kombinacije.

Kako doživjeli potpuni i autentični okus i miris crnoga tartufa, restorani turopoljskog kraja, Mon Ami, Pivnica Turopolje i Bistro Babriga kroz naredni period u svoju ponudu uvrstili su jela na temu crnoga turopoljskog tartufa.

Restoran Mon Ami

Bruno Ceronja, vlasnik restorana Mon Ami ističe kako turopoljski crni tartuf svakako ima veliki potencijal za obogaćivanje gastro ponude, kao i za motiv dolaska u Turopolje. “Prije smo koristili istarski crni tartuf, a sada ćemo s ponosom koristiti naš crni tartuf turopoljskog luga.” ističe Ceronja.

Na pitanje kvalitete turopoljskog tartufa, Ceroja dodaje kako je to tema stručne rasprave, no kako ima 16 vrsti crnih tartufa, a kvaliteta zavisi prvenstveno kako se tartuf tretira kada se ubere i kako se skladišti, kako ne bi izgubio na kvaliteti.

Što se tiče gastro ponude, Ceronja ističe kako će u svojem restoranu imati toplo i hladno predjelo, glavno jelo i desert od crnog tartufa. “ Od hladnog predjela imat ćemo carpaccio od bifteka s naribanim crnim tartufom, a toplo predjelo će biti u kombinaciji širokih rezanaca s jajima, specifičnih za turopoljski kraj, s tartufima. Također, odlično se nadovezuje i juha od buče s tartufima. Za glavno jelo planiramo ponuditi svinjetinu u umaku od brusnice i tartufa kao i pačja prsa. Što se tiče deserta, ponudit ćemo sladoled kao i Musse od čokolade s tartufima, kako bi zaokružili cijeli gastro priču.”

Već se dugo pokušava razviti turistička priča Turopolja koja svakako ima veliki potencijal za razvoj aktivnog, gastro i ruralnog turizma. Pogotovo zbog blizine Zagreba, gdje cijeli zagrebački zeleni prsten predstavlja idealnu vikend destinaciju za bijeg od gužve i stresa.

Kako ističe Ceronja, osim gastro ponude, aktivnog i seoskog turizma, Turopolje je idealno i za razvoj cikloturizma. A da je tome dokaz, Ceronja ističe, kako često u Turopolje dolaze ekipe koje održavaju treninge u Turopolju zbog idealnih uvjeta, zahvaljujući brdovitom i nizinskom okruženju.

Nužno je povezivanje lanaca vrijednosti, stvaranje novih turističkih proizvoda u destinaciji, jedino tako u ova nova vremena za sve nas možemo biti u atraktivna destinacija” naglašava Alilović te dodaje kako je naglasak na održivom, zelenom i prije svega sigurnom turizmu u zelenom zagrebačkom prstenu.” Prije svega od danas otkrijte neotkriveno, odnesite svojim domovima nezaboravnu uspomenu lova na tartufe„ zaključuje Alilović.

Foto: TZ Zagrebačke županije

Povezane vijesti: