Ivanić-Grad kreće u brendiranje ‘vankuša’ i ‘belih kobasica’

Ivanić-Grad predstavio je inicijativu kojm žele brandirati svoje tradicijske autohtone specijalitete pod nazivom „Očuvanje proizvodnje tradicijskih specijaliteta „bele kobase“ i moslavačkih „vankuša“.  “Vankuša” i “Bele kobase” su autohtoni specijaliteti nastali...

Ivanić-Grad predstavio je inicijativu kojm žele brandirati svoje tradicijske autohtone specijalitete pod nazivom „Očuvanje proizvodnje tradicijskih specijaliteta „bele kobase“ i moslavačkih „vankuša“. 

“Vankuša” i “Bele kobase” su autohtoni specijaliteti nastali u nekadašnja siromašna vremena od namirnica koje su bile dostupne u domaćinstvima, pripremala su se često, a danas su prava rijetkost.

Naime, „Vankuš“ je tijesto od pšeničnoga brašna za razvlačenje za štrukle ili kruh, s nadjevom od kravljega sira, jaja i kukuruznoga brašna, dok su „Bele kobase“ kobasice nadjevene mesom i kukuruznim brašnom sa začinima.

Cilj projekta je obogatiti turističku ponudu i doprinijela obogaćivanju zavičajne gastro ponude, ističu iz Ivanić-Grada. „U našem kraju postoje jela i pripravci koji nigdje drugdje ne postoje. Nama je cilj da ta jela dižemo na višu razinu, da budu prepoznatljiva u cijeloj državi, ali i šire! Ovo je početak priče i pred nama je dug i izazovan put. Ali, mi smo do sada sve izazove uspješno riješili“ izjavio je gradonačenik Ivanić-Grada, Javor Bojan Leš.

Vankuš
Bele kobase

Cijela ideja o važnosti brendiranja spomenutih gastro proizvoda nije nova, te se već godinu dana radi na procesu brendrianja. Projekt se radio u 4 faze. Prvo je bilo potrebno definirati točnu receprutu kao i proizvođače, napravljena je analiza kao i pravila izrade i proizvodnje te je sada uslijedlio i javno predstvaljanje cijelog projekta.

„Stvorili smo robne marke od dva proizvoda koja trebaju biti prepoznatljive potrošačima. A nakon toga, to može postati brand. Proizvode se stotinama godinama od graničarskog doba. Ovo je kolinjski specijalitet, bela kobasa možemo reći siromašan proizvod ali cijeni se tradicijska hrana. Bela kobasa se radi od svinjskog mesa, kukuruznog brašna aromatizirana je češnjakom, paprom i soli. „Vankuš“ je tijesto od pšeničnoga brašna za razvlačenje za štrukle ili kruh, s nadjevom od kravljega sira, jaja i kukuruznoga brašna” izjavila je Marica Svetličić, voditeljica projekta brandiranja.

Autohtoni (starosjedilački) regionalni proizvodi hrane imaju svrhu očuvanja kulture, povijesti i tradicije, odnosno identiteta regije te imaju značajnu ulogu u promociji regije i kreiranju prepoznatljivosti regije na temelju vrlo diferenciranog identiteta. Izravna veza proizvoda s određenim zemljopisnim područjem daje dodatnu vrijednost i prepoznatljivost tom području te pridonosi ruralnom i turističkom razvoju i prepoznatljivosti.

Prvi korak je napravljen, no sada tek slijedi dugotrajan proces brendiranja i spajanje s turističkom ponudom. Ono najvažnije, da bi cijela priča zaživjela, lokalno stanovništvo moraju živjeti tu priču, kao i lokalni ugostitelji koji moraju imati u ponudi ove autohtone specijalitete.

Foto: TZ Ivanić Grad

Povezane vijesti: