“Kuće za odmor s pričom”, projekt brendiranja ruralnog smještaja u Varaždinskoj županiji, širi se i dalje.
Nakon što je Gradska tržnica Varaždin pokrenula dostavu namirnica u domove građana Varaždina, sada je mogućnost direktne dostave namirnica s tržnice dostupna i za sve goste „Kuća za odmor s pričom“.
Direktno s varaždinskog placa u „Kuće za odmor s pričom“
Prvi korak povezivanja poljoprivrednih proizvođača varaždinskog kraja s Kućama za odmor realiziran je putem tzv. „Varaždinske kištrice“ koju svaka grupa gostiju dobiva kao poklon dobrodošlice i koja za cilj ima prezentaciju autohtonih proizvoda Varaždinske županije.
Naime, Turistička zajednica Varaždinske županije za sve nosioce standarda „Kuće za odmor s pričom“ osigurala je besplatnu „Varaždinsku kištricu“ koja za sada sadrži Varaždinsko bučino ulje, medenjake, med, mlince od hajdinog brašna, lavandu i eko-kozmetiku, te turističke brošure sa svim relevantnim informacijama.
Dostupnost svježih namirnica, bez napuštanja Kuće za odmor, prepoznata je kao prilika za još bolje povezivanje malih poljoprivrednika s turizmom i uključivanje šire lokalne zajednice u razvoj i podizanje kvalitete „Kuća za odmor s pričom“.


Narudžba dostave svježih namirnica vrši se od ponedjeljka do subote. Ispunjeni letak za narudžbu koji se nalazi u svakoj „Kući za odmor s pričom“ potrebno je fotografirati i poslati na mail adresu: info@varazdinskiplac.hr.
Inače, Varaždinska tržnica ima status Certificirane seljačke tržnice koji jamči prodaju izravno od proizvođača i ekološko porijeklo proizvoda. Cijena dostave ovisi o udaljenosti kuće za odmor, a cjenik namirnica moguće je provjeriti OVDJE.
Ovo je svakako korak više u uključivanju malih poljoprivrednika u turizam i odgovor na potrebe suvremenih gostiju „jesti lokalno, zdravo i domaće“ na odmoru ili putovanju postaje postaje sve važnije.
Dostava namirnica direktno s placa na kućni prag turista – genijalno i tako prirodno, logično te jednostavno. Uz direktnu dostavu svježeg, organskog ili ekološkog voća i povrća s tržnice od lokalnih OPG-a, odličan nastavak priče bilo bi poticanje razvoja kao i promocija OPG-a koji imaju ili će imati ( ciljana subvencija županije ) prostor na kućnom pragu za degustaciju svojih proizvoda ili razne radionice, kao na primjeru vinskih kušaonica. Tako bi OPG-i imali direktnu prodaju na kućnom pragu, generirali dodatni sadržaj te ostvarili i dodatne prihode, a sve kroz direktnu komunikaciju s gostima putem Varaždinske kištrice.
Jer ako gost dobije i degustira recimo mlince od hajdinog brašna, tada u košarici kroz letak vidi lokaciju OPG-a, a na kojoj je naglašeno kako može i sam sudjelovati u radionici ili izradi istih po tradicionalnom receptu pripreme. Osim kvalitetnog sadržaja, nakon radionice na kućnom pragu može i kupiti dodane količine proizvoda za ponijeti kući.
Kao i kod vinara. Dobiješ/kupiš bocu vina, sviđa ti se, posjetiš vinariju, degustiraš više vina i kupiš bocu ili karton vina za ponijeti kući. Zaokružena priča.
Ista priča i kao kod dostave s tržnice. “Ovu rajčicu posadila je baka “Nada” u svojem vrtu. Posjetite je i saznajte kako se radi se domaći umak od rajčica” ili ekstenzije priča s Varaždinskim bučinim uljem, medom… pogotovo s autentičnim proizvodima iz Varaždinske županije.
Jasan vam je smjer razmišljanja.

Inače, Varaždinsko bučino ulje prvo je u Hrvatskoj sa zaštitom naziva i zemljopisnog podrijetla. Da se radi o vrhunskom proizvodu govori i činjenica kako je u svibnju ove godine Varaždinsko bučino ulje osvojilo dvije zlatne medalje na prestižnom svjetskom natjecanju Monde Selection u Bruxellesu.
Inače, Varaždinska županija ima sedam proizvoda koji već jesu pod jednim od oblika zaštite u Europskoj uniji i/ili u Hrvatskoj. Uz Varaždinsko bučino ulje, to su: Varaždinsko zelje, Zagorski puran, Zagorski mlinci, Varaždinski klipič, zagorski štrukli i Zagorski bagremov med. Autentični proizvodi koje turiste žele degustirati i doživjeti, a s kojima se može i imperativ je napraviti zaokruženu turističku priču. To je dodana vrijednost turizma.
/ / / VARAŽDINSKO BUČINO ULJE PRVO U HRVATSKOJ SA ZAŠTITOM NAZIVA I ZEMLJOPISNOG PODRIJETLA
/ / / VARAŽDINSKI KLIPIČ POSTAO 27. HRVATSKI PROIZVOD ZAŠTIĆENOG NAZIVA U EUROPSKOJ UNIJI
Broj nositelja oznake kvalitete „Kuće za odmor s pričom“ popeo se na 45 kuća s ukupno 220 kreveta.
Prema podacima prije pandemije koronavirusa, oko 90 posto turista koji dolaze u „Kuće za odmor s pričom“ su Nijemci, Danci, Skandinavci, a prosječno borave minimalno sedam noći. Više o cijelom projektu kao i popis svih kuća s pričom saznajte na web stranici myvarazdinholidayhome.com
“Kuće za odmor s pričom” do sada su najbolji primjer brendiranja smještaja u Hrvatskoj. Smjer koji trebaju pratiti i sve druge destinacije.