Hrvatske destinacije među najboljim destinacijama održivog kulturnog turizma u Europi

U sklopu 14. Međunarodne konferencije za kulturni turizam u Europi, koju organizira Europska kulturna turistička mreža (ECTN), u Ateni 21. listopada 2021. godine, održana je i svečana dodjela nagrada...

U sklopu 14. Međunarodne konferencije za kulturni turizam u Europi, koju organizira Europska kulturna turistička mreža (ECTN), u Ateni 21. listopada 2021. godine, održana je i svečana dodjela nagrada za najbolje europske destinacije održivog kulturnog turizma.

Nagrade se dodjeljuju od 2014. godine kako bi se stvorila platforma za razmjenu iskustva i znanja te promoviralo umrežavanje među destinacijama. Natjecanje je otvoreno za sve turističke destinacije diljem Europe, a ovogodišnja tema bila je vezana za regeneraciju europskog turizma kroz kulturu, naslijeđe i kreativnost.  Nagradni natječaj bio je otvoren za turistička odredišta diljem Europe kako bi prikazali svoje rezultate i rezultate u održivom kulturnom turizmu u sedam kategorija.

Među nagrađenima u svim kategorijama bili su predstavnici raznih kulturno vrijednih projekata iz cijele Europe; Nizozemska, Italija, Rumunjska, Njemačka, Slovenija Portugal, Španjolska, Grčka, Slovačka, Latvija, a također i Hrvatska ima četiri svoja predstavnika kao najbolje prakse održivog kulturnog turizma. 

U kategoriji Archaeological Sites and Museums as Cultural Tourism Attractions, 1. mjesto osvojio je Muzej krapinskih neandertalaca i nalazište Hušnjakovo, dok je 2. mjesto u istoj kategoriji osvojio projekt lošinjski loger Nerezinac

Nagrade su dodijeljene u još pet kategorija među kojima svakako valja istaknuti Walking Tourism and Slow Travel  – Synergies with Cultural Tourism gdje je prvo mjesto pripalo Rabu – Rab Aheological (t)races – muzej na otvorenom, projekt kandidiran od strane Kulturnog centra Lopar.  U kategoriji Cultural and Creative Industries, 3. mjesto osvojio je Muzej čokolade iz Zagreba. 

/ / / Interpretacijski centar pomorske baštine Lošinja otvoren je u sklopu obnovljenog logera

/ / / Predstavljena aplikacija s poučnim stazama otoka Raba – Rab Archaeological Traces

/ / / Zagreb postao bogatiji za dva jedinstvena muzeja – mamurluka i čokolade

“Iznimna mi je čast da je loger Nerezinac prepoznat kao jedan od najboljih primjera održivog kulturnog turizma te ovim putem zahvaljujem svima koji su učestvovali u projektu obnove i izgradnje interpretacijskog centra pomorske baštine otoka Lošinja. Ove godine, Hrvatska se istaknula kao lider u kulturnom turizmu sa četiri nagrađena projekta te je to još jedan dokaz da se kroz kulturu i baštinu na kreativan i inovativan način može razvijati cjelogodišnji održivi turizam, izjavio je Dalibor Cvitković, direktor Turističke zajednice Grada Malog Lošinja koji je preuzeo nagradu u Ateni zajedno s autorom projekta, Ferdinandom Zorovićem. 

Loger Nerezinac je vrijedan primjerak tradicionalne brodogradnje, a od 2010. godine upisan je na listi zaštićenih kulturnih dobara Ministarstva kulture RH. Obnovljen je suradnjom mnogih stručnjaka iz raznih ustanova do lokalnih majstora, po uzoru na lošinjske logere s kraja 19. stoljeća.

Tri od pobjedničkih projekata iz Njemačke i Rumunjske prijavili su članovi ETC-a, Njemačka nacionalna turistička zajednica i rumunjsko Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i turizma.

FeelGood – Enjoy Sustainability

Njemačka nacionalna turistička zajednica pokrenula je digitalnu kampanju na društvenim mrežama pod nazivom Feel Good kako bi promovirala Njemačku kao destinaciju s pouzdanim i raznolikim održivim turističkim proizvodima. Kampanja ima izravnu sinergiju s kulturnim turizmom zbog tema poput lokalne tradicije i regionalnih proizvoda (umjetnost, izložbe, rukotvorine, regionalna hrana, urbano vrtlarstvo, organski restorani) i angažmana lokalnog stanovništva. Također, posjetitelji su bili inspirirani korištenjem javnog prijevoza i raznolikih mogućnosti za sporo putovanje poput pješačenja i vožnje biciklom.

#WanderlustGermany 

Marketinška kampanja #WanderlustGermany Njemačke nacionalne turističke zajednice obratila se prirodi i aktivnim putnicima s naglaskom na biciklizam i planinarenje koji su odmah iza ugla od glavnih kulturnih znamenitosti ili čak pokraj njih.

Nakon zastoja u globalnom turizmu uzrokovanog pandemijom koronavirusa, studije su otkrile da kupci smatraju rizik od COVID-19 posebno malim odmorom orijentiranim na prirodu i individualnim oblicima odmora. U skladu s tim, kampanja se fokusirala na raznoliku paletu proizvoda s dobro promišljenim higijenskim i sigurnosnim konceptima te prvoklasnom uslugom. Usmjerenom uporabom digitalnih komunikacijskih mjera i događanja na lokalnim tržištima s velikim potencijalom, kampanja se fokusirala na ciljane impulse za novi početak incoming turizma u Njemačkoj.

Romania: New Wooden Churches national cultural tourist route

Rumunjsko Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i turizma stvorilo je dobrovoljni sustav za priznavanje nacionalnih kulturnih turističkih ruta, koji su razvile turističke organizacije i lokalna javna tijela. Inicijativa proizlazi iz prepoznavanja lokalnog potencijala u promicanju povijesne i arheološke baštine, kao i vjerske ili gastronomske tradicije u Rumunjskoj.

Kulturno-turistička ruta drvenih crkava u Rumunjskoj i Republici Moldaviji je transnacionalna mreža koja povezuje sela, gradove, županije, okruge u kojima su lokalne zajednice gradile vlastite crkve tijekom stoljeća. Izuzetno je to putovanje u povijest i lokalne legende.

Autor fotografija: TZGML, Sandro Tariba / Ilustracija: HrTurizam.hr

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN